Mazda 929 HB Coupe 1986 – 49900 PLN – Łomianki

Mazda 929 HB to flagowy model japońskiej marki z lat 1982-87. Występowała jako tradycyjny sedan oraz bardziej awangardowe coupe, wyróżniające się wybitnie aerodynamicznym i jednocześnie kanciastym kształtem oraz podwójnymi, chowanymi reflektorami. Jej współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący zaledwie 0,32 należał do ówczesnej światowej czołówki, zwłaszcza w klasie „full size”. Najciekawsza wersja oferowana w tym nadwoziu nazywała się Cosmo i posiadała silnik Wankla, ale to nie ta. Ten samochód nazywa się Mazda 929 Coupe i pochodzi z rynku niemieckiego, gdzie japoński koncern oferował te auta wyłącznie w bardziej tradycyjnej formie, z czterocylindrową jednostką pod maską. To model poliftowy, który pozbawiono charakterystycznej, trzeciej bocznej szyby. Dzięki niskiej masie i tylnemu napędowi gotowy jest zapewnić wiele frajdy z jazdy, a dodatkowo z pewnością wzbudzi duże zainteresowanie na ulicy oraz na zlotach.

Mazda 929 HB Coupe
Rocznik: 1986
Przebieg: 172000 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 101 KM

Cena: 49900 PLN

Wyposażenie:
– podnoszone reflektory,
– zegary przenoszące w lata 80-te,
– elektryczne szyby i lusterka.

Mam na sprzedaż nietuzinkowe i obecnie rzadko spotykane już nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie auto, jakim jest tylnonapędowa Mazda 929 HB z silnikiem 2.0 na gaźniku, dysponującą mocą 101 KM. Auto posiada manualną skrzynię biegów, jej przebieg obecnie to około 172 tysiące kilometrów.

Auto kupiłem i sprowadziłem z Niemiec w kwietniu 2021, jest zarejestrowane na mnie i posiada ważny przegląd (do końca kwietnia) i OC (początek maja). Posiadam również oryginalną fakturę zakupu z 1986 roku, kiedy to Mazda została zakupiona przez 63 letniego obywatela Niemiec za kwotę 23300 marek niemieckich. Posiadam też do niej książkę serwisową oraz kilka niemieckich faktur.

Zaraz po zakupie w poprzednim sezonie zrobiłem:
– wymiana oleju i płukanie silnika (Liqui Moly),
– wymiana płynu i płukanie układu chłodniczego ((Liqui Moly),
– wymiana oleju w skrzyni i dyfrze,
– wymiana filtra powietrza, świec,
– wymiana płynu hamulcowego,
– regeneracja zacinającego się tłoczka,
– wymiana rozrządu i pompy wody,
– wymiana bezpieczników, pękniętej kratki powietrza i pompki spryskiwacza przedniej szyby,
– naprawa tapicerki fotela kierowcy – w standardowych miejscach z lewego boku materiał był lekko przetarty, a gąbki siedziska wybite. Zostały wymienione ze zdrowego dawcy.

Poza tym auto zostało poddane profesjonalnemu detailingowi w firmie High Gloss Detailing, tak z zewnątrz, jak i wewnątrz oraz została nałożona powłoka ceramiczna Ultracoat. Auto zostało również wygłuszone – podłoga, boczki oraz bagażnik. Usunięty został niewielki nalot rdzy z tylnych nadkoli, a podwozie zostało zabezpieczone woskiem. Lakier posiada kilka odprysków, niemniej zarówno nadwozie, jak i podwozie są w bardzo dobrym stanie i co najważniejsze – absolutnie bez rdzy. Posiadam całą historię zdjęciową od momentu zakupu auta.

Mazdą jeździ się jak współczesnym autem, tylko dużo fajniej. Pomimo stosunkowo niewielkiej mocy jest zwinna (jej masa to trochę ponad 1100 kg), a tylny napęd na krętej drodze daje dużo radości z jazdy. Dodatkowy klimat tworzą podnoszone lampy (wraz z dedykowanymi spryskiwaczami!) i deska rozdzielcza, która przenosi nas w lata 80-te…

Jak to w klasyku bywa, są drobiazgi którymi można by się zająć:
– jedna z rolek lekko ‘szura’, można ją czasem usłyszeć przy podniesionej masce na wolnych obrotach. Nie przeszkadza to w codziennej eksploatacji.
– przyciski na konsoli są wytarte. Najmniej inwazyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiednich naklejek przywracających oryginalne napisy. Naklejki dostarczam w komplecie z autem, niemniej ich naklejenie pozostawiam już przyszłemu właścicielowi.

Auto zimuje w suchym garażu pod Warszawą, istnieje możliwość obejrzenia go niezależnie od pogody po wcześniejszym umówieniu.
Cena jest adekwatna do stanu auta i podlega niewielkiej negocjacji. Samochód nie wymaga i jeszcze długo nie będzie wymagać żadnego wkładu finansowego, można tankować i jeździć.

Sprzedaję ją tylko dlatego, że spełniam inne swoje motoryzacyjne marzenie i na 929 nie znajduję już wystarczająco czasu, a auto daje zbyt dużo frajdy z jazdy, żeby po prostu stało w garażu (choć wartości już tracić nie będzie).
Właściciel takiego auta na pewno wyróżni się na każdym zlocie na tle wszechobecnych Mercedesów i BMW, skądinąd świetnych wozów, ale moim skromnym zdaniem nieco zbyt popularnych.

Oczywiście zgadzam się na sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej lub wybranym warsztacie.

Zapraszam do kontaktu.

Telefon: +48 570 279 299
Miejscowość: Łomianki