Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC 1989 – 49990 PLN – Warszawa

Wyszukać niebanalne, nietuzinkowe i wyjątkowe pod wieloma względami auto, to jedno. Ale doprowadzić je do pełnej perfekcji nie zważając na piętrzące się trudności i wyzwania, to rzecz zawsze godna podziwu. Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC w niemal salonowym stanie to nie jest samochód, który spotkać możemy na każdym rogu ulicy. Ba, takie wozy częściej niż na drodze spotkać możemy w muzeum, ale tym bardziej jest to rzecz, którą warto docenić i schować do własnego garażu. Mazda RX-7 Cabrio generacji FC zadebiutowała w 1988 roku i była jedynym kabrioletem wśród wszystkich generacji japońskiego samochodu sportowego z silnikiem Wankla. Ba, jest to pierwszy otwarty samochód z Wanklem od czasów NSU Spider… i zarazem ostatni. O ile poprzednik generacji FC był czysto sportowym autem, tutaj środek ciężkości przeniesiono w stronę bardziej luksusowego “gran turismo”. Dopracowany układ kierowniczy, całkowicie nowy projekt zawieszenia z aktywnie kontrolowaną siłą tłumienia i systemem pasywnie skrętnych kół tylnych, wzmocnione hamulce (to pierwszy japoński samochód z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu) czy wreszcie sprężarka twin-scroll w turbodoładowanej wersji, złożyły się na obraz cięższego, ale i o wiele bardziej dojrzałego auta. Ktokolwiek kocha podróżować z otwartym dachem, ale nie lubi wibracji tradycyjnych silników tłokowych, będzie tu wniebowzięty.

Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC
Rocznik: 1989
Przebieg: 132790 km
Pojemność: 1308 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 200 KM

Cena: 49990 PLN

Mazda RX7 FC Cabrio Turbo
Bardzo, ale to bardzo rzadkie połączenie Mazdy serii RX7 – z turbo i w cabrio, oczywiście z silnikiem Wankla. Wyprodukowano niewiele sztuk takiej konfiguracji. Bardzo ciekawa konstrukcja zawieszenia. Unikalne właściwości jezdne. Poprzednia generacja FB miała być spartańska, natomiast FC to prawdziwe Grand Turismo. Szybkie i wygodne.

Wersja najbogatsza, tylko w takiej występowało doładowanie Turbo.
Świetne czterotłoczkowe hamulce z przodu.
Oryginalne radio z RX7 FC na CD, z analogowym equalizerem.
Elektrycznie otwierany dach.
Kolor: biały.
Fotele ze znacznie zwiększonym trzymaniem bocznym.
Elektryczne szyby i lusterka.
Tempomat.
Szafirowe szyby oraz lusterka.
Oryginalne superlekkie felgi 15 cali Mazda/BBS.
Unikalne superlekkie felgi 17 calowe Mazdaspeed Volk Rays MS01 LeMans z 1991 roku, biały kruk.

Samochód przeszedł bardzo długą metamorfozę, z zapuszczonego po pięcioletnim staniu pod chmurą pojazdu z niesprawnym silnikiem i wymagającego konkretnej inwestycji, do stanu pod wieloma względami lepszego niż salonowy. Zasługiwał na to tym bardziej, że poza tym, że to rzadki samochód, w unikalnej konfiguracji, to jest do niego cały katalog dokumentacji, włączenie z fakturą zakupu przez pierwszego właściciela i wszystkimi fakturami aż do dnia dzisiejszego. Samochód jest w pięknym stanie kolekcjonerskim.

Wśród wykonanych prac renowacyjnych można wymienić:
– przez poprzedniego właściciela wymieniony został lakier, wraz z całą dokumentacją zdjęciową, warto też dodać, że samochód jest bezwypadkowy,
– wymieniona została skóra na siedzeniach, z zachowaniem oryginalności rozwiązań,
– wymienione zostało pokrycie dachu,
– wykonany remont silnika Wankla wraz z gwarancją,
– wymienione wszystkie płyny, wraz z niezbędnym wielokrotnym przepłukiwaniem,
– wymienione zostały wszystkie filtry, włącznie z filtrem paliwa,
– wymienione zostały wszystkie paski osprzętu,
– podwozie ma wykonane profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne, po uprzednim bardzo dokładnym przygotowaniu, oczyszczeniu itd., szczęśliwie podwozie było w bardzo dobrym stanie przed tymi pracami,
– zregenerowaliśmy kolektor dolotowy używając drugiego oryginalnego kolektora bez większych śladów z użycia (kolektor w tym modelu z uwagi na wysokie temperatury pracy ma cechę taką, że lubi pękać),
– zregenerowane zaciski hamulcowe,
– zaciski hamulcowe pomalowane na czarno,
– odświeżone tarcze kotwiczne, pomalowane na czarno,
– wnętrze zostało rozebrane i dokładnie oczyszczone, wyprane, odświeżone, łącznie z najgłębszymi zakamarkami najmniejszych tuneli,
– na nasze zlecenie fabryka dywaników wyprodukowała najlepsze dywaniki pod wymiar oryginalnych,
– wymienione na zupełnie nowe zostały ukośne ramki drzwi,
– wymienione na niesparciałe zostały uszczelki lamp tylnych,
– lakier przeszedł prace detailingowe, glinkowanie itd. i finalnie został namaszczony naturalnymi woskami,
– detale jak końcówki rur wydechowych, obudowa alternatora i wiele innych, zostały odświeżone by cieszyć oko w takim samochodzie.

Do wykonanych prac załącznikiem jest cała masa zdjęć, pewnie grubo ponad tysiąc. Prawdopodobnie zapomniałem o wielu wykonanych czynnościach, nie sposób wymienić prac z dwóch lat w paru zdaniach.

Wymienione wyżej prace miały miejsce bez żadnego najmniejszego oszczędzania, z nakładem pasji, zaangażowania i determinacji – wszystko po to, by przywrócić ten zupełnie unikalny wóz do należnej mu kondycji. Dlatego dziś mogę zaoferować samochód, który jest w doskonałej kondycji, jest sprawdzony, dostarcza masy frajdy z jazdy. Ma sprawdzone i powymieniane dosłownie wszystko co budziło jakiekolwiek uwagi. Najdrobniejsze wahania obrotów zostały zdiagnozowane i usprawnione – trudno o lepszy stan wyjątkowej Mazdy RX-7 FC. To bardzo szybki samochód, 200 koni zostało umieszczonych w lekkim nadwoziu z silnikiem Wankla, z turbo, w cabrio. Silnik pracuje aksamitnie, ukazując swój agresywny silny charakter, gdy zachodzi taka potrzeba. Po wyżej wymienionych pracach samochód przejechał już parę tysięcy kilometrów – bez najmniejszej usterki, awarii – mam do niego aktualnie pełne zaufanie.

Wciąż do zrobienia pozostały:
– poprawienie lakieru w paru miejscach – łuszczy się na pokrywce reflektora prawego, do poprawienia są odpryski po kamieniach na nadkolach, na pokrywie tylnej pod napisem Mazda RX-7 mamy 5 milimetrowe ognisko korozji,
– felgi MazdaSpeed Rays – udało mi się dostać felgi w lepszym stanie niż te złote ze zdjęć, więc złote sprzedałem, a te są gotowe do renowacji według decyzji nowego właściciela co do koloru – oryginalny zgaszony złoty czy może czarny albo inny? Profesjonalna firma renowacyjna czeka w blokach startowych gotowa na sygnał do działania i przywrócenia im najlepszego stanu,
– uważne oko dostrzeże śrubki, które jeszcze zostały do wymienienia lub odświeżenia, ze względu na walory estetyczne,
– wymiana opon w zależności od decyzji kupującego co do wyboru felg na lato (wymienione wyżej 15-tki czy 17-tki).

Telefon: +48 501 619 476
Miejscowość: Warszawa