Mazda Xedos 6 1999 – 9900 PLN – Poznań

Lexus, Acura, Infinity – to japońskie marki, które narodziły się aby podbić strefę premium. Mazda też miała taki plan
– auta miały się nazywać Amati, i choć planu nigdy nie wdrożono w życie, zdołano opracować i wyprodukować dwa modele, które stylistyką i jakością wykonania wybijały się zdecydowanie ponad przeciętność. Xedos 6 i Xedos 9 – to nazwy, jaki nadano im na europejskich rynkach. Mazda Xedos 6 to według wielu jedna z ładniejszych limuzyn lat 90-tych. Piękne obłe kształty i bardzo smukła sylwetka powodują, że nie brakuje jej sportowego charakteru. Niektórzy twierdzą, że z wyglądu ma coś z Jaguara. Niewątpliwym plusem tego samochodu jest widlasty silnik V6. Jest elastyczny i daje całkiem przyzwoite osiągi w postaci 9,3 s do 100 km/h i prędkości maksymalnej 214 km/h. Na wolniejszych obrotach przyjemnie mruczy, a na wysokich brzmi rewelacyjnie i powoduje szybsze bicie serca. Mazda produkowała ten model od 1992 do 1999 roku. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i zachowany jest w bardzo dobrym stanie.


Mazda Xedos 6
Rocznik: 1999
Przebieg: 163465 km
Pojemność: 1995 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 144 KM

Cena: 9900 PLN

Wyposażenie:
– ABS,
– klimatyzacja,
– 2 poduszki powietrzne,
– elektryczne szyby,
– radio Bose z CD i magnetofonem,
– tapicerka Alcantara,
– felgi aluminiowe 16″,
– centralny zamek,
– alarm

Mazda Xedos 6 została sprowadzona do Polski na przełomie 2006 i 2007 roku z małym przebiegiem 103000 km z południowej Francji (okolice Marsylii). Samochód był lekko uderzony w kufer. Został wstępnie naprawiony blacharsko (bez lakierowania),
ale po sprowadzeniu poddałem go porządnej naprawie, gdzie wymieniono naprostowany wcześniej pas tylny na nowy. Wymieniłem też maskę bagażnika i oczywiście zderzak plus pas wzmacniający. Przy okazji odnowiłem lakier naokoło (cały dół do linii dolnej szyb). Prace były wykonane przez znajomego blacharza i lakiernika i były wykonane profesjonalnie. Najlepszy dowód to to, że przez kolejne 13 lat w naprawianych miejscach nic nie “wylazło”. Poza tym w newralgicznych dla Xedosów miejscach (progi i tylne błotniki) nie ma śladu rdzy.

Samochód użytkowałem okazjonalnie i przez te 13 lat dołożyłem zaledwie 60000 km. Aktualny przebieg samochodu to 163465 km.
Niecałe 2000 km temu (w kwietniu 2019 r.) wymieniono pasek rozrządu (oczywiście łącznie z napinaczem i rolkami prowadzącymi) oraz olej i filtr oleju.

Mazda ma lekko (ok. 3 cm) obniżone zawieszenie (sprężyny H&R) i jest na aluminiowych felgach 16 calowych z nowymi (NOWYMI – zero km) oponami zimowymi 205/55/16. Oczywiście oryginalne 15-calowe koła na felgach o wzorze z końca produkcji Xedosa dokładam do samochodu. Gdyby kupujący wolał mieć samochód na oryginalnym, wyższym zawieszeniu, to mam sprężyny w idealnym stanie, zdjęte zaraz po zakupie.

W Mazdzie jest zamontowane radio Bose w wersji amerykańskiej (stacje tylko o nieparzystych częstotliwościach) z pełnym wyposażeniem (CD i magnetofon). Jakiś czas temu pękł pasek zębaty wysuwanej anteny. Wymieniłem go na nowy oryginalny, ale chyba źle poskładałem, bo od tego czasu antena się nie rusza tak jakby prąd nie dochodził. Nie wracałem do tej naprawy (słucham tylko CD).

Kupujący otrzyma pełną dokumentację wszystkich prac z ostatnich 13 lat oraz zdjęcia samochodu przed, w czasie i zaraz po naprawie w 2007 roku.

Samochód można obejrzeć na miejscu również od dołu na kanale lub po drugiej stronie ulicy w warsztacie z podnośnikiem.
Gdyby ktoś chciał sprawdzić historię samochodu dostępną na stronie www.historiapojazdu.gov.pl, to podaje potrzebne do tego dane:
numer rejestracyjny: PO664EF, numer VIN: JMZCA12B201220637, data pierwszej rejestracji: 26.04.1999.

Telefon: +48 602 682 602
Miejscowość: Poznań