Archiwum kategorii: McLaren

McLaren Elva 2020 – Francja

Elva to model brytyjskiej marki, należący do najbardziej ekskluzywnej grupy produktowej McLarena, zwanej „Ultimate Series”. Samochód zaprojektowany z myślą o osiągach i najwyższych prędkościach. Mechaniczna rzeźba o aerodynamicznym kształcie inspirowanym bezpośrednio technologią F1. Dwumiejscowy samochód prezentowany na aukcji jest jednym z niewielu egzemplarzy zbudowanych bez przedniej szyby. McLaren Special Operations, którego motto to „the art of the possible”, stworzył ten ultralekki, bo ważący zaledwie 1150 kg supersamochód. Wyposażył go w 815-konny silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wywodzi się z modelu Senna. Aby chronić pasażerów przed wirującym powietrzem i brudem unoszącym się z drogi, samochód ma unikalny system aerodynamiczny znany jako AAMS, składający się z ruchomej karbonowej dokładki z przodu, która odchyla strumień powietrza, tworząc strefę niskiego ciśnienia nad kokpitem. Elva jest wyposażona w system DRS, podobnie jak w samochodach Formuły 1. Dzięki swojej konfiguracji McLaren Elva jest w stanie osiągnąć prędkość ponad 320 km/h. Wyjątkowy egzemplarz w kolorze Gloss Graphite Grey pozostaje niezarejestrowany. Wyceniony na 1,5 – 2 milionów euro licytowany będzie 18 marca w Paryżu.
Czytaj dalej McLaren Elva 2020 – Francja

McLaren Speedtail 2020 – USA

Nie ma drugiego takiego samochodu na świecie. McLaren Speedtail to mówiąc słowami producenta „bezprecedensowy poziom innowacji i elegancji”, w którym zaoferowano wiele możliwości personalizacji. Pokrywa go Titanium Deposition Carbon Fibre, czyli stop tytanu wtopiony w splot karbonu. Speedtail posiada hydraulicznie aktywną tylną część nadwozia, zaprojektowaną tak, aby elastycznie odpowiadać na obciążenie aerodynamiczne. McLaren korzysta z układu hybrydowego, generującego łączną moc 1050 KM, a jego prędkość maksymalna to 403 km/h. Ze startu zatrzymanego do 300 km/h potrafi rozpędzić się w zaledwie 12,8 sekundy. Moc jest dostarczana przez montowany centralnie silnik 4 l M840T z podwójnym turbodoładowaniem. V8 wywodzące się z McLarena Senny połączone jest z hybrydowym eMotorem, współpracując z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią Graziano. Numer 100 z zaledwie 106 zbudowanych, który widzicie na aukcji, to egzemplarz pochodzący z kolekcji Michaela Fux’a. McLaren Special Operations (MSO) otrzymał zlecenie, aby spersonalizować ten okaz w kolorze Volcano Yellow, który obejmuje też zaciski hamulcowe. Kontrast zapewniają czarne, 10-ramienne felgi, pokrywa silnika, dolne elementy wykończenia aerodynamicznego, osłony statyczne kół i dyfuzor. MSO stworzyło również specjalne żółto-czarne elementy wyposażenia wnętrza, skórę na fotelach w kolorze Volcano Yellow i pasy bezpieczeństwa z indywidualnymi przeszyciami i kontrastowym haftem na zagłówkach. Błyszcząca tkanina z włókna węglowego została użyta do wykonania pokrywy bagażnika i zestawu narzędzi. Samochód wyceniono na 3,5 – 4 milionów dolarów, a licytowany będzie już w styczniu na Florydzie.
Czytaj dalej McLaren Speedtail 2020 – USA

McLaren F1 1997 – UK

McLaren F1 to zdecydowanie pojazd należący do grupy nakierowanych na osiągi supercarów. Brytyjska firma mając spore doświadczenie w konstruowaniu pojazdów Formuły 1, nie miała problemów ze stworzeniem najszybszego drogowego pojazdu na świecie. Co ciekawe, wyznacznikiem w jakości prowadzenia stał się dla ekipy projektantów model NSX od Hondy. W 1994 roku magazyn Autocar, po przeprowadzeniu testów drogowych, pisze o F1 jako o najlepszej, jeżdżącej po publicznych drogach maszynie, która zapamiętana zostanie jako epokowe wydarzenie w historii motoryzacji. Tak też się stało. Wybitne dzieło inżynierii jest dla wielu fanów motoryzacji spełnieniem najskrytszych marzeń. A sądząc po cenach jakie nieliczne, sprzedawane egzemplarze osiągają na aukcjach (np. 14,2 miliona dolarów na tegorocznej aukcji Bonhams w Pebble Beach) stanowi niezwykłą gratkę dla kolekcjonerów. Okaz wystawiony na sprzedaż jest tym bardziej wyjątkowy, że po zakupie nawet nie został rozpakowany z fabrycznych folii. Do samochodu dołączone zostały liczne i oryginalne elementy wyposażenia, a także wyjątkowy, okolicznościowy zegarek TAG Heuer z numerem nadwozia samochodu. Samochód posiada również niestandardowe wyposażenie dodatkowe, takie jak zapasowy układ wydechowy w stylu LM, kierownicę GTR z logo F1, drugą zdejmowaną kierownicę obszytą zamszem, karbonowy fotel kierowcy z logo F1, żółte wstawki na fotelu kierowcy oraz ręcznie malowany podpis projektanta F1 Gordona Murraya. W kolorze dandelion yellow, czyli żółtym niczym mlecz, oraz z kontrastowym ciemno-szarym wnętrzem McLaren F1 prezentuje się nad wyraz smakowicie. Jeżeli macie wolnych kilkanaście (a może i kilkadziesiąt?) milionów funtów, warto zainteresować się fabrycznie nowym McLarenem F1.
Czytaj dalej McLaren F1 1997 – UK