Archiwum kategorii: McLaren

McLaren Senna 2019 – SPRZEDANY

McLaren Senna dołączył do P1 i F1 jako kolejna niesamowita odsłona supersamochodu. Nazwany na cześć wielkiego mistrza, został zaprojektowany w jednym celu: być najlepszym na torze. W przeciwieństwie do P1, w układzie napędowym Senny nie znajdziemy jakiejkolwiek formy elektrycznego wspomagania. Zmodyfikowana wersja 4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, jest najmocniejszą jednostką, jaką kiedykolwiek zainstalowano w samochodzie drogowym McLarena. Z maksymalną mocą 789 KM, samochód potrzebował aktywnej aerodynamiki, która przy prędkości 155 km/h może wytworzyć 800 kg siły docisku, co oznacza wzrost o 40% w porównaniu z McLarenem P1. Podwozie oparte jest na strukturze nazwanej Monocell III, wykonane jest z lekkich materiałów i włókna węglowego, co zapewnia mu odpowiednią sztywność i lekkość. Senna wykorzystuje również ulepszoną wersję systemu RaceActive Chassis Control II McLarena z modelu P1, umożliwiając zmianę wysokości, tłumienia i trybów sztywności zawieszenia w zależności od pożądanej przez kierowcę konfiguracji. Senna została wyprzedana, zanim została publicznie ujawniona, a mniej niż jedna trzecia z 500 samochodów pojechała do Stanów Zjednoczonych. McLaren Senna wystawiony na aukcji posiada numer seryjny 146, dostarczony został do pierwszego i jedynego właściciela na początku 2019 roku. Samochód wykończony jest w kolorze Sarthe Gray, a jego linie podkreślone są charakterystycznym dla McLarena pomarańczowym lakierem. Wnętrze wyposażono w kierownicę obszytą Alcantarą i lekki siedmiogłośnikowy system audio Bowers & Wilkins. Inne opcje obejmują czujniki parkowania z przodu i tyłu oraz kamerę cofania. Do tej pory McLaren Senna pokonał nieco ponad 200 mil i prezentuje się jak nowy. Jako nowy kosztował 750 tysięcy funtów, a rok po opuszczeniu fabryki sprzedany został za 847 tysięcy dolarów (3,45 miliona złotych).
Czytaj dalej McLaren Senna 2019 – SPRZEDANY

McLaren P1 2015 – SPRZEDANY

1993 roku McLaren F1 na nowo zdefiniował pojęcie supersamochodu i bardzo szybko zyskał miano jednego z najbardziej imponujących samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowano. W 2013 roku, czyli 20 lat później, McLaren znów wprowadził rewolucję, tworząc pierwszy na świecie hybrydowy supersamochód. McLaren w nowym P1 zastosował 3,8-litrowe V8 DOHC z podwójnym turbodoładowaniem i intercoolerem, który dodatkowo wyposażony jest w elektryczny silnik, a wszystko po to, by wygenerować szalone 915 KM. Ten oszałamiający kawałek inżynierii zamieszczony jest w Monocage, czyli kabinie pasażerskiej z włókna węglowego, która jest jednocześnie klatką bezpieczeństwa i głównym elementem konstrukcyjnym podwozia. Cały Monocage waży zaledwie 90 kg! W tej wprost kosmicznej technologii nie dziwi aktywna aerodynamika czy Race Active Chassis Control – system, który zapewnia niespotykane możliwości regulacji zawieszenia. Dzięki niezależnej kontroli hydropneumatycznej każdego koła, w samochodzie regulować można tłumienie każdej sprężyny osobno. Przednie i tylne lotki produkują siłę docisku równą nawet 600 kg w trybie wyścigowym, co oczywiście jest przydatne, kiedy tak lekki pojazd rozpędza się do 100 km/h w 2,7 sekundy, 160 km/h osiąga w 5,1 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi prawie 350 km/h. Ręcznie budowany na zamówienie w fabryce w Woking McLaren P1 to synteza technologii kosmicznych z rozwiązaniami wprost z Formuły 1. Wystawiony na aukcji numer 343 z zaledwie 375 wyprodukowanych samochodów jest praktycznie rzecz biorąc nowy, a na jego liczniku przebiegu widnieje 355 mil. Samochód ten został ukończony w fabryce McLarena w październiku 2014 roku, skąd dostarczony został do dealera w Filadelfii. Jako jeden z nielicznych, jego nadwozie wykończone zostało w kolorze Supernova Silver, który McLaren nazwał najbliższym do koloru swoich samochodów Formuły 1. Lista McLaren Special Operations obejmuje między innymi: szerszy fotel kierowcy, skórzaną tapicerkę w kolorze Harissa Red z panelami Carbon Black Alcantara, logo P1 w zagłówkach oraz sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Nowiutki P1 wraz z wszystkimi akcesoriami sprzedany został za 1,71 miliona dolarów, czyli 5,845 miliona złotych.
Czytaj dalej McLaren P1 2015 – SPRZEDANY

McLaren F1 1997 – UK

McLaren F1 to zdecydowanie pojazd należący do grupy nakierowanych na osiągi supercarów. Brytyjska firma mając spore doświadczenie w konstruowaniu pojazdów Formuły 1, nie miała problemów ze stworzeniem najszybszego drogowego pojazdu na świecie. Co ciekawe, wyznacznikiem w jakości prowadzenia stał się dla ekipy projektantów model NSX od Hondy. W 1994 roku magazyn Autocar, po przeprowadzeniu testów drogowych, pisze o F1 jako o najlepszej, jeżdżącej po publicznych drogach maszynie, która zapamiętana zostanie jako epokowe wydarzenie w historii motoryzacji. Tak też się stało. Wybitne dzieło inżynierii jest dla wielu fanów motoryzacji spełnieniem najskrytszych marzeń. A sądząc po cenach jakie nieliczne, sprzedawane egzemplarze osiągają na aukcjach (np. 14,2 miliona dolarów na tegorocznej aukcji Bonhams w Pebble Beach) stanowi niezwykłą gratkę dla kolekcjonerów. Okaz wystawiony na sprzedaż jest tym bardziej wyjątkowy, że po zakupie nawet nie został rozpakowany z fabrycznych folii. Do samochodu dołączone zostały liczne i oryginalne elementy wyposażenia, a także wyjątkowy, okolicznościowy zegarek TAG Heuer z numerem nadwozia samochodu. Samochód posiada również niestandardowe wyposażenie dodatkowe, takie jak zapasowy układ wydechowy w stylu LM, kierownicę GTR z logo F1, drugą zdejmowaną kierownicę obszytą zamszem, karbonowy fotel kierowcy z logo F1, żółte wstawki na fotelu kierowcy oraz ręcznie malowany podpis projektanta F1 Gordona Murraya. W kolorze dandelion yellow, czyli żółtym niczym mlecz, oraz z kontrastowym ciemno-szarym wnętrzem McLaren F1 prezentuje się nad wyraz smakowicie. Jeżeli macie wolnych kilkanaście (a może i kilkadziesiąt?) milionów funtów, warto zainteresować się fabrycznie nowym McLarenem F1.
Czytaj dalej McLaren F1 1997 – UK