mClassic

mClassic to przede wszystkim własna kolekcja połączona z obrotem wybranymi, ciekawymi egzemplarzami samochodów klasycznych, youngtimerów, freshtimerów, future classics, ale również aut współczesnych w unikalnym stanie zachowania, ciekawej konfiguracji lub takich o niewielkim wolumenie produkcji, czyli samochodów z potencjałem inwestycyjnym. Kluczem selekcji samochodów do kolekcji, a następnie do oferty jest jakość i małoseryjność. W przypadku modeli bardziej popularnych – to unikatowość wersji i ponadprzeciętny stan zachowania ze szczególnym naciskiem na bezkorozyjność – zgodnie z zasadą „oryginalny stan zachowania ponad bardzo dobrą renowację”. Samochody z kolekcji są cyklicznie eksploatowane i serwisowane dla zachowania pełnej sprawności. Własna infrastruktura pozwala na bezpieczne przechowywanie oraz zapewnia dogodne warunki do oględzin i inspekcji pojazdu o każdej porze roku. mClassic – to działalność powstała z pasji, zarządzana przez pasjonata.

Nazywam się Maciej Więsyk, jestem założycielem i zarządzającym mClassic, pasjonatem automobilizmu i kultury technicznej. Z motoryzacją klasyczną i renowacją pojazdów jestem związany od 2004 roku, epizodycznie publikując w prasie branżowej. Zbudowane zaplecze biznesowe umożliwiło mi przekuć pasję i prywatne kolekcjonerstwo w dedykowaną działalność i profesjonalny obrót klasykami dla ludzi o wysokiej kulturze motoryzacyjnej. Fundamentem działalności komercyjnej jest wiedza branżowa poparta doświadczeniem rynkowym. Samochody w mClassic to wyłącznie pojazdy o uregulowanym stanie prawnym, pochodzące z prywatnych kolekcji, w przypadku importu, po pełnych opłatach skarbowych, zarejestrowane w Polsce. Oferuję osobiście usługi konsultanta – doradztwo przed zakupem lub sprzedażą, budowanie kolekcji samochodów, inwestycje w pojazdy, strategia kolekcjonowania pojazdów. Zapraszam do kontaktu i zakupów!

Audi S6 C4 Avant 1995 – 89999 PLN- Wiązowna

Ur-S6 to zwyczajowa nazwa S6 generacji C4, która szczególnie przyjęła się na rynku USA. Znaczenie ma analogiczne, jak określenie Ur-quattro, czyli jest to pierwsze, oryginalne S6. To co je wyróżnia to rzędowy, pięciocylindrowy, wzdłużnie umieszczony silnik o konstrukcji 20-zaworowej, wzmocniony turbosprężarką. Choć duże kombi z mocnymi silnikami mają się świetnie, wszystko wskazuje na to, że pięciocylindrówki to odchodzący gatunek. Jedynym przedstawicielem z rzędową turbodoładowaną piątką pozostał już tylko jeden model Audi – RS3, jednak o zgoła innej koncepcji sytuowania napędu – poprzecznie i z napędem realizowanym przez Haldex, a nie kultowe Quattro z mechanicznym Torsenem. Ten egzemplarz to bardzo unikalna konfiguracja, powstała w ilości 32 sztuk (według danych Audi of America Inc.) Warto zauważyć, że każde S6 nie będące już V8, a legendarnym R5, to już wyjątkowy egzemplarz, nie tylko dla fanów marki.
Czytaj dalej Audi S6 C4 Avant 1995 – 89999 PLN- Wiązowna

Lancia Thema 1991 – 39000 PLN – Wiązowna

Lancia Thema to wóz klasy średniej-wyższej, powstały jako jeden z czworaczków, Tipo 4. Jeżeli spojrzymy na kształt drzwi, możemy odkryć, że dokładnie identyczny mają Alfa Romeo 164, Fiat Croma i Saab 9000. Każda z tych marek miała wówczas własną tożsamość i swój styl. Alfa była sportowa, Saab wręcz lotniczy, Fiat popularny, a Lancia luksusowa. Wyprodukowana w 1991 roku jest wyposażony w jedną z najbardziej kultowych fiatowskich jednostek napędowych, 2-litrowy silnik Lamprediego, o dwóch wałkach rozrządu w głowicy i mocy 117 KM z 5-cio biegową manualną skrzynię biegów. Produkowana w turyńskiej fabryce Mirafiori. Była symbolem statusu, wybierana przez władze oraz ludzi, którzy chcieli wyróżnić się elegancją. W Polsce na początku lat 90. główną rozpoznawalność zyskała jako auto najważniejszych osób w państwie, w administracji rządowej oraz dawnym Biurze Ochrony Rządu. Również dlatego, że w czasach Themy, w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa marki Lancia, zatem zakup indywidualny był szczególnie utrudniony, a egzemplarze w rękach prywatnych były ogromną rzadkością.
Czytaj dalej Lancia Thema 1991 – 39000 PLN – Wiązowna

Citroen Xantia Activa 1998 – 55000 PLN – Wiązowna

Prezentowany samochód jest 1 z 2117 wyprodukowanych egzemplarzy wersji Activa 2.1 TD. Wersja Activa była szczytowym osiągnięciem w rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych, a zarazem popisem technologicznych możliwości firmy Citroen. Otrzymała rozwiązania inżynieryjne wprost z prototypowych modeli Activa 1 i Activa 2. Wyposażona jest, poza oczywistym dla marki zawieszeniem hydropneumatycznym, w układ Hydractive (HA) oraz system aktywnie niwelujący przechyły nadwozia SC/CAR (Système CITROËN/Correction Active du Roulis). Jazda takim autem to przeżycie, które zdaje się przeczyć prawom fizyki. Activa może osiągać przeciążenia do 1,2 g praktycznie bez przechyleń bocznych. Najbardziej sensacyjny może zdawać się wynik testu łosia, który przeprowadza regularnie szwedzki magazyn Teknikens Varld. Osiągnięty w 1999 roku wynik maksymalnej prędkości, przy której Xantia Activa pozostała stabilna przy nagłym manewrze, to 85 km/h. To rekord niepobity do dziś. Kto był blisko? 83 km/h to wynik z 2017 roku Audi R8 V10 plus 5,2 FSI quattro i McLaren’a 675LT, z kolei 82 km/h zdolne było osiągnąć Porsche 997 Carrera 4S, Porsche 997 GT3 RS i Porsche 997 GT2 w 2008 oraz wcześniej w 2004 Porsche 996 GT2. Ferrari Testarossa zdolne było osiągnąć 80 km/h, a Reliant Rialto – 43 km/h. Mówiąc wprost – francuskim turbodieslem można przy wysokich prędkościach manewrować pewniej, niż samochodami stricte sportowymi. Dziś, po 30 latach od premiery, fabrycznie utrzymane egzemplarze to ewenementy na rynku kolekcjonerskim, Stają się pożądane nie tylko w kolekcjach aut francuskich. Stanowią dziedzictwo technologiczne marki Citroen, prezentując rozwiązania, których nie zastosowano już nigdy w żadnym innym modelu produkcyjnym marki.
Czytaj dalej Citroen Xantia Activa 1998 – 55000 PLN – Wiązowna

Citroen Saxo VTS 1.6 16V 1999 – 49000 PLN – Wiązowna

Citroen Saxo VTS z 16-zaworową jednostką 1,6 l to kwintesencja hot hatch’a z lat 90. Saxo VTS 16v największą karierę zrobił w motorsporcie. Stanowiąc przez wiele lat tzw. entry-level do świata rajdów amatorskich i profesjonalnych. Ich ogromna popularność w spocie stała się główną przyczyną deficytu egzemplarzy bezwypadkowych, nieprzerabianych i nietuningowanych. Fabrycznie niska odporność na korozję, po latach okazała gwoździem do trumny podaży tej wersji Saxo. Dziś fabrycznie utrzymane egzemplarze VTS 16v to coraz bardziej pożądane wersje na rynku kolekcjonerskim. Najbardziej utytułowanym sportowcem, który od 1998 odnosił sukcesy w Saxo kit-car jest 9-krotny Mistrz Świata WRC Sébastien Loeb. Pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata Loeb odniósł w 1999 za kierownicą Saxo VTS. Ten egzemplarz w białym kolorze szczęśliwie nigdy nie stał się bazą do budowy rajdówki i jest duża szansa, że nigdy nią nie zostanie. Bez tuningu, bez przeróbek, bez wypadkowej historii – za to w świetnym stanie zachowania – to ogromna rzadkość na rynku, dająca wiele frajdy z dynamicznej jazdy.
Czytaj dalej Citroen Saxo VTS 1.6 16V 1999 – 49000 PLN – Wiązowna

Jeep Cherokee XJ 1991 – SPRZEDANY

Jeep Cherokee XJ w momencie premiery w 1984 był pierwszym całkowicie od nowa zaprojektowanym Jeepem od roku 1963. To pierwszy amerykański samochód terenowy z nadwoziem typu uniframe jako konstrukcją samonośną. Pozycjonowany był w koncernie jako Sportwagon i był prekursorem klasy SUV (Sport Utility Vehicle), zanim nazwa ta weszła do użytku. Osiągnął sukces sprzedażowy na rynku USA, gdzie wypierał kombi i surowe pickupy, oferując dobre osiągi (z silnikiem 4.0) i komfort jazdy samochodu osobowego. Zastosowano wszechstronny i trwały system 4×4 z czterema możliwościami konfiguracji napędu, przełączany z kabiny. W książce Jeep Off-Road z 2007 roku nazwano XJ „znaczącym ogniwem w ewolucji napędu 4×4”. W 2011 roku magazyn Kiplinger uznał XJ za jeden z „samochodów, które nie umierają”. Dziennikarz motoryzacyjny Robert Cumberford piszący dla Automobile nazwał Jeepa XJ jednym z 20 najlepszych samochodów wszechczasów — ze względu na swoją konstrukcję i „prawdopodobnie najlepszy kształt SUV-a wszechczasów. Jest to model paradygmatyczny, do którego aspirowali inni projektanci”.
Czytaj dalej Jeep Cherokee XJ 1991 – SPRZEDANY

Citroen XM 1998 – SPRZEDANY

Citroen XM zadebiutował w 1989 roku jako następca flagowego Citroëna CX. W roku 1990 uzyskał prestiżowy wówczas tytuł Car of The Year 1990, deklasując rywali i zdobywając 390 punktów, natomiast drugi Mercedes-Benz SL R129 uzyskał 215 pkt. Citroen XM zachwycił świat motoryzacji zarówno stylistyką jak i innowacjami technicznymi. Klinowate nadwozie XM’a osiągnęło współczynnik Cx 0,28, co było sensacyjnym wynkiem dla dużej limuzyny. W latach 90. nieliczne egzemplarze na naszych ulicach przykłuwały wzrok przechodniów niczym statek kosmiczny. Dziś nadal wygląda zjawiskowo, odwraca głowy przechodniów, zapewnia nieziemki komfort dla podróżujących, otula welurowym, miekkim wnętrzem. To przystępny sposób na bycie w awangardzie, coś niesztampowego, znacznie bardziej konkurencyjnego cenowo niż niemieccy klasyczni konkurenci z tego samego okresu.
Czytaj dalej Citroen XM 1998 – SPRZEDANY

Mercedes E 430 W210 1998 – SPRZEDANY

Mercedes-Benz E 430 W210 to jeden z tych samochodów, do którego zakupu nikogo nie da się przekonać. Miłośnicy wiedzą, że mechanika Mercedesa z owych lat jest doskonała, komfort wyjątkowy, jakość wykonania świetna, a wrażenia z jazdy znakomite. E 430 to zaledwie 2% całego wolumenu W210, natomiast przedliftingową konfigurację z nowym silnikiem M113 o pojemności 4,3 l, należy szacować na nie więcej niż 1% produkcji. Z całą pewnością ilość egzemplarzy jest mocno ograniczona, a te które nie przegrały z korozją należy liczyć w promilach. Ten sprowadzony z Hiszpanii egzemplarz może zafascynować zarówno stanem zachowania, jak i konfiguracją. Przedliftingowe wnętrze najbardziej oddaje pierwotny projekt, kierownica, zegary bardziej przypominają jeszcze klimat W124 niż następców. Wykończenie tego egzemplarza z charakterystycznymi cechami wnętrza Avantgarde z pewnością może zauroczyć.
Czytaj dalej Mercedes E 430 W210 1998 – SPRZEDANY

Mercedes CL 420 C140 1996 – SPRZEDANY

Dwudrzwiowe Sonderklasse od zawsze było kwintesencją luksusu i oznaką statusu społecznego. Był oczywistym wyborem zarówno wysoko urodzonych, dystyngowanych milionerów, gwiazd jak i legend świata przestępczego lat dziewięćdziesiątych. Mercedes-Benz CL 420 generacji C140 wyprodukowany w czerwcu 1996 jest bardzo wczesnym, jednym z pierwszych egzemplarzy po liftingu, pod zmienioną nazwą jako klasa CL. Auto wyposażone w silnik V8 o pojemności 4,2 l i mocy 279 KM i 400 Nm (M119.981) po modernizacji mechanicznej (cewki zapłonowe, trwałe wiązki elektryczne etc.) w zastawieniu z 5-cio biegową skrzynią automatyczną (722.622). Prezentowany samochód jest 1 z 2496 wyprodukowanych egzemplarzy wariantu 420 całej generacji C140 i jednocześnie 1 z 1502 egzemplarzy CL 420. Zarówno w jednym jak i drugim ujęciu wersja 420 stanowi najrzadszy wariant z całej rodziny limuzyn W140 i coupe C140, których łącznie bez wersji specjalnych AMG wyprodukowano 432.739 egzemplarzy. Cena katalogowa podstawowego egzemplarza CL-Class bez wyposażenia dodatkowego rozpoczynała się w roku 1996 od 155,365 DM.
Czytaj dalej Mercedes CL 420 C140 1996 – SPRZEDANY