Mercedes-Benz 170 V stał się zdecydowanie najważniejszym modelem samochodu osobowego z okresu przedwojennego i zapewnił marce Mercedes-Benz czołową pozycję w klasie średniej. Produkcja na poziomie ponad 70000 pojazdów w różnych wersjach nadwozia sprawiła, że model 170 V był najpopularniejszym samochodem osobowym Mercedes-Benz w okresie przedwojennym. Oprócz klasycznych sedanów, Mercedes zaoferował również coś specjalnego. Znak Sindelfinger Karosserie odnaleźć można na autach w wersji Cabriolet A, Cabriolet B oraz – wówczas w całej gamie 170 V najdroższym – modelu Sport-Roadster. Tylko w nim można złożyć przednią szybę, aby uzyskać szczególnie sportowy charakter. Jego sylwetka jest najbardziej smukła, a tylna część jest nieco dłuższa i pozwoliła na umieszczenie dwóch awaryjnych miejsc – tzw. „siedzenia teściowej”. Wersja Roadster była zdecydowanie najbardziej ekskluzywnym wariantem 170 V. Wyprodukowano jedynie 271 egzemplarzy w latach 1936–1942, z których do dziś przetrwało zaledwie kilkanaście.
Mercedes-Benz 170 V Sport-Roadster W136
Rocznik: 1938
Przebieg: 363 km
Pojemność: 1700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 38 KM
Cena: 1 040 000 PLN
Mercedes-Benz W136 170 V po raz pierwszy zaprezentowany został wraz z modelami 260 D i 170 H w lutym 1936 roku w Berlinie podczas 26. Międzynarodowej Wystawy Samochodów i Motocykli (IAMA). Mercedes-Benz Type 170 V z czterocylindrowym silnikiem benzynowym M 136 zastąpił Type 170 serii W 15. Przy tej samej pojemności skokowej wynoszącej 1,7 litra nowy model był mocniejszy, nowocześniejszy technicznie i stylistycznie, a jednocześnie tańszy od swojego poprzednika. Jego czterocylindrowy silnik M 136 o pojemności 1,7 litra rozwija moc 38 KM, a prędkość maksymalna samochodu napędzanego nim wynosi 108 km/h. Czterobiegowa skrzynia była początkowo synchronizowana tylko na dwóch najwyższych biegach. W dwumiejscowym roadsterze pod dużą klapą za siedzeniami ukryta jest cienko wyściełana dwumiejscowa kanapa – tzw. siedzenie teściowej. Charakterystyczne dla tego modelu jest także umiejscowienie koła zapasowego we wgłębieniu z tyłu samochodu.
170 V Roadster z 1938 roku w przepięknej konfiguracji kolorystycznej jest pierwszym przedwojennym samochodem, który pojawił się w ofercie Legends Duda-Cars. Samochód przeszedł kompleksową renowację obejmującą komponenty mechaniczne, wnętrze samochodu, poszycie miękkiego dachu oraz karoserię. Proces odbudowy samochodu zgodny z jego oryginalną specyfikacją ze względu na rzadkość występowania tego modelu trwał około pięciu lat.
Samochód sprzedawany na podstawie faktury VAT marża.
Telefon: +48 885 700 999
Miejscowość: Golęczewo koło Poznania