Mercedes 190D 2.5 Turbodiesel to wóz nieomal mityczny wśród miłośników serii W201 oraz jednocześnie miłośników silników wysokoprężnych. Najmocniejszy ropniak w ofercie miał 2,5 litra pojemności, pięć cylindrów i dodatkowo turbosprężarkę. W rezutacie oferował 126 KM, co w tak niewielkim nadwoziu czyniło z niego niezły ekspres. Dziś to ogromna rzadkość na rynku, co poniekąd wynika z wolumenu produkcji – powstało około 20 tysięcy sztuk z niespełna 1,9 miliona wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy typoszeregu W201. Ten egzemplarz dodatkowo ująć może kolorystyką i konfiguracją. Pochodzi z ostatniego roku produkcji, ma na pokładzie automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację i szyberdach, i zachowany jest w absolutnie ujmującym stanie.
Mercedes 190D 2.5 Turbodiesel W201
Data produkcji: marzec 1993
Przebieg: 127,985 km
Pojemność: 2497 cm³
Moc: 126 KM / 93 kW
Skrzynia biegów: automatyczna
Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes 190D Turbo w kolorze „929 Nautikblau Metallic” z beżową tapicerką Karo. Samochód ma 32 lata, mimo to jest zachowany w idealnym stanie z drobnymi śladami użytkowania oraz upływu czasu. Sprowadzony z Katalonii, Hiszpania od spadkobiercy pierwszego właściciela. Jest dokumentacja serwisowa: książka serwisowa, oryginalny hiszpański dowód rejestracyjny, rachunki, instrukcje, dwa kluczyki.
Wymarzona konfiguracja dla Mercedesa generacji Baby-Benz:
– ostatni rok produkcji,
– najrzadsza i legendarna wersja silnikowa 2.5 turbodiesel, której powstało jedynie 20 tysięcy sztuk z niespełna 1,9 miliona wyprodukowanych egzemplarzy typoszeregu w201,
– automatyczna skrzynia biegów,
– piękne zestawienie kolorystyczne,
– fabryczna klimatyzacja i el. szyberdach, atermiczne szyby,
– niespotykanie niski przebieg w dieslu,
– absolutny brak korozji, zachowane wszelkie oryginalne detale.
Znalezienie takiej w201 graniczy z cudem. Na rynku europejskim występuje ich garstka, a ceny za idealny stan nierzadko przekraczają 100’000,- PLN.
Samochód po sprowadzeniu trafił w ręce miłośnika Mercedesów i został doinwestowany kwotą około 25’000,- zł. Wykonano ponadto opinię techniczną i został zarejestrowany na żółte tablice dla pojazdów zabytkowych.
Nadwozie zachowane w bardzo dobrym stanie mimo upływu lat. Brak widocznych jakichkolwiek ognisk korozji, większych rys, wgnieceń czy innych mankamentów. Jest całkowicie wolne od korozji, nadwozie nie było nigdy naprawiane blacharsko w typowych miejscach. Wnęki nadkoli, komora silnika i podwozie wyglądają jak w kilkuletnim aucie. Widoczne bardzo drobne ślady użytkowania wynikające z wieku. Grill przedni jak nowy. W samochodzie nie ma żadnych części nieoryginalnych czy azjatyckich zamienników. Pojazd był garażowany. Sprawia bardzo dobre ogólne wrażenie. Szyby oryginalne MB bez uszkodzeń. Zderzaki bez otarć. Emblematy jak nowe.
Wnętrze zachowane w bardzo dobrym stanie z minimalnymi śladami użytkowania. Materiałowa tapicerka prezentuje się nadzwyczajnie, jest prawie jak nowa, nie ma uszkodzeń, ma wciąż żywy kolor. Fotele i wykładziny wyglądają dalej jak nowe. Boczki drzwi w stanie wzorowym jak na w201, są prawie jak nowe. Radio Becker Europa z anteną elektryczną, dodatkowe fabryczne głośniki w tylnej półce. Piękne welurowe dywaniki. Kierownica i wybierak biegów są matowe i świeże. Podsufitka jak nowa. Drewna jak nowe bez pęknięć.
Technicznie stan perfekcyjny. Wymienione zostało sporo elementów “na zapas”.
Prace wykonane w Polsce za łączną kwotę 25’000,- PLN (zachowane rachunki z warsztatu).
Świeżo wymieniony olej w silniku, skrzyni oraz filtry i płyny.
Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.