Mercedes 190Dc W110 1963 – 71900 PLN – Nowy Sącz

Mercedes W110 zadebiutował w kwietniu 1961 roku, otrzymując wiele elementów większego modelu W111. Oba auta nazywane były skrzydlakami, wyróżniały się konserwatywnie zaprojektowaną linią nadwozia, z wyraźnie oznaczonymi płetwami na tylnych błotnikach. Są to wpływy stylistyki amerykańskiej, którą próbowano przenieść w nieco skromniejszej formie do Europy. Płetwy pełniły funkcję dekoracyjną, ale też ułatwiały parkowanie, wyraźnie oznaczając miejsce, do którego możemy wycofać. W110 zamiast silników sześciocylindrowych (które były montowane w W111) oferowały niespełna 2-litrowe czterocylindrowce, do wyboru w wersji benzynowej albo wysokoprężnej. Nadwozie charakteryzowało się nieznanym wcześniej poziomem bezpieczeństwa biernego, jako pierwsze miało zaprojektowane strefy zgniotu. Trwałość, niezawodność i komfort jazdy na długo stały się wizytówką tych samochodów. Prezentowany Mercedes 190Dc to wersja wysokoprężna, sprowadzona z USA i poddana w ostatnim czasie kompleksowym pracom renowacyjnym.

Mercedes-Benz 190Dc W110
Rocznik: 1963/1964
Przebieg: 81500 km
Pojemność: 1988 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 54 KM

Cena: 71900 PLN

Wyposażenie:
– oryginalne radio Blaupunkt,
– antena elektryczna automatyczna,
– skórzana tapicerka,
– skórzane fotele,
– skórzana kierownica,
– oryginalny podnośnik,
– halogeny Hella.

Oferuję na sprzedaż pięknego Mercedesa W110 model 190D z roku 1963, pierwsza rejestracja 20.01.1964.

Samochód został oceniony przez certyfikowanego rzeczoznawcę i wydano Kartę Ewidencji Ruchomego Zabytku Techniki.

Mercedes w wykonaniu fabrycznym w tzw. wersji amerykańskiej, został dostarczony do USA, gdzie był eksploatowany od stycznia 1964 r. do stycznia 1999 r. Następnie został sprowadzony do Europy i jego jedynym właścicielem był obywatel Holandii – aż do 2015 roku, kiedy to został sprowadzony do Polski.

Samochód został poddany gruntownej i skrupulatnej renowacji. Utrzymano oryginalność nadwozia wraz z jego wyposażeniem oraz oryginalność zespołów i układów podwozia. Do szczególnych „smaczków” pojazdu zaliczyć należy oryginalne, dedykowane radio Blaupunkt, dodatkowe lampy halogenowe Hella, dźwignię zmiany biegów przy kierownicy czy niespotykany już i zachowany w oryginalnym stanie układ rozruchowy z szeregowym systemem podgrzewania świec żarowych. Auto posiada mokry filtr olejowy, tłoczkową pompę wtryskową Bosch, zregenerowany rozrusznik oraz prądnicę (w tym czasie nie stosowano jeszcze alternatorów). W bagażniku znajduje się oryginalny podnośnik i koło zapasowe wraz z systemem jego mocowania. Auto użytkowane cyklicznie, oczywiście wszystko działa. Ten sam kluczyk otwiera wszystkie zamki drzwi i bagażnika.

Skrzydlak pomimo wieku gwarantuje niespotykany nawet w najnowszych autach komfort jazdy.

Poniżej wymieniam najważniejsze etapy przeprowadzonych prac:
– remont blacharski,
– kapitalny remont silnika,
– lakierowanie samochodu,
– konserwacja podwozia,
– wymiana kompletnych hamulców osi przedniej,
– nowa tapicerka na wszystkich elementach – skóra naturalna,
– nowa podsufitka,
– wymiana wszystkich uszczelek nadwozia na nowe,
– nowe wodozgarniacze, prowadnice szyb i uszczelki szyb,
– wygłuszenia drzwi,
– konserwacja podnośników szyb,
– konserwacja zamków i rygli drzwi,
– chromowanie detali nadwozia,
– serwis zegarka,
– serwis radia,
– naprawa automatycznej anteny radia,
– konserwacja profili zamkniętych,
– obszycie kierownicy skórą,
– wymiana węży,
– czyszczenie zbiornika paliwa,
– nowe poduszki silnika,
– wymiana wszystkich filtrów i płynów eksploatacyjnych,
– wymiana paska prądnicy,
– remont prądnicy,
– remont rozrusznika,
– nowe nakładki gumowe progów,
– oryginalne halogeny Hella,
– nowe szkła lampek podświetlenia rejestracji,
– nowe nadmuchy wentylacyjne powietrza,
– nowe łączniki stabilizatora,
– chromowanie lusterka wewnętrznego,
– nowe wykładziny, dywaniki,
– oryginalne, opcjonalne dwupunktowe pasy bezpieczeństwa,
– wymiana gaśnicy, apteczki,
– piaskowanie i malowanie felg,
– nowa termopara (czujnik temp. płynu chłodniczego),
– nowe świece żarowe,
– nowy akumulator.

Zapraszam do kontaktu poprzez e-mail piotrek1208@op.pl lub pod numerem telefonu.

Telefon: +48 506 509 664
Miejscowość: Nowy Sącz