Mercedes 190E 2.3 W201 1988 – SPRZEDANY

Jego designer – Bruno Sacco – uważa go za największe osiągnięcie w swojej karierze, mimo że za kształt Mercedesów odpowiadał przez ponad 20 lat. Mercedes 190E W201 to samochód doskonale zaprojektowany, który nawet przeszło 40 lat od debiutu może robić wrażenie świetną jakością wykonania i doskonałą przydatnością w codziennym użytku. Widok gwiazdy na masce jest bezcenny. Mercedes 190E W201 z silnikiem 2.3 debiutował w połowie 1986 roku, i dziś należy do najbardziej poszukiwanych, o ile tylko nie mówimy o rodzinie silników 16-zaworowych w tej karoserii. W zestawieniu z wąską listwą 190E 2.3 wychodził tylko przez dwa lata, i właśnie taki model w gruntownie odnowionym stanie możemy zobaczyć w tym ogłoszeniu.

Mercedes 190E 2.3 W201
Rocznik: 1988
Przebieg: 197000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 136 KM

Wyposażenie:
– ABS,
– ASD – dyferencjał o ograniczonym uślizgu „szpera”,
– wspomaganie kierownicy,
– elektryczny szyberdach,
– elektryczne lusterko pasażera,
– radioodtwarzacz Becker,
– elektryczna antena,

Zapraszam do zapoznania się z ofertą sprzedaży wyjątkowego Mercedesa 190E. Auto zostało wyprodukowane w 1986 roku. Wyposażono je w 2,3 litrowy silnik benzynowy zasilany najnowszym rozwinięciem mechanicznego wtrysku paliwa KE-Jetronic, co pozwala silnikowi rozwinąć moc 136 KM. Samochód napędzany jest za pośrednictwem automatycznej przekładni oraz dyferencjału z ograniczonym uślizgiem, który producent nazywa systemem ASD. Całość powoduje, że auto doskonale sobie radzi w dzisiejszym ruchu. Jest dynamiczne i prędkości autostradowe na poziomie 200 km/h nie stanowią żadnego problemu. Z powodzeniem może służyć na co dzień. Poziom komfortu natomiast jest już w dzisiejszej motoryzacji niespotykany. Samochód płynnie zmienia biegi i ze stoickim spokojem pokonuje nawet wyboiste drogi, nie informując o tym kierowcy żadnymi wstrząsami.

Samochód kupiłem 5 lat temu w Niemczech osobiście od wnuczki pierwszego właściciela. Co ciekawe, samochód był przekazywany w ramach jednej rodziny na zasadzie z ojca na syna. W dniu zakupu nie prezentował się jakoś specjalnie okazale, ponieważ korozja zaatakowała już oba przednie błotniki. Podczas wnikliwej inspekcji ustaliłem, że poza błotnikami i wgnieceniem na tylnej klapie auto nie jest zardzewiałe, a podłoga jest wręcz w doskonałej kondycji. Do zakupu przekonał mnie stan tapicerki, która zachowała się w nienagannym stanie. Wewnątrz nie ma ani jednego przetarcia, pękniętego szwu, zarysowań ani innych tego typu atrakcji. Jedynie na tapicerce drzwi widać nieliczne niedoskonałości. Drugim powodem zakupu była całkowita kompletność tego egzemplarza, w który nie brakowało żadnego, nawet najdrobniejszego elementu.

Auto już w Polsce zostało poddane kompleksowej renowacji, polegającej na:

1. Blacharka.
Korozja przednich błotników spowodowała konieczność ich wymiany na używane, oryginalne, w nienagannym stanie technicznym. Nadwozie po rozbiórce wyposażenia zaskoczyło brakiem korozji, wystarczyło je tylko oczyścić, zmatowić oraz ponownie polakierować. Co istotne w aucie nie było nic spawane, a cała naprawa blacharska ograniczyła się, poza wymianą przednich błotników, do wyprostowania wgniecenia w tylnej klapie. Całość przed lakierowaniem została pokryta podkładem antykorozyjnym epoksydowym, a progi dodatkowo poliuretanową powłoką „Cobra Truck” firmy Novol. Równocześnie zabezpieczono wszystkie przestrzenie zamknięte preparatami na bazie wosku dedykowanymi do samochodów klasycznych. Podwozie otrzymało nową warstwę antykorozyjną.

2. Lakier.
Oryginalnie samochód był polakierowany akrylem na kolor Arkticweiss. Podczas renowacji zachowałem oryginalny, biały odcień lakieru, natomiast nadwozie zostało polakierowane w nowoczesnym systemie trójwarstwowym z dodatkiem perły, co powoduje, że moim zdaniem prezentuje się oszałamiająco.

3. Mechanika.
Zawieszenie. Wymieniono wszystkie elementy metalowo-gumowe, tzn. tuleje i tulejki. Nowe są łączniki stabilizatorów, amortyzatory, mocowania i odboje amortyzatorów, mocowania i odboje sprężyn. Wymieniłem również całe zawieszenie zespołu napędowego tzn. poduszki silnika i skrzyni biegów. Ustawiono równocześnie całą geometrę pojazdu. Samochód otrzymał oryginalne felgi aluminiowe po renowacji oraz nowe ogumienie Pirelli.

Hamulce. Wymieniono tarcze hamulcowe wraz z klockami i szczękami hamulca postojowego na nowe produkty Brembo. Zaciski hamulcowe zostały wypiaskowane, pomalowane oraz otrzymały wszystkie nowe uszczelnienia oraz prowadnice. Częściowo wymieniono także przewody hamulcowe. Układ został oczywiście przepłukany i napełniony nowym płynem klasy DOT4.

Wydech i dolot. Oryginalne pozostały kolektor wydechowy i sonda Lambda, reszta tzn. uszczelki rury wydechowe, wieszaki, tłumik i katalizator zostały wymienione na nowe. W układzie dolotowym oczyszczono kolektor ssący oraz wymieniono wszystkie uszczelki kolektora. Samochód otrzymał także nowe rury i łączniki odmy silnika.

Układ paliwowy. Zdemontowano i wypłukano zbiornik paliwa. Wymieniłem równocześnie filtr paliwa oraz przeprowadzono regulację ciśnienia i przeciwciśnienia nastawnika paliwowego. Układ wtryskowy otrzymał nowe uszczelnienia wraz z podstawą rozdzielacza oraz wymieniono wszystkie wtryskiwacze paliwowe wraz z ich uszczelkami i mocowaniami. KE-Jetronic nie wymagał interwencji, zatem przeprowadzono jedynie regulację.

Wymieniono wszystkie możliwe płyny ustrojowe wraz z płukaniem układów chłodniczego, wspomagania kierownicy wraz z wymianą filtra, dynamiczną wymianą oleju w przekładni automatycznej, wymianą oleju silnikowego. Silnik nie wymagał interwencji, ponieważ pracuje bez zarzutu, a zmierzone ciśnienia sprężania oscylują na poziomie 1,3 MPa tzn. wartości dla nowego silnika. Również ciśnienie oleju utrzymuje się powyżej 3 Bar, tzn. idealnie jak dla nowego silnika. Wymieniłem zatem wyłącznie uszczelkę pod pokrywą zaworów.

4. Elektryka.
Samochód otrzymał nowy akumulator Centra Futura. Wymieniłem również komplet świec zapłonowych na dedykowane Champion oraz komplet przewodów zapłonowych na nowoczesne silikonowe produkcji Bosch. Dodatkowo wymiany wymagał czujnik ciśnienia oleju, który się okazjonalnie zawieszał. Profilaktycznie wymieniłem również stacyjkę, ponieważ haczyła przy uruchamianiu, niemniej oryginalną zachowałem. Niesprawna była antena automatyczna, zatem została wymieniona na zamiennik Beru. Naturalnie wymieniłem wszystkie możliwe żarówki łącznie z podświetleniem deski rozdzielczej. Oczyściłem i wyregulowałem także aparat zapłonowy.