Spektakularny pakiet aerodynamiczny z regulowanym tylnym spojlerem, 17-calowe felgi Evolution II, zestaw dodatkowych wskaźników, regulowane ze środka pojazdu zawieszenie, pięknie brzmiąca rzędowa czwórka o pojemności 2,5 l oraz legendarna skrzynia Getrag z „jedynką na dół”. Do tego eleganckie wnętrze, zupełnie nie pasujące do ekstremalnego wyglądu zewnętrznego. Nie sposób zrozumieć koncepcji tego samochodu, bez poznania jego historii. Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II wyprodukowany został w zaledwie 502 sztukach homologacyjnej wersji drogowej, zbudowanej aby skopać tyłki BMW M3 w najbardziej ekscytującej serii wyścigów DTM. Pakiet i spojler powstał dla zwiększenia docisku aerodynamicznego i możliwości zmieszczenia w obrysie karoserii szerszych kół. To miało sprawdzić i sprawdziło się na torze, kiedy Klaus Ludwig sięgnął po tytuł mistrzowski. Dziś to samochód kolekcjonerski, prawdziwy symbol przełomu lat 80-tych i 90-tych.
Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II W201
Rocznik: 1990
Przebieg: 86890 km
Pojemność: 2463 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 235 KM
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 EVO II
Złota era wyścigów DTM, firma Mercedes według obowiązujących przepisów musiała wyprodukować 500 egzemplarzy wersji drogowej by otrzymać homologacje. Prezentowany samochód to numer 229 z 500 wyprodukowany w kwietniu 1990 roku. Evo 2 zostało sprowadzone z Japonii.