Mercedes 200D W123 1979 – SPRZEDANY

Mercedes 200D W123 to dla wielu miłośników jeden z najwspanialszych samochodów w historii. Egzemplarz zachowany w idealnym, oryginalnym stanie, z przebiegiem zaledwie 18 tys. km może zaszokować swoim stanem zachowania. Tu każdy detal wygląda jak nowy i nie wykazuje śladów zużycia. Ten fakt w połączeniu z bodaj najpiękniejszym z całej ówczesnej palety kolorystycznej lakierem 618 Mimosengelb czyni z tej oferty rzecz absolutnie niepowtarzalną. Czterostopniowa skrzynia i silnik o oszałamiającej mocy maksymalnej 60 KM z pewność mogą go powieźć w niejedną wspaniałą podróż, gdzie upływający czas mierzy się kalendarzem, a nie stoperem. W takim stanie to zjawisko, kompletnie niespotykane na rynku.

Mercedes 200D W123
Rocznik: 1979
Przebieg: 18299 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 60 KM

Mercedes-Benz 200D W123 z oryginalnym przebiegiem 18.299km w pięknym kolorze „618” Mimosengelb oraz wnętrzem Moos. Samochód pochodzi od pierwszego właściciela. Pan Konrad, rolnik z Bawarii, nabył samochód w czerwcu 1979 r. wraz z traktorem MB-TRAC. Swojego Mercedesa wyprowadzał tylko i wyłącznie na letnie niedzielne przejażdżki. Po śmierci Pana Konrada w 2009 r., Mercedes został zaparkowany w przydomowym garażu, gdzie stał do kwietnia 2025 pod czujnym okiem wdowy.

Ostatni wpis z przeglądu rejestracyjnego pochodzi z dnia 22.08.2008, przebieg 18289 km. Od tego czasu samochód przejechał zaledwie 9 km. Pierwszy i jedyny wpis z książki serwisowej jest z dnia 30.06.1981, przebieg 876 km.

Na całej karoserii jest pierwszy lakier, żaden element nie był powtórnie lakierowany.
Opony są nadal pierwsze z 1979 r., Michelin zgodnie z Datenkartą.
W komorze silnika wszędzie jest fabryczny wosk, do którego przez lata przykleił się kurz.
Nie zostało to świadomie wyczyszczone, aby zachować oryginalność.
Ocynk na elementach silnika oraz podwozia jest oryginalny i jak nowy.
Pompa wtryskowa wygląda jakby dopiero przed chwilą została zamontowana.
Spód samochodu wygląda jak nowy, nie ma żądnych rdzawych nalotów, wszędzie są widoczne fabryczne znakowanie części farbą jak np. sprężyny lub śruby mocujące.
Wnętrze samochodu pachnie jak nowe, przełącznik migaczy jest szorstki w dotyku.
Struktura kierownicy oraz drążka zmiany biegów jest jak fabrycznie nowa.
Wskazówki licznika są nadal mocno pomarańczowe.
Silnik zapala dosłownie na pół obrotu.
Etui na książki, jak i same książki, są dosłownie nowe.
Dwa zapasowe kluczyki oraz dwa skórzane etui na kluczyki nigdy nie używane.

Samochód NIE przechodził detailingu.

Przebieg, stan zachowania, zestawienie kolorystyczne oraz udokumentowana historia, czyni ten egzemplarz gratką dla najbardziej wymagających kolekcjonerów. Możliwość nabycia prawie nowego W123 nie zdarza się zbyt często. Możliwość dosłania więcej zdjęć na Whatsapp.

Krótki film z pracą silnika jest dostępny na moim Instagram: 4classic.pl