W 1959 roku Mercedes przedstawił nową linię modelową W111 sygnując ją hasłem „The new six-cylinders – in a class of their own”. W gamie zaprezentowano 220 b, 220 Sb i 220 SEb, różniące się od siebie układem zasilania w paliwo oraz wyposażeniem. Oparty na tradycji, ponadczasowy styl karoserii zwieńczony został elementem wpływu rynku amerykańskiego – dwoma płetwami po obu stronach bagażnika, które to nadały gamie obiegowe nazwy: Heckflosse i Fintail. Mercedes-Benz 220 SEb Coupé został zaprezentowany podczas otwarcia Muzeum Daimler-Benz w Untertürkheim 24 lutego 1961 roku. Wersja coupe wyposażona była w najmocniejszy wówczas silnik o mocy ponad 120 KM zaopatrzony we wtrysk paliwa marki Bosch. Wysmuklono w nim płetwy w tylnej części nadwozia, a nowym smaczkiem stały się drzwi bez ramek. 220 SEb Coupé był pierwszym samochodem osobowym Mercedesa wyposażonym w hamulce tarczowe na przednich osiach. Dodatkowo zwiększono bezpieczeństwo i wygodę prowadzenia dodając dwuobwodowy układ hamulcowy oraz wspomaganie hamulca. 220 SEb był też pierwszym na świecie coupe z bezpiecznym nadwoziem opartym na patencie austro-węgierskiego inżyniera Béli Barényi. Patent DBP 854.157 zarejestrowany w 1951 roku, powszechnie znany jest jako „strefa zgniotu” i zrewolucjonizował rynek motoryzacyjny. Model W111 w wersji coupe i cabrio były ostatnimi w dużej mierze ręcznie wykonywanymi Mercedesami, dlatego też ich cena była prawie dwukrotnie wyższa niż sedanów.
Mercedes-Benz 220 SEb Coupe (W111)
Data produkcji: 1963
Przebieg: 57882 km
Rodzaj skrzyni biegów: manualna
Pojemność silnika: 2195 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Moc silnika: 124 KM
Prezentowany egzemplarz pochodzi z roku 1963. Oryginalny biały lakier pięknie komponuję się w z oryginalną czerwoną tapicerką.
Auto nie wymaga nakładu pracy – podwozie zostało profesjonalnie zabezpieczone, usunięte zostały wszelkie usterki lakiernicze. Drewna po renowacji, chromowane listwy w bardzo dobrym stanie. Samochód opłacony, zarejestrowany, ważne ubezpieczenie OC. Nie wymaga żadnego wkładu finansowego.