KlasykaGatunku.pl

Mercedes 230 Automatic /8 W114 1972 – 99000 PLN – Wrocław

Elegancja, umiar, doskonale wyważone proporcje. To były priorytety projektu, który tworzył międzynarodowy zespół projektantów, w skład którego wchodził Austriak Karl Wilfert, Francuz Paula Bracq i Włoch, Bruno Sacco. Wykorzystano dużą atrapę chłodnicy, pionowe światła nawiązujące do modelu W108 oraz prostą linię bagażnika. Technicznie debiutował tu nowy projekt tylnego zawieszenia, a jednostki napędowe pochodziły z poprzednika, modelu W110. Dla odróżnienia nazwy, do oznaczenia pojemności dodano tu skrót /8 (Strich Acht), nawiązujący do daty rozpoczęcia produkcji modelu (1968). Ten egzemplarz to tak zwana seria 1,5 z okresu od kwietnia 1972 do sierpnia 1973, posiadająca wciąż małe tylne lampy i przednie boczne szyby z odchylanymi trójkątami, ale już na przykład nową kierownicę. Auto od nowości było w rękach jednej rodziny, zachowane zostało w zadziwiająco oryginalnym stanie, a prawdziwie imponująca jest jego dokumentacja, zawierająca kilkaset plików z całego okresu eksploatacji.

Mercedes 230 Automatic /8 W114
Rok produkcji: 1972
Przebieg: 145,347 km
Pojemność: 2292 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 120 KM

Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes 230 serii /8 (W114) w kolorze „920 Tiefblau” z kremową materiałową tapicerką. Sprowadzony z Münster, Niemcy. Samochód zachowany w bardzo dobrym, oryginalnym stanie, lecz z normalnymi śladami użytkowania oraz upływu czasu (50 lat).

Pojazd posiadał trzech właścicieli w jednej rodzinie:
– Dr. ur. w 1914 (w latach 1972-1997),
– córka ur. 1958 (w latach 1997-2020),
– wnuk ur. 1984 (w latach 2020-2021).

Co ciekawe, zachowała się obszerna dokumentacja od rachunku zakupu i zamówienia pojazdu pod koniec 1972, aż do 2021 roku. Teczka zawiera kilkaset stron, ułożonych chronologicznie. Można prześledzić każdy rok eksploatacji pojazdu oraz jego przebieg, który jest skrupulatnie udokumentowany – 145 tysięcy kilometrów przez 50 lat.

Nadwozie zachowane w bardzo dobrym stanie. Brak widocznych uszkodzeń. Drobne mankamenty wynikające z wieku, jednak nie rzucające się w oczy. Brak widocznej korozji. W latach 1999-2001 zostały wykonane drobne poprawki blacharsko lakiernicze, konserwacja, co jest udokumentowane na kilkudziesięciu zdjęciach. Lakier został wtedy częściowo odnowiony. Chromy w bardzo dobrym stanie, wciąż oryginalne. Szyby i uszczelki oryginalne.

Wnętrze zachowane w stanie bliskim ideału. Materiał na fotelach nie jest nigdzie przetarty czy zniszczony. Fabryczne radio Becker Europa. Oryginalne wykładziny i materiały wnętrza, uszczelki. Podsufitka w idealnym stanie, wciąż oryginalna. Deska nie posiada pęknięć.

Felgi aluminiowe tzw. „baroki” w stanie idealnym z dobrymi oponami letnimi.

Wykonane prace:
– nowe serwo hamulcowe ATE wraz z wymianą 2500 PLN,
– naprawa pompy hamulcowej 320 PLN,
– gaźniki Zenith po regeneracji w Poznaniu, koszt 2600 PLN z wysyłkami i regulacją,
– nowe świece Beru i przewody zapłonowe Janmor,
– wymiana oleju w skrzyni biegów wraz z filtrem i uszczelką, olej Liqui Moly ATF,
– nowy filtr powietrza MANN,
– nowa uszczelka pokrywy zaworów,
– nowa uszczelka miski olejowej,
– świeży płyn hamulcowy,
– świeży płyn chłodniczy,
– dwukrotna wymiana oleju, poprzedzona płukaniem silnika preparatem TEC2000, zastosowano olej Millers 20w-50, dedykowany do samochodów zabytkowych.
– płukanie zbiornika paliwa.

Prace do wykonania w planach:
– naprawa oryginalnego radia Becker,
– zakup nowego plastiku, maskownicy fotela pasażera (jest pęknięty),
– nowe mocowania puszki filtra powietrza pod maską,
– polerowanie lakieru i czyszczenie wnętrza,
– wymiana materiału na korbkach do otwierania szyb.

Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.

Cena 99’000 PLN zawiera przygotowanie do rejestracji na białe lub żółte tablice, decyzję zostawiamy Kupującemu. Możliwy transport w dowolne miejsce.

Zapraszamy do kontaktu pod tel. +48 791 515 905 (Michał),
+48 661 737 676 (Daniel).
Zapytania mailowe prosimy kierować pod info@klasykagatunku.pl