123 to szczególnie udany rozdział w historii klasy średniej Mercedesa. W premierowym, 1976 roku, seria 123 była oferowana jako sedan, a już rok później Mercedes-Benz wprowadził wersję coupe o fabrycznym oznaczeniu C123 i kombi S123. W123 imponował wysokim standardem wykonania, funkcjonalnością i szeroką gamą silników. Tak jest do dziś. Miłośnicy klasyków potrafią docenić świetne proporcje i piękną linię boczną dwudrzwiowej wersji. W Polsce model potocznie nazwany „Beczką” był i jest marzeniem wielu. Białe coupe z niebieskim wnętrzem na pewno zachwyci wielu miłośników starej, dobrej motoryzacji.
Mercedes 230 CE C123
Rocznik: 1980
Przebieg: 197000 km
Pojemność: 2299 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 136 KM
Cena: 79000 PLN
Wyposażenie:
– wspomaganie układu kierowniczego,
– elektryczne szyby przednie,
– ABS,
– skórzana tapicerka.
Mamy przyjemność zaprezentować Państwu model Mercedesa „Beczki” w wersji coupe. Egzemplarz w kolorze karoserii 737 Classical White w zestawieniu ze skórzanym granatowym wnętrzem o symbolu 32 Fabric Blue. Jest to wersja z drugiej serii tego modelu. Samochód nominalnie był sprzedany na rynku francuskim. Trafił do Polski w bardzo dobrym stanie blacharskim, lecz jego powłoka lakiernicza wymagała odświeżenia.
Mercedes przed ponownym lakierowaniem został profesjonalnie przygotowany. Jego stary lakier został usunięty aż do blachy. Następnie cała karoseria została zabezpieczona podkładami epoksydowymi. Z racji iż podwozie posiadało śladowe miejsca korozji, większość zabezpieczeń pozostała fabryczna. Galanteria chromowana jest w pełni z tego egzemplarza. Wymianie zostały poddane uszczelki drzwi i szyb (wodozgarniacze) oraz uszczelki szyby przedniej i tylnej na fabryczne zakupione w ASO.
Silnik przeszedł serwis olejowy, jak również iskrowy. Wszystkie elementy budzące wątpliwość zostały zmienione. Komora została odświeżona, jak to zawsze mamy w zwyczaju.
Układ hamulcowy zregenerowany z nowymi przewodami, klockami i tarczami przednimi. Zawieszenie nie sprawia problemów podczas prowadzenia. Renowacji poddaliśmy felgi, a co się z tym wiąże, wymianie zostały poddane leciwe już opony.
Wnętrze jest fabryczne i zachowane nad wyraz dobrze. Poszycie skórzane foteli nie wymagało żadnych prac konserwatorskich. Wyłącznie dekory drewniane z racji wieku i działania promieni słonecznych otrzymały nową powłokę lakierniczą. Proces odnowy drewna dokonało studio artystyczne zajmujące się wyłącznie renowacją drewna samochodowego. Deska, jak to odmiany kolorowe posiada niewielkie skazy, ale zapewniamy, że to nic wielkiego i nie wpływa na estetykę wnętrza.
Zapraszamy do obejrzenia tego wspaniałego egzemplarza w naszym salonie. Jest w pełni gotowy do rejestracji jako unikat lub jako pojazd zabytkowy. Chętnie pomożemy w procesie rejestracji.
Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa