Mercedes 230 GE W460 1989 – 154000 PLN – Konin

Mercedes 230 GE W460 tworzony był na potrzeby wojska, lecz podbił serca cywilnych użytkowników. Podczas normalnej eksploatacji napędza tylną oś, lecz dołączany napęd przedniej osi czyni z niego 100% terenówkę, która radzi sobie w każdych warunkach. W 1983 roku Mercedes 280 GE wygrał morderczy rajd Paryż-Dakar, na stałe zapisując się w historii. Ten egzemplarz fabrykę opuścił 6 lat później, lecz wciąż jest to oryginalna odmiana W460, z dołączanym napędem przedniej osi i mechaniczną blokadą mostów. To wersja z zamkniętym nadwoziem i wydłużonym rozstawem osi, z piękną tapicerką w kratę. Wyposażony jest w manualną skrzynię biegów i w najmocniejszą odmianę silnika M102 montowaną w klasycznej generacji W460. To klasyk idealny na każdą okazję, zwłaszcza jeżeli tą okazją jest wyprawa na drugi koniec świata.

Mercedes 230 GE W460
Rocznik: 1989
Przebieg: 344158 km
Pojemność: 2276 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 126 KM

Cena: 154000 PLN

Po wielu latach wspólnej jazdy, przygód, wypraw dalszych i bliższych, niezliczonych wspomnień wystawiam moją wspaniałą Gelendę 230 GE na sprzedaż.

Rok produkcji: 1989. Dołączona oryginalna specyfikacja (Fahrzeug Wartungsheft) fabryki Mercedes Benz w Grazu z wyszczególnioną specyfikacją pojazdu. Generalnie wszyscy inni pierwsi właściciele te dwie kartki napisane na staromodnej maszynie wyrzucali – tu jednak dawny właściciel wykazał się dużą czujnością i je zostawił – co to oznacza dla tego pojazdu wiedzą wszyscy, którzy interesują się klasyczną motoryzacją.

Samochód został dopuszczony do ruchu dnia 22.09.1989 (oryginalna adnotacja dealera Mercedes Benz na okładce książki serwisowej). Pierwsza rejestracja w Polsce (po moim zakupie w Niemczech): 24.04.2010.

Przebieg na dzisiaj: 344158 km. Pierwszy wpis w książce serwisowej z dnia 26.10.1989 przy przeglądzie – stan licznika 1780 km – Mercedes Benz Gelsenkirchen. Na dzisiaj ostatni wpis w książce serwisowej z dnia 11.10.2016 przy stanie licznika 303445 – Mercedes Benz GARCAREK, Ociąż k. Kalisza. Od tego czasu były wykonywane regularne serwisy olejowe i przeglądy, ale już w lokalnym warsztacie.

Inne oryginalne dokumenty pojazdu z 1989 roku to: Betriebsanleitung (instrukcja obsługi), Werkstatt-Verzeichnis Europa (adresy autoryzowanych serwisów MB w Europie), Fahrzeugbrief. O modelu można wiele poczytać lub pooglądać. Ja jestem fanem Guntera Holtorfa i jego niesamowitą podróżą G-klasą przez świat: odwiedził tą samą Gelendą 215 krajów świata, pokonał 900.000 km tym samym pojazdem, był w podróży 26 lat. Oto historia o wolności, szczęściu, przygodzie i wielkiej miłości, czego i Wam życzę.

Technika przedstawia się w sposób następujący:
– model: 230 GE (W460),
– silnik: benzyna 2,3 litra, 126 KM,
– napęd 4×4 dołączany (również w trakcie jazdy),
– reduktor (możliwość włączania w trakcie jazdy),
– blokady mostów, mechaniczne: przód + tył (dołączane indywidualnie w trakcie jazdy),
– układ wydechowy ze stali nierdzewnej,
– klimatyzacja (kompresor sprawny, paski napędu zdjęte ze względu wzrost zużycia paliwa). Klima to rzadki wynalazek w modelach G z tamtych lat. Tu jest zainstalowana fabrycznie.
– szyby elektryczne,
– wspomaganie kierownicy,
– fabryczne siedzenia Recaro z podłokietnikami,
– tapicerka w całości oryginalna,
– centralny zamek,
– hak holowniczy,
– radio Becker (fabryczne),
– konserwacja antykorozyjna Mike Sanders Hohlraumversiegelung.

Wyposażenie wyprawowe w cenie samochodu (na wyposażeniu):
– zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego: 110 l + dodatkowy, oryginalny zbiornik w nadkolu: 15 l,
– osłona zbiornika paliwa ze stali nierdzewnej,
– osłona silnika,
– sprężyny Eibach, niebieskie (lift +4 cm),
– amortyzatory Bilstein B6,
– 4 opony BF Goodrich MT, 32 cale na oryginalnych felgach aluminiowych MB,
– 4 opony Yokohama Geolandar ATS, 32 cale na oryginalnych felgach aluminiowych MB,
– snorkel (oryginał MB do tego modelu),
– wbudowane radio CB President Wiliam,
– zabudowa wyprawowa bagażnika.

Wszystkie ww. wymienione elementy są albo fabrycznie zainstalowane, albo też stanowią oryginalne wyposażenie MB do tego modelu.

Wyposażenie wyprawowe – dodatkowe dla chętnych (nie ujęte w cenie pojazdu):
– bagażnik wyprawowy, stalowy dedykowany do tego modelu G. Wyjątkowo wytrzymała konstrukcja stalowa sprawdzona w warunkach wyprawowych.
– namiot dachowy MAGGIOLINA AIRTOP MEDIUM BLACK. Crossoverowy namiot dachowy z nowoczesnym, gazowym systemem otwierania połączony z niezwykle designerskim wyglądem. Wg mnie design super pasuje również do klasycznego modelu G. Rozkładanie przez jedną osobę: kilkanaście sekund, składanie przez jedną osobę: do 30 sekund. Komfortowo mogą w nim spać 2 osoby. Wg mnie podstawowe wyposażenie wyprawowe, ponieważ jeżeli trzeba nocleg jest gotowy w kilkanaście sekund i to bez względu na pogodę.
– markiza przeciwsłoneczna.
– dachowy zbiornik na wodę do kąpieli lub pitną (20 l) FRONT RUNNER.

Telefon: +48 604 993 455
Miejscowość: Konin