Mercedes 230 SL Pagoda W113 1966 – SPRZEDANY

Premiera Mercedesa 230 SL podczas salonu samochodowego w Genewie w 1963 roku wywołała sensację. Dziewięć lat po wprowadzeniu 300 SL i 190 SL, Mercedes przedstawił światu motoryzacji następcę serii SL. W113, dwumiejscowy roadster, charakteryzował się wyjątkowym komfortem, doskonałymi osiągami i wzorowym bezpieczeństwem. Zespół pod kierownictwem głównego projektanta Friedricha Geigera wyprodukował pojazd o wyraźnie współczesnym stylu. 230 SL był pierwszym samochodem sportowym na świecie, w którym zastosowano bezpieczne nadwozie składające się ze sztywnej kabiny pasażerskiej ze strefami kontrolowanego zgniotu zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zakrzywienie dachu hardtopa, zaprojektowanego przez Paula Bracqa, przypominało łuk orientalnego dachu świątyni, dlatego seria modeli W113 zyskała przydomek „Pagoda”. Piękny, czerwony Mercedes 230 SL, po pełnej renowacji, może stać się nie tylko wspaniałym kompanem letnich podróży, ale i dobrą inwestycją.

Mercedes 230 SL Pagoda
Rocznik: 1966
Przebieg: 14300 km
Pojemność: 2281 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 150 KM

Wyposażenie:
– hardtop,
– kierownica drewniana Nardi Torino,
– radio z USB + 4 głośniki,
– tapicerka ze skóry

Mercedes 230 SL Pagoda 1966 r.
Auto po kompletnej restauracji przez firmę RETRO-CAR, ekspertów od klasycznych Mercedesów.
Auto przyjechało z Kalifornii, bez grama rdzy, ale zmęczone słońcem, dlatego zostały wykonane następujące prace:
– nadwozie wypiaskowane i odmalowane oryginalnym lakierem,
– fotele otrzymały nową tapicerkę zgodnie z oryginałem,
– kompletny remont silnika na oryginalnych częściach,
– regeneracja całego układu napędowego,
– wszystkie zużyte elementy zostały wymienione na oryginalne albo poddane regeneracji,
– dach otwierany otrzymał nowe poszycie.

Cała operacja kosztowała w 2006 roku 167 000 zł.
Naturalnie na wszystko są faktury.
Auto zostało zarejestrowane jako zabytek i ma pełną wycenę rzeczoznawcy na kwotę 591 147 zł brutto.

Kilka lat temu Mercedes został kompleksowo wypielęgnowany w firmie Kuro Detailing.
Na lakier po odpolerowaniu została nałożona powłoka ceramiczna Aqua 9.
Wszystkie chromy zostały odpolerowane i pokryte SWISS WAX Metal Polish.
Drewno zostało zabezpieczone SWISS WAX Wood Polish.

Przez ostatnie 15 lat auto brało udział w dwóch rajdach klasycznych i w równych interwałach jest odpalane i jeżdżone po placu.
Jest w stanie idealnym.