Mercedes 230 SL Pagoda W113 1966 – 499000 PLN – Nowy Sącz

Premiera Mercedesa 230 SL podczas salonu samochodowego w Genewie w 1963 roku wywołała sensację. Dziewięć lat po wprowadzeniu 300 SL i 190 SL, Mercedes przedstawił światu motoryzacji następcę serii SL. W113, dwumiejscowy roadster, charakteryzował się wyjątkowym komfortem, doskonałymi osiągami i wzorowym bezpieczeństwem. Zespół pod kierownictwem głównego projektanta Friedricha Geigera wyprodukował pojazd o wyraźnie współczesnym stylu. 230 SL był pierwszym samochodem sportowym na świecie, w którym zastosowano bezpieczne nadwozie składające się ze sztywnej kabiny pasażerskiej ze strefami kontrolowanego zgniotu zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zakrzywienie dachu hardtopa, zaprojektowanego przez Paula Bracqa, przypominało łuk orientalnego dachu świątyni, dlatego seria modeli W113 zyskała przydomek „Pagoda”. Piękny Mercedes 230 SL, po pełnej renowacji, może stać się nie tylko wspaniałym kompanem letnich podróży, ale i dobrą inwestycją.

Mercedes-Benz 230 SL Pagoda W113
Rocznik: 1966
Przebieg: 65000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 150 KM

Cena: 499000 PLN

Wyposażenie:
– oryginalne radio Becker
– automatyczna elektryczna antena
– automatyczna skrzynia biegów
– soft top, hard top
– wspomaganie kierownicy
– biała kierownica
– skórzana tapicerka
– oryginalny podnośnik

Oferuję na sprzedaż pięknego Mercedesa W113 230SL

Samochód został poddany gruntownej i skrupulatnej renowacji. Utrzymano oryginalność nadwozia, wraz z jego wyposażeniem oraz oryginalność zespołów i układów podwozia. Do szczególnych „smaczków” pojazdu zaliczyć należy oryginalne, dedykowane radio Becker Europa współpracujące z elektryczną anteną Hirshmann, dwa dachy – softtop i hardtop, skóry we wnętrzu z oryginalnej palety Mercedes (nazwa skóry „natur”), wykładziny z oryginalnego materiału, lakier z oryginalnej palety – oznaczenie 172G. W bagażniku znajduje się oryginalny podnośnik, oryginalny zestaw kluczy i koło zapasowe wraz z systemem jego mocowania. Silnik zasilany jest pompą wtryskową sześciosekcyjną Bosch, co w latach 60-tych było bardzo nowoczesnym rozwiązaniem.

Pagoda oferuje świetny sportowy styl jazdy przy jednoczesnym zachowaniu komfortu.

Samochód był poddany renowacji, jak to jest określane w nomenklaturze anglosaskiej „nut and bolt restoration”, czyli mówiąc wprost – remont absolutnie wszystkiego, nie pomijając żadnej części. Lista prac jest długa, ale poniżej przedstawiam najważniejsze z nich:
– remont blacharski,
– lakierowanie samochodu,
– konserwacja podwozia,
– kapitalny remont silnika wraz z jego osprzętem,
– kapitalny remont automatycznej skrzyni biegów
– remont pompy wtryskowej
– remont układu zawieszenia
– wymiana kompletnych hamulców osi przedniej i tylnej, nowe przewody hamulcowe
– nowa tapicerka na wszystkich elementach – skóra z palety Mercedes „Natur”,
– remont dachu hardtop,
– chromowanie konstrukcji dachu softtop,
– nowe pokrycie dachu softtop,
– wymiana wszystkich uszczelek nadwozia,
– nowe wodozgarniacze i uszczelki szyb,
– nowy układ wydechowy,
– regeneracja pompy hamulcowej,
– regeneracja serwa hamulcowego,
– wygłuszenia drzwi i podwozia,
– konserwacja podnośników szyb,
– konserwacja zamków drzwi, w tym wkładek,
– chromowanie detali nadwozia,
– serwis zegarów
– konserwacja profili zamkniętych,
– remont układu elektrycznego
– czyszczenie zbiornika paliwa, nowy pływak paliwa
– nowe poduszki silnika
– wymiana wszystkich filtrów i płynów eksploatacyjnych
– wymiana pasków napędowych silnika
– remont alternatora
– remont rozrusznika
– nowe listwy chromowane i nakładki gumowe progów
– nowe wykładziny, uszyte z oryginalnego materiału (typ pętelkowy, kolor szary)
– nowy akumulator

Zapraszam do kontaktu poprzez e-mail piotrek1208@op.pl lub pod numerem telefonu.

Telefon: +48 506 509 664
Miejscowość: Nowy Sącz