Mercedes 230 TE S123 1983 – SPRZEDANY

Kombi w typoszeregu 123 Mercedesa to dziś rzadki widok, który w zdrowym stanie warty jest uwagi. Mercedes 230 TE S123 pod maską ma jeden z najtrwalszych silników benzynowych w historii, a jego możliwości przewozowe pozwalają na trasy i wycieczki, o jakich się małym roadsterom nie śniło. Tu egzemplarz na dużych kołach Keskin i obniżonym zawieszeniu. Z pewnością wyróżnia się na drodze, lecz jeżeli nie odpowiada nam taka nowoczesna interpretacja klasyka, nie problem przywrócić go do oryginalnej specyfikacji. Zawieszenie i tak wymaga uwagi, a oryginalne koła czekają w garażu. Grunt, że baza jest dobra, a cena rozsądna.

Mercedes 230 TE S123
Rocznik: 1983
Przebieg: 270000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 136 KM

Wyposażenie:
– centralny zamek z immobilizerem
– wspomaganie kierownicy
– szyberdach
– dzielona tylna kanapa

Na sprzedaż Mercedes w123 230 TE.
Jestem trzecim właścicielem w Polsce (pierwsza rejestracja w kraju 1991 rok).
Auto jest w moim posiadaniu od dwóch lat, kupiłem go od starszego pana który z kolei nabył auto w roku 2001.
Jest to moje trzecie auto, sprzedaje je tylko i wyłącznie z powodu zaczęcia nowego projektu.
Mercedes stoi w suchym garażu i jest od czasu do czasu odpalany.
Z tego co mi wiadomo poprzedni właściciel również garażował auto przez cały czas użytkowania.

Blacharka
W momencie zakupu auto posiadało w większości fabryczny lakier, który był mocno wypłowiały.
Zdecydowałem się na polakierowanie całego samochodu oprócz dachu.
Cała podłoga jest bardzo zdrowa, bez dziur, co najważniejsze auto nie jest przełamane i trzyma linie.
Ingerencji blacharza wymagały jedynie okolice tylnych lamp i pasa tylnego.

Silnik
Silnik jest suchy, bez wycieków, wszystkie płyny eksploatacyjne wymieniane były na czas, bierze mało oleju.
W obecnym momencie licznik wskazuje 250 tys. km, sądząc po stanie wnętrza jest on całkiem realny.
W ostatnim czasie wymieniłem cały układ zapłonowy i przedni simmering na wale.

Zawieszenie
Auto posiada NIVO, które wymaga ingerencji, tzn. amortyzatory i przewody są mokre.
Mimo to zawieszenie dobrze wybiera nierówności i tył nie skacze jak piłka, co ma miejsce w przypadku zużytych amortyzatorów.
Samochód został obniżony o około 60 mm przód i tył.
Nie ma żadnych stuków w zawieszeniu.

Koła
Obecnie auto stoi na kołach KESKIN KT1 17’ 8,5 cala przód, 10 cali tył.
Koła świeżo po renowacji, ranty zostały przetoczone, a środki pomalowane pod kolor karoserii.
Istnieje możliwość kupna auta na felgach KESKIN KT5 18’ 8,5′ przód, 9,5′ tył.
Posiadam również oryginalne koła 15’ na metalowych kołpakach.

Wnętrze
Środek w dobrym stanie, kompletny, niezamęczony.
Oryginalna tapicerka ze skóry syntetycznej na całych fotelach.
Fotel kierowcy posiada przetarcie.
Tylna kanapa jest dzielona, dołożyłem roletę tylną z okulara która jest w kolorze tapicerki i całkiem nieźle wygląda (oryginalna roleta od w123 w tym kolorze jest raczej nie do kupienia).
Założony został centralny zamek z odcięciem.

Układ napędowy
Auto posiada skrzynie manualną 5-cio biegową, na układzie napędowym nie czuć za bardzo luzów, po wymianie oleju w moście i skrzyni.
W ostatnim czasie wymieniłem również łączniki wału, podporę, oraz wyważyłem wał.

W Merca zostało włożone trochę serca i pieniędzy, jest w bardzo dobrym stanie ogólnym.
Jak wiadomo kombiaków wyprodukowano najmniej i służyły one najczęściej jako woły robocze, czego efektem było przełamanie karoserii.
Auto w takim stanie jest już rodzynkiem i będzie trzymało wartość.