Mercedes W114 debiutował w roku modelowym 1968, dzięki czemu otrzymał swoją zwyczajową nazwę Strich Achter, wywodzącą się z zapisu „/8”. Zastępował model W111, a w Polsce zwykło się na niego mówić „puchacz” albo „przejściówka”, co miało podkreślić jego podobieństwo do póżniejszej „beczki”. Był to pierwszy model Mercedesa, a w którym zastosowano konsolę środkową. W Polsce najczęściej kojarzony w wysokoprężnych wersjach służących przez dziesięciolecia jako taksówki, choć były rynki, gdzie uznawano niemal wyłącznie sześciocylindrowe, benzynowe wersje. Tak właśnie było w Japonii, gdzie Benz w owym czasie był pojazdem wyjątkowo egzotycznym i luksusowym. Dlatego nie powinna dziwić na pokładzie tego egzemplarza automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, czy nawet klimatyzacja.
Mercedes-Benz 250 W114
Rocznik: 1972
Przebieg: 227000 km
Pojemność: 2496 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 130 KM
Cena: 61000 PLN
Wyposażenie:
– wspomaganie układu kierowniczego,
– klimatyzacja,
– elektryczne szyby.
Prezentowany egzemplarz to Mercedes W114 250 z pierwszej serii produkcyjnej. Został sprowadzony do polski z Japonii, a konkretnie z Tokio. Karoseria w odróżnieniu od drugiej serii tego modelu posiada charakterystyczne detale pierwszej serii, jak wypukłe klosze lamp przednich i tylnych oraz dodatkowe listwy chromowane pasa przedniego oraz kultowe uchylane szybki drzwi przednich. Dodatkowo posiada kilka ciekawych detali, jak chociażby lusterko pasażera umiejscowione na przednim błotniku.
Powłoka lakiernicza została odświeżona przez poprzedniego właściciela. Karoseria nie posiada korozji. Miejsca gdzie najczęściej w tych modelach pojawia się korozja są zachowane w stanie fabrycznym. Galanteria chromowana posiada drobną patynę, ale jej stan oceniamy na dobry. Dokonaliśmy wymiany uszczelek szyby przedniej i tylnej, ponieważ fabryczne nie wytrzymały próby czasu.
Wnętrze otrzymało nowe wykładziny, a fotele nadal pozostały oryginalne. Konsola nie posiada pęknięć.
Silnik i skrzynia biegów przeszły przegląd i wymianę materiałów eksploatacyjnych. Dodatkowo z racji wieku gaźniki zostały poddane regeneracji, co wpłynęło na poprawienie pracy silnika.
Mercedes jest zarejestrowany w Polsce i bez problemu radzi sobie w ruchu drogowym.
Wymaga drobnych poprawek estetycznych, ale jest w pełni sprawny.
Zapraszamy do obejrzenia go na żywo w naszym salonie.
Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa