Mercedes 280 CE C123 1979 – SPRZEDANY

Mercedes 280 CE C123 powstał na bazie popularnej beczki W123, lecz skrócony rozstaw osi i linia boczna pozbawiona słupka B nadały mu zupełnie nowej elegancji. To propozycja dla ceniących uroki klasycznych kształtów, miękkiego zawieszenia i gładką pracę sześciocylindrowego silnika, która dzięki dwuwałkowej konstrukcji zdecydowanie nabiera charakteru na wysokich obrotach. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, piękną konfigurację kolorystyczną zielonego lakieru i pergaminowego wnętrza oraz zachowany we wszystkich detalach, oryginalny stan. To warto zaznaczyć – 42 lata, tylko jeden wieloletni właściciel w Szwajcarii i drugi, który od dekady troszczy się o niego w Polsce, a do tego brak przerw w eksploatacji – to brzmi jak gwarancja zadowolenia i radości z jazdy dla nowego właściciela. Takie auto to już rzadkość na rynku.

Mercedes 280 CE C123
Rocznik: 1979
Przebieg: 138000 km
Pojemność: 2746 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 185 KM

Wyposażenie:
Lakier 825 tiefgrun
Tapicerka 205 skórzana w kolorze “pergament”
410 – Elektryczny szyberdach
420 – Automatyczna skrzynia biegów (4 biegowa)
466 – Centralny zamek
502 – Prawe lusterko
592 – Zielone szyby termoizolacyjne, podgrzewana tylna szyba
673 – akumulator o zwiększonej pojemności
Seryjnie dla tej wersji wspomaganie kierownicy i hamulce tarczowe przód i tył.

Auto w bardzo dobrym stanie, oryginalnie zachowane, z kompletnymi detalami (np. metalowe podkładki pod tablice rejestracyjne). W moich rękach od 10 lat, garażowane, używane sporadycznie, serwisowane regularnie (coroczne serwisy olejowe oraz niezbędna konserwacja). Nie ma żadnej rdzy ani problemów technicznych, nic do zrobienia po zakupie. Wóz w pełni gotowy do sezonu, można wsiąść i jechać choćby do Stuttgartu.

Wiosną 2021 wykonany ostatni serwis oraz założone nowe opony Vredestein. Auto stoi na felgach stalowych z kołpakami 15”, które są bardzo trudno dostępne. Innym ciekawym gadżetem jest dołożony w epoce u dealera auto-alarm uruchamiany oddzielnym kluczykiem.

Z autem komplet dokumentów poświadczających historię – książka serwisowa (ostatni wpis w 2005 przy 113280 km) oraz dokument szwajcarski z corocznego badania emisji spalin (ostatni wpis w 2007 przy 115150 km). Auto od nowości przez 30 lat było w jednych rękach na południu Szwajcarii.

Jest to końcówka pierwszej serii (wszystkie detale zgodne) z najmocniejszym oferowanym silnikiem 280 na wtrysku Bosch o mocy 185 KM.