Mercedes 280 SE 3.5 W108 1972 – 25000 EUR – Niemcy

Konserwatywny, elegancki i dyskretny. Właśnie taki miał być następca “skrzydlaka”. Niemiecki, lecz narysowany z polotem i nowoczesny. Podczas, gdy stara gwardia szkicowała model 190 SL, zlecenie na projekt luksusowego sedana trafiło w ręce utalentowanego debiutanta, jakim był wówczas rozpoczynający pracę dla marki Mercedes-Benz Francuz, Paul Bracq. Efekt jego prac olśniewał. Zdawał się dłuższy, szerszy, bardziej elegancki. Mercedes 280 SE 3.5 W108 to rzadka i poszukiwana wersja z nową generacją silnika V8 pod maską. Debiutujący w linii W108 w ’70 roku, posiadał układ wtryskowy Bosch D Jetronic, który pozwalał mu rozwinąć 200 koni mechanicznych i prędkość maksymalną rzędu 200 km/h. Ten egzemplarz ma rzadko spotykaną manualną skrzynię, co w zestawieniu z dużym silnikiem pozwala jeszcze lepiej poczuć jego moc. To robi wrażenie nawet dziś. Ten protoplasta klasy S w pięknym stanie zdecydowanie może zachwycić.

Mercedes 280 SEL 3.5 W108
Rocznik: 1972
Przebieg: 85000 km
Pojemność: 3499 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 200 KM

Cena: 25000 EUR

Wyposażenie:
– radio Becker Europa,
– elektryczny szyberdach,
– wspomaganie układu kierowniczego,

Jeden z 11309 egzemplarzy Mercedesa 280 SE 3.5 W108, wyposażony w mocny, 200-konny silnik V8 i manualną skrzynię biegów.
Wóz pięknie zachowany, z oryginalną tapicerką i w wielu miejscach z oryginalnym, fabrycznym lakierem.
W unikalnej kompilacji koloru karoserii i wnętrza.
Auto w pełni sprawne, zarejestrowane, zrobiłem nim wiele tysięcy kilometrów.

W aucie są nowe:
– hamulce,
– zawieszenie (amortyzatory, końcówki, gumki, zwrotnice, itd.),
– sprzęgło,
– układ wydechowy,
– łożyska i synchronizatory w skrzyni,
– zabezpieczenie antykorozyjne,
– wszystkie uszczelki,
– przednia szyba,
– rozrząd,
– wtryskiwacze i większość czujników silnika,
– alternator i rozrusznik,
– wiele innych elementów.

Wszystko jest sprawne, włącznie z radiem i elektrycznym szyberdachem, wóz w stanie naprawdę bardzo dobrym.

Od 27 lutego do 1 marca 2020 roku samochód prezentowany będzie na targach Retro Classics Stuttgart, hala numer 10.

Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Warszawa