Mercedes 300 CE-24 (C124) to jeden z najlepiej stylistycznie wyważonych niemieckich projektów lat 80. Jego sylwetka jest opływowa, nowoczesna jak na swoje czasy, niemal pozbawiona chromu, który utrzymał się jedynie na atrapie chłodnicy z gwiazdą na szczycie oraz na bocznych listwach (od 1989 roku). Ma bezramkowe drzwi, które w latach 80. robiły wrażenie na każdym. Kokpit to wzór ergonomii. Znakomicie poczuje się w nim każdy miłośnik architektury, dobrego designu, inżynierii, rozwiązań ponadczasowych i sprawdzających się wciąż, mimo upływu kolejnych dekad. Ten egzemplarz to rzadka wersja z 24-zaworowym silnikiem i manualną skrzynią biegów Getrag, z charakterystycznym układen typu „dog leg”, czyli jedynka w lewo i do siebie, a dwójka i trójka po środku i w jednej płaszczyźnie. Jest bardzo dynamiczny i można zaryzykować stwierdzenie, że wśród wszystkich Mercedesów przełomu lat 80. i 90. daje najlepsze odczucia z szybkiej jazdy.
Mercedes-Benz 300 CE-24 C124
Rocznik: 1991
Przebieg: 160000 km
Pojemność: 3199 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 220 KM
Skrzynia biegów: Manual Dog Leg – Getrag (jedynka do tyłu)
Prezentowany samochód pochodzi z Francji i dzięki temu jest całkowicie bez rdzy, a zawieszenie i podłoga ma fabryczne zabezpieczenia przed korozją. Samochód po dłuższym postoju w Francji ma zrobione:
– zawieszenie,
– hamulce,
– układ paliwowy,
– układ elektryczny,
– nowy lakier,
– nowe opony,
– renowacja felg,
– odświeżony środek i pełen detailing całego samochodu z najmniejszymi szczegółami,
– wymienione wszystkie oleje i płyny, słowem: samochód gotowy do jazdy.
Ciekawą rzeczą w tej wersji jest jasno szary środek samochodu, bo najczęściej ten kolor lakieru łączył się z czarnym środkiem, a tu ktoś zamówił jasny, więc powstała rzadka i wspaniała konfiguracja.
Biorąc pod uwagę stan samochodu i silnik 24 zaworowy, jest to naprawdę dobra oferta. Obecnie na polskim rynku jest to jedyna taka oferta w tej wersji.