G klasa dziś to najczęściej szpanerskie AMG z głośnym wydechem. Na szczęście nie każda. Miłośnicy klasycznych Mercedesów na szczęście tak doskonałą bazę mogą również modyfikować w bardziej użytkowy sposób. Ten świetny egzemplarz doskonale pokazuje, jak to zrobić dobrze. Mercedes 300 GD W460 oryginalnie wychodził w pięciocylindrowym, wolnossącym silnikiem diesla o mocy 90 KM, zestawionym z 4-stopniową skrzynią biegów. Taki samochód był co prawda homologowany do pociągnięcia 3,5-tonowej przyczepy, lecz ktokolwiek spróbowałby to robić pod górkę, wiedziałby, że wówczas prędkość rzędu 60 km/h byłaby nieosiągalna, a z redukcją trzeba by schodzić do drugiego, a czasami i pierwszego biegu. Wytrzymałość mechaniczna tej konstrukcji dała tu wolne pole do wyboru nowej jednostki napędowej. Wybór padł na OM 606, czyli prawdziwego turbodoładowanego króla epoki przed wtryskami Common Rail. Jazda z takim silnikiem to przyjemność, podobnie jak widok ascetycznego wnętrza wczesnej G klasy, wzbogaconego tylko o fotele Recaro i gustowną tapicerkę.
Mercedes-Benz 300 GD W460
Rocznik: 1984
Przebieg: 15000 km
Pojemność: 2997 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 177 KM
Cena: 220000 PLN
Wyposażenie:
– silnik OM 606 3.0 24V turbodiesel (bez komputera, zwykła pompa wtryskowa),
– skrzynia 5 biegów,
– hak holowniczy – uciąg 3,5 t,
– auto 9-osobowe,
– kierownica skóra,
– fotele przednie Recaro,
– zawieszenie podniesione plus 5 cm,
– układ wydechowy krótki, sztywny, z lewej i prawej,
– zbiornik paliwa plastikowy,
– felgi wzmocnione od wersji wojskowej Wolf.
Auto sprowadzone z francji z firmy weterynaryjnej, z małym przebiegiem.
Karoseria po renowacji, rama w oryginale stan bdb.
Tapicerka nowa.
Auto posiada blokadę przód i tył plus reduktor.
W samochodzie są założone poszerzenia nadkoli oryginał Mercedes z wersji PUR.
Auto zarejestrowane na żółte tablice.
Możliwa zamiana.
Telefon: +48 607 468 007
Miejscowość: Ociesęki, 26-035 Raków