Mercedes 300 SD Turbo Diesel W126 1983 – 22000 EUR – Bielsko-Biała

W Europie te samochody dostępnie były jedynie z sześcio- i ośmiocylindrowymi silnikami benzynowymi. Tu jednak zaskoczenie (i niejednokrotnie uśmiech na twarzy) może wywołać dźwięk wydobywający się spod maski. Mercedes 300 SD Turbo Diesel to wersja dostępna wyłącznie na rynkach USA i Kanady. Ten egzemplarz to model przedliftowy, z turbodoładowanym, pięciocylindrowym dieslem OM 617 A, produkowany między 1979 a 1985 rokiem. Nadwozie, w którym skrywa się ten silnik to oczywiście S klasa. Prawdziwy wzór klasycznej limuzyny, o ponadczasowej sylwetce zaprojektowanej przez Bruno Sacco. Wyróżnia ją wspaniały komfort, imponująca przestrzeń we wnętrzu i najwyższa jakość wykonania.

Mercedes 300 SD Turbo Diesel W126
Rocznik: 1983
Przebieg: 188787 km
Pojemność: 2998 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 121 KM

Cena: 22000 EUR

Wyposażenie:
– tempomat,
– podłokietniki przód i tył,
– klimatyzacja automatyczna,
– szyberdach,
– radio,
– kolor srebrny metallic,
– środek niebieski MB-TEX,
– felgi Barock.

Postanowiłem rozstać się z moim ulubionym Benzem „Bertha” 300 SD. Jeśli jesteś prawdziwym fanem Mercedesa, zapewne wiesz, że ten konkretny model (W126) jest opisywany przez wielu ekspertów jako jeden z najlepszych sedanów, jakie kiedykolwiek powstały. Ten konkretny samochód zrobił na mnie wrażenie swoim doskonałym, oryginalnym stanem.

Pierwszym właścicielem był kanadyjski minister kultury, który następnie sprzedał „Bertę” swojemu przyjacielowi (wybitnemu prawnikowi). Nie trzeba dodawać, że obaj właściciele mieli miłość i pasję do Mercedesa oraz pieniądze, aby samochód był zawsze zadbany, nie jeździł zimą i znajdował się w garażu.

Kupiłem „Berthę” w 2019 roku i nadal bardzo się nią opiekuję.

Ten samochód pochodzi ze złotej dekady niemieckiej technologii i inżynierii, kiedy budowano je na lata. „Bertha” pochodzi z rynku północnoamerykańskiego, który w tamtym czasie był lepszy od europejskiego, a silniki te mogły przejechać nawet milion mil na samej wymianie oleju. To był kamień milowy.

„Bertha” ma tylko 189 000 km i biegnie jak marzenie.

Drugi właściciel prowadził bardzo szczegółową dokumentację konserwacyjną, w tym coroczne kontrole rdzy, regulacje zaworów, wymianę olejów itp. Lakier jest oryginalny i w niesamowitym stanie, z wyjątkiem lewego tylnego błotnika z powodu lekkiej stłuczki na parkingu, która została naprawiona przez poprzedniego właściciela.

Wnętrze, jak i dywany w bardzo dobrym stanie oryginalnym, silnik sterylny, bagażnik czysty. Koło zapasowe pasuje do innych opon i wygląda, że było użyte tylko kilka razy. Podwozie jest oryginalne, czyste i bez rdzy.

„Bertha” postarzała się z wdziękiem i po tylu latach nadal wygląda niesamowicie nieskazitelnie.
Oto Twoja szansa, aby wejść w posiadanie dzieła niemieckiej inżynierii.

Proszę tylko o poważne telefony. Zamiana nie wchodzi w grę. Dziękuję za uwagę.

Telefon: +48 530 828 858
Miejscowość: Bielsko-Biała