Mercedes 300 SD W116 1980 – SPRZEDANY

Wszystko zaczęło się od 1972 roku. 5 metrów długości, sporo chromu i gwiazda na masce robiły wrażenie na każdym. Pierwsza S-klasa, czyli Sonderklasse, od samego początku wyznaczała standardy luksusu i prestiżu. W Europie te samochody dostępnie były jedynie z sześcio- i ośmiocylindrowymi silnikami benzynowymi. Tu jednak zaskoczenie (i niejednokrotnie uśmiech na twarzy) może wywołać dźwięk wydobywający się spod maski. Mercedes 300 SD W116 to wersja dostępna wyłącznie na rynkach USA i Kanady, jedynie miedzy 1978 a 1980 rokiem, z turbodoładowanym pięciocylindrowym dieslem. To silnik, który uważany był za wzór wytrzymałości, nie cierpiał na deficyt mocy i dostarczony tu został w najlepszym opakowaniu, jakie tylko moglibyśmy sobie wyobrazić. Na pokładzie odnajdziemy między innymi klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów i tempomat, a przestrzeń w kabinie, miękkie fotele i zawieszenie uczynią każdą podróż przyjemnością. Ten efektownie skonfigurowany egzemplarz przejechał dotąd jedynie 119000 mil, czyli około 191000 kilometrów.

Mercedes 300 SD W116
Rocznik: 1980
Przebieg: 119000 mil
Pojemność: 3000 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 120 KM

Wyposażenie:
104A – MB-TEX Saffron,
440 – tempomat,
461 – wskaźniki wyskalowane w milach, opisy po angielsku,
466 – centralny zamek,
494 – wersja Kaliformia,
518 – Becker Radio Mexico Casette Full Stereo (AM / FM – USA),
524 – ochrona lakieru,
531 – automatyczna antena,
570 – składany podłokietnik z przodu,
572 – prawy fotel z regulacją wysokości,
581 – klimatyzacja automatyczna,
584 – elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu,
592 – szyby atermiczne, tylna ogrzewana, klejona (laminowana), przednia z paskiem przeciwsłonecznym,
634 – bez apteczki pierwszej pomocy,
636 – bez trójkąta ostrzegawczego,
640 – alufelgi 15-otworowe

Na sprzedaż piękny Mercedes W116 300SD Turbo Diesel.
Auto sprowadzone z Arizony, od nowości w rękach jednego właściciela.
Wyprodukowany w 1980 r. Sprzedano w salonie w Tuscon 15.05.1980.
Samochód ma oryginalny przebieg 119000 mil, książka serwisowa od 1980 do 2008 r.

Samochód jest w bardzo dobrym, oryginalnym stanie. Nie były przeprowadzane żadne prace renowacyjne.
W przeszłości malowano 2 elementy – wymaga to poprawy.
Oryginalny Turbo Diesel produkowany tylko w latach 05.1978 – 09.1980.

Jest w idealnym stanie blacharskim, absolutnie bez rdzy. Karoseria i podwozie są w bardzo dobrym stanie. Od spodu wygląda jak kilkuletnie auto.
Piękny kolor 681 Mania Beige. Lakier posiada drobne ryski/przetarcia – normalne ślady użytkowania.
Chromowane zderzaki bez rdzy.
Komora silnika kompletna we wszystkie spinki, zaczepy, i osłony. Wszystko wygląda jak kilkuletni samochód.

Silnik OM 617.950 pracuje rewelacyjnie. Odpala „na widok” kluczyka, ma prawidłowe ciśnienie oleju.
Metalowe przewody paliwowe, pompa wtryskowa i reszta osprzętu silnika nigdy nie były odnawiane. Ocynki są fabryczne, większość elementów nigdy nie demontowana.
Skrzynia biegów wygląda jak nowa – dosłownie. Pracuje bez zarzutu.

Tapicerka 104 Saffrane w idealnym stanie. Nigdy nie naprawiona. Skóra bez pęknięć i śladów użytkowania. Dywany są kompletne, bez uszkodzeń i przebarwień.
Drewno przy lewarku zmiany biegow ma pęknięcia w bezbarwnym lakierze.
Pod dywanami oryginalna konserwacja, wiązki elektryczne w fabrycznych miejscach.
Podsufitka nie wisi, jest czysta, i bez ubytków. Osłony przeciwsłoneczne nie wysuszone.

Wyposażenie elektryczne w pełni sprawne. Klimatyzacja po przeglądzie.
W bagażniku oryginalne aluminiowe koło zapasowe, oryginalny lewarek i zestaw narzędzi.
Zawieszenie nie jest wybite, brak niepokojących dźwięków podczas jazdy.
Oryginalne koła BBS RS 16 ” przód 8,5j, tyl 10,5j. Nowe opony z przodu z 2018 r., z tyłu 2017 r.
Felgi w stanie idealnym, po pełnej renowacji ( przejechały ok. 300 km).
Zamontowane nowe sprężyny H&R -40 mm.
W cenie również oryginalne felgi barok 14” i oryginalne sprężyny.

W ostatnim czasie wymienione:
– nowy olej silnikowy,
– uszczelka miski olejowej i uszczelka pokrywy zaworów,
– nowe drążki kierownicze,
– nowy płyn hamulcowy,
– serwis klimatyzacji,
– nowe opony,
– nowe świece żarowe,
– nowy akumulator.

Do zrobienia / wymiany:
– uszczelka przedniej szyby – jest stara i twarda,
– przedni błotnik i tylne drzwi wymagają poprawki lakierniczej,
– obrotomierz czasami się zacina.

Auto zarejestrowane w Polsce.
Możliwość dostarczenia samochodu w dowolne miejsce.
Możliwość zakupu bez kół BBS (nie ma możliwości sprzedaży samych felg).