Mercedes 300 SEL 6.3 W109 to według magazynu Road & Track „najlepszy sedan na świecie”. I nie chodzi tu tylko o luksusowe wyposażenie, a przede wszystkim o silnik, który rozpędzał maszynę do 230 km/h. Jak do tego doszło? To nie był pomysł działu marketingu. W 1966 roku inżynier Erich Waxenberger postanowił do swojego służbowego egzemplarza W109 zaszczepić potężny silnik z największej limuzyny Mercedesa, modelu 600 W100. Eksperyment powiódł się, a jego rezultatem był prawie dwutonowy samochód, który osiągami bił całą konkurencję. Samochód jeździł tak dobrze, że Mercedes zdecydował się zaoferować takie rozwiązanie w niskoseryjnej produkcji. Model wywołał sensację na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 1968 roku. Najwyższej klasy luksusowy model stuttgarckiej marki, napędzany silnikiem V8, zapewniał osiągi samochodu sportowego: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 220 km/h. Nie wspominając już o bogatym wyposażeniu standardowym i niepowtarzalnym komforcie Mercedes-Benz. 300 SEL 6.3 nadal fascynuje wysokim poziomem doskonałości.
Mercedes 300 SEL 6.3 W109
Rocznik: 1971
Przebieg: 75105 mil
Pojemność: 6332 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 250 KM
Dziś 300 SEL 6.3 uważany jest za wymarzonego klasyka właśnie ze względu na te mocne strony. V8 sygnalizuje swoją gotowość cichym warknięciem po przekręceniu kluczyka. Nic dziwnego, że 300 SEL 6.3, który w 1968 roku uzupełnił gamę W109 jako model flagowy, wyznaczył wówczas nowe standardy. Uważany jest za przodka wszystkich wyczynowych modeli sedanów Mercedes-Benz. Przepiękna baza sprowadzona ze Stanów Zjednoczonych zyskała nowy lakier, a kompleksowy serwis sprawił, że działa i jeździ jak marzenie. Auto od rodziny pierwszych właścicieli. Wraz z samochodem zachowała się pokaźna dokumentacja oraz klika pamiątek z życia samochodu a także komplet instrukcji oraz komplet kluczyków.