Mercedes 300 SEL 6.3 W109 1971 – SPRZEDANY

Mercedes 300 SEL 6.3 W109 to według magazynu Road & Track „najlepszy sedan na świecie”. I nie chodzi tu tylko o luksusowe wyposażenie, a przede wszystkim o silnik, który rozpędzał maszynę do 230 km/h. Jak do tego doszło? To nie był pomysł działu marketingu. W 1966 roku inżynier Erich Waxenberger postanowił do swojego służbowego egzemplarza W109 zaszczepić potężny silnik z największej limuzyny Mercedesa, modelu 600 W100. Eksperyment powiódł się, a jego rezultatem był prawie dwutonowy samochód, który osiągami bił całą konkurencję. Samochód jeździł tak dobrze, że Mercedes zdecydował się zaoferować takie rozwiązanie w niskoseryjnej produkcji. Okaz Mercedesa 300 SEL 6.3 wystawiony na sprzedaż to niezwykle dobrze zachowany egzemplarz, który całe życie należał do jednej rodziny. Przewidując długą i owocną jazdę Mercedesem, pan Harcourt podjął niezwykły krok, zamawiając zapasowy silnik 6.3, który jest sprzedawany wraz z autem. Wspaniałe oryginalne skórzane wnętrze z oryginalnym radiem Becker oraz odnowiony, rzadki, elegancki, srebrno-czarny dwukolorowy lakier, przekonują do zakupu samochodu. Samochód licytowany bez ceny minimalnej sprzedany został za 36400 dolarów, czyli 138 tysięcy złotych.

1971 Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Robin Adams ©2019 Courtesy of RM Sotheby’s

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/az20/arizona/lots/r0026-1971-mercedes-benz-300-sel-63/834892

1971 Mercedes-Benz 300 SEL 6.3
Offered Without Reserve

RM | Sotheby’s – ARIZONA 16 – 17 JANUARY 2020
Chassis No. 109.018.12.004819
Engine No. 100.981.12.004827

Powerful 6.3-liter, 247 hp V-8 engine
Single-family ownership since new; showing less than 77,000 miles
Original Southern California car with a single repaint and original interior
Includes spare 6.3 engine, as well as owner’s manuals, tools, jack, and spare
Rare two-tone silver-and-black paint scheme

Appointed with the finest luxury accoutrements of the time and with a powerful V-8 engine, the 300 SEL 6.3 was Mercedes-Benz’s offering for discriminating drivers who were looking for the very best in terms of tasteful automotive refinement.

When the 6.3 was first introduced, Road & Track magazine proclaimed it was “the world’s greatest sedan,” largely due to its ideal balance of performance and luxury. Instead of being powered by the six-cylinder engine from the standard 300 SEL, the 6.3 was fitted with the powerful M100 V-8 from the luxurious 600. Top speed for the 6.3 was an impressive 142 mph, and it could reach 60 mph in only 6.9 seconds.

This well-preserved Mercedes-Benz was originally ordered by Hastings Harcourt, a famous printing magnate who had close ties with Mercedes-Benz. Delivered new to Mr. Harcourt’s local Mercedes-Benz dealership, Gregg Motors in Santa Barbara, it was carefully driven and properly maintained by Mr. Harcourt its entire life and has remained with the family since new. Anticipating a long-term ownership, Mr. Harcourt took the extraordinary measure of ordering a spare 6.3 engine for his car, which will accompany the car. The many years of attentive care are evidenced by a superb original leather interior complete with original Becker radio. The rare and elegant Silver-and-Black two-tone paint scheme has had one proper refinish and presents well.

Complete with original manuals, tools, spare, jack, and license plate frames, as well as a recent service, this extraordinary 300 SEL 6.3 is perfect for touring in the comfort and style that Mercedes-Benz is famous for.