KlasykaGatunku.pl

Mercedes 300 SL-24 R129 1989 – REZERWACJA

Kolor 587 Pajettrot na nadwoziu R129 pojawiał się rzadko, będąc w ofercie jedynie na samym początku produkcji, w latach 1989-92. Z półmatowymi zderzakami, żółtymi kierunkowskazami i z jasnym wnętrzem prezentuje się niezwykle szlachetnie, będąc w pełnej zgodzie z pierwotną wizją projektu Bruno Sacco. Mercedes 300 SL-24 R129 był jedną z trzech wersji silnikowych dostępnych na starcie produkcji, stał w cenniku pomiędzy modelami 300 SL a 500 SL. Moc 231 koni mechanicznych osiągnięta z 6-cylindrowej jednostki niemal dorównywała najmocniejszej, 240-konnej, 5-litrowej V8 u poprzednika, nikt na deficyt mocy nie narzekał. Auto grało również w zupełnie innej lidze pod względem stylistyki, jakości prowadzenia i bezpieczeństwa. Wprowadziło klasę SL w nową epokę, która do dziś jest kochana przez wszystkich, którzy po prostu lubią jeździć, a nie tylko oglądać auto w garażu. Ile serca i pieniędzy kosztuje utrzymanie takiego wozu w idealnym stanie, wiedzą tylko Ci, którzy mają takie auto i jeżdzą albo… przeczytają opis poniżej. Tak wygląda lista, gdy nie ma kompromisów, na pocieszenie zostaje fakt, że w najbliższych latach powinna to być już tylko eksploatacja. Warto zapłacić więcej, by mieć spokojną głowę, a w zestawieniu z podobnie utrzymanymi egzemplarzami za naszą zachodnią granicą, cena wydaje się być i tak mocno promocyjna.

Mercedes 300 SL-24 r129
Data produkcji: wrzesień 1989
Pojemność silnika: 2997 ccm
Moc: 231 KM / 170 kW
Przebieg: 178,773 km
Skrzynia biegów: automatyczna

Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes 300SL-24 w kolorze „587 Pajettrot” z beżowym skórzanym wnętrzem. Samochód w wersji europejskiej, sprowadzony z Zurychu, Szwajcaria od pierwszego właściciela. Wczesny egzemplarz serii r129 z pierwszego roku produkcji, a dokładnie 2604 wyprodukowana sztuka. Bardzo rzadki lakier jeszcze z palety R107, wyprodukowano bardzo mało sztuk R129 w tym kolorze. Bardzo dobry stan zachowania z minimalnymi śladami użytkowania i upływu czasu (samochód ma 33 lata). Posiada kompletną dokumentację – ks. serwisowa, ks. badań spalin, dwa oryginalne kluczyki Siemens. Samochód posiada również komplet akcesoriów: windschott, komplet narzędzi, klucz do ręcznego otwierania dachu, oryginalna apteczka pod kolor tapicerki.

Nadwozie w bardzo dobrym stanie, całkowicie wolne od korozji. Brak również widocznych większych mankamentów. Spód auta, wnęki nadkoli i komora silnika w stanie wzorowym. Lakier jest w większości fabryczny. Drobne odpryski od kamieni w przedniej części nadwozia.

Wnętrze jest zadbane, posiada jedynie drobne, normalne ślady użytkowania. Skóra bez wytarć czy uszkodzeń. Elementy drewniane są bardzo ładne i nie mają pęknięć. Wszystkie plastiki, roletki i schowki są kompletne oraz nie posiadają uszkodzeń. Oryginalne radio Becker Europa. Dywaniki w bardzo dobrym stanie.

Dach materiałowy w kolorze czarnym, wciąż fabryczny w bardzo dobrym stanie. Wszyte nowe szybki.

Felgi aluminiowe jak nowe, zapas nieużywany. Komplet prawie nowych opon letnich Dunlop.

Wykonane prace:

październik 2020 173,000 km:
– nowe szybki w dachu materiałowym, wymiana jednej linki dachu,
– sprawdzenie sterownika dachu i siłowników,
– nowa uszczelka pokrywy zaworów,
– świeży płyn hydrauliczny w układzie dachu,
– komplet nowych opon Dunlop Sport Blueresponse,
– nowa mata wygłuszeniowa maski ASO MB,
– nowe siłowniki tylnej klapy,
– wymiana górnych mocowań przednich amortyzatorów i nowe osłony przeciwkurzowe,
– diagnostyka i regulacja układu wtryskowego KE-Jetronic w wyspecjalizowanym warsztacie,
– nowa chłodnica klimatyzacji, układ uszczelniony i napełniony nowym czynnikiem,
– nowe przewody hamulcowe elastyczne,
– wymiana żarówek podświetlenia wnętrza,
– świeży płyn hamulcowy,
– świeży płyn chłodniczy,
– wymiana oleju w skrzyni automatycznej wraz z filtrem i uszczelką, zastosowany olej Liqui Moly,
– nowy filtr paliwa,
– nowy filtr powietrza i kabinowy,
– wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem na Motul 10w-40, poprzedzona płukaniem silnika preparatem Liqui Moly,
– nowe lusterka z klapkami daszków przeciwsłonecznych (ASO MB),
– nowe plastiki daszków przeciwsłonecznych (ASO MB),
– nowy plastik środkowy „dome light”, plastik lusterka, nowe szkiełko lampki oświetlenia wnętrza, nowy przycisk włączający podświetlenie (ASO MB),
– nowy przycisk regulacji podłokietnika (ASO MB),
– nowa maskownica głośnika (ASO MB),
– wymiana przepalonych żarówek i bezpieczników,
– nowy akumulator Banner,
– przegląd radia Becker,
– nowa uszczelka anteny, rozebranie i konserwacja anteny elektrycznej,
– nowe pióro wycieraczki przedniej szyby (ASO MB).

czerwiec 2021 175,000 km:
– nowe świece zapłonowe Beru,
– nowa chłodnica wody BEHR (ASO MB),
– świeży płyn chłodniczy,
– świeży płyn hamulcowy,
– końcówka drążka prawa zewnętrzna i lewa wewnętrzna,
– nowy wspornik układu kierowniczego (ASO MB),
– nowy filtr powietrza oraz filtr kabinowy,
– ustawienie geometrii zawieszenia,
– nowe klocki hamulcowe przód.

listopad 2021 177,000 km:
– wymiana oleju silnikowego na Motul 10w-40, poprzedzona płukaniem silnika preparatem Liqui Moly,
– wymiana oleju i filtra skrzyni automatycznej,
– nowy napinacz rozrządu,
– konwersja układu klimatyzacji na czynnik r134,
– przewód zapłonowy 1 szt.,
– nowe poduszki silnika,
– nowa poduszka skrzyni biegów,
– nowy pasek wieloklinowy,
– nowa uszczelka pokrywy rozrządu i kolektora ssącego,
– wymiana uszczelki pod głowicą, nowe śruby głowicy,
– świeży płyn chłodniczy.
i wiele wiele innych…

Łączny koszt wykonanych prac od października 2020 do listopada 2021 wyniósł około 30’000 PLN. Zastosowano części oryginalne lub renomowanych producentów.

Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.