Mercedes 300 SL-24 R129 miał jedną bardzo ciekawą opcję, niedostępną w połączeniu z większymi silnikami V8 i V12. To wyposażenie w manualną skrzynię biegów Getrag w układzie „dog leg”, czyli z jedynką w lewo i do tyłu. Podobne taki układ najlepiej sprawdzał się na torach wyścigowych, gdyż najczęściej wykonywana zmiana między drugim a trzecim biegiem była wówczas najprostsza i można było wykonywać ją najszybciej. Paradoksalnie, to właśnie czyni z wersji z najmniejszą pojemnością silnika tę najbardziej sportową. Wszak nic nie rozleniwia za kierownicą tak, jak automat, a kiedy jesteśmy już rozleniwieni, to o sportowym charakterze zapominamy. A taki Mercedes 300 SL-24 R129 ma świetne zawieszenie i pojechać szybko naprawdę potrafi. Potrafi oczarować, jeżeli tylko uda nam się znaleźć odpowiedni egzemplarz. Ten jest wyjątkowy – ma tylko 35 tysięcy kilometrów przebiegu!
Mercedes 300 SL-24 R129
Rocznik: 1992
Przebieg: 35648 km
Pojemność: 2960 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 230 KM
Cena: 179000 PLN
Wyposażenie:
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID – ELIMINATION (Usunięcie oznaczeń na tylnej klapie)
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM (Sportowa kierownica o średnicy 390 MM i skórzany lewarek zmiany biegów)
283 DRAFT DEFLECTOR (Windshot)
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER (Poduszka powietrzna pasażera)
531 AUTOMATIC ANTENNA (Automatyczna antena)
590 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (LAMINATED GLASS) (Szyby izolujące ciepło, tylna szyba podgrzewana)
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS (Felgi aluminiowe Achtloch)
740 BLACK SOFT TOP FABRIC 9001 (Czarne poszycie miękkiego dachu 9001)
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS (Radio Becker Grand Prix 2000)
857 NEW SHIFT-/SELECTOR LEVER GENERATION (Gałka zmiany biegów nowej generacji)
880 CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL (Centralny zamek)
300 SL-24 mógł być wyposażony w pięciobiegową, manualną skrzynie biegów niemieckiej firmy Getrag z charakterystycznym układem biegów „Dog-leg”, czyli jedynką w lewo i do siebie. Rozwiązanie to było znakiem rozpoznawczym wielu samochodów sportowych końcówki lat 80. i początków lat 90.
Dokładnie taki egzemplarz prezentuje Legends Duda-Cars. Samochód pochodzi z rynku niemieckiego. Poza wspomnianą manualną skrzynią biegów jest on również wyposażony w fabryczny windshot i radio Becker Grand Prix 2000. Dodatkowo pierwszy właściciel samochodu zażyczył sobie usunięcie oznaczeń na tylnej klapie samochodu. W komplecie dwa kluczyki w oryginalnym, niepękniętym pudełku Mercedesa. Samochód z przebiegiem 35648 km, z powłoką lakierniczą nieprzekraczającą 150-ciu mikronów na całej powierzchni auta będzie stanowił świetny wybór dla osoby, która szuka klasycznego SL’a w nietuzinkowej konfiguracji.
Samochód sprzedawany z fakturą VAT marża.
Telefon: +48 885 700 999
Miejscowość: Golęczewo koło Poznania