Mercedes 350 SE W116 1973 – SPRZEDANY

Mercedes generacji W116 to pierwsza, dziś nieco niedoceniana, wręcz zapominana generacja S-klasy. Choć jego topowa wersja z silnikiem 6.9 należy już do kanonu motoryzacyjnych legend, również mniejsze jednostki V8 mogą zaoferować piękne brzmienie silnika, wysoki komfort i niepowtarzalny urok klasycznego Mercedesa. Największy problem jest z odszukaniem właściwego egzemplarza, nie wymagającego natychmiastowych prac renowacyjnych i gotowego od razu zapewnić przyjemność z eksploatacji. Mercedes 350 SE W116 w kolorze 861 Silbergrün Metallic prezentuje się przepięknie i pochodzi z ciepłego klimatu, dzięki czemu wolny jest od problemów z korozją.

Mercedes 350 SE W116
Data produkcji: 25.06.1973
Przebieg: 160000 km
Pojemność: 3499 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 200 KM

Wyposażenie:
– centralny zamek,
– elektryczne szyby,
– elektryczny szyberdach,
– wspomaganie kierownicy.

Samochód pochodzi z rynku hiszpańskiego.
Od nowości do 2014 roku przebywał na Teneryfie (od 2000 r. nie był używany, o czym świadczą wpisy w karcie przeglądów).
W 2014 został odkupiony przez pewną starszą panią z miasta Burgos, od której bezpośrednio zakupiłem go we wrześniu 2016.

Auto jest w 100% wolne od korozji.
Kilka lat temu został położony nowy lakier oraz obszyta nowa tapicerka (efekt wieloletniego działania ostrego słońca).
Mechanicznie samochód w stanie idealnym.
Silnik suchy, pracuje równo, trzyma moc.
Wszystkie parametry, takie jak ciśnienie oleju i temperatura w normie.
Całe wyposażenie elektryczne w 100% sprawne.
Zawieszenie, hamulce również w super stanie.
Opony praktycznie nowe.
Chromy w stanie bardzo dobrym.
Posiadają jedynie miejscowo drobne ryski widoczne z bliska.
Uszczelki w stanie idealnym.
Wszystkie szyby, poza czołową, oryginalne mercedesowskie.
Komplet kluczy, komplet dokumentów.

Prace, jakie wykonałem przy aucie:
1. Wymiana podpory wału oraz wymiana tłumika końcowego.
2. Ogólny przegląd techniczny.
3. Renowacja felg.
4. Detailing lakieru.

Co jest do zrobienia:
1. W układzie pneumatycznym centralnego zamka występują drobne nieszczelności, powodujące sporadyczne zacinanie się zamka.
2. Mata wygłuszeniowa maski wymaga wymiany.

Samochód jest opłacony, są wykonane tłumaczenia dokumentów, jest wykupione 30-dniowe OC.
Pierwszy przegląd został już wykonany.
Pozostaje jedynie zarejestrować.