Mercedes 380 SEC C126 1983 – 119000 PLN – Poznań

Światło dzienne ujrzał z końcem 1980 roku, otwierając zupełnie nowy rozdział w historii marki. Mercedes SEC C126 zastępował model SLC (C107), będąc od niego konstrukcją w każdym aspekcie bardziej dojrzałą, komfortową i nowoczesną. To niezmiennie eleganckie coupe urzeka nawet dziś, wciąż oferując absolutnie wystarczające osiągi, piękne brzmienie silnika i miękkość jazdy tak aksamitną, że nie odnajdziemy jej nawet wśród większości nowych samochodów. Ten egzemplarz przeszedł szereg prac renowacyjnych, podczas których sprzedający postanowił poprawić jego specyfikację. Oryginalny silnik 3,8 l został zastąpiony jednostką 5-litrową, a finezyjny układ wtrysku mechanicznego nowocześniejszym, elektronicznym układem wtryskowym EFI. Dodatkowo samochód został wyposażony w sterowane pilotem przepustnice w układzie wydechowym, pozwalające na życzenie pohałasować tak, jak niektórzy od V8 oczekują albo podróżować w ciszy i spokoju, jak to niegdyś zaplanował Mercedes.

Mercedes 380 SEC C126
Rocznik: 1983
Przebieg: 124323 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 240 KM

Cena: 119000 PLN

Sprzedam Mercedesa W126 500 SEC z pierwszej serii w oryginalnym pakiecie AMG. Samochód kompleksowo odrestaurowany. Polakierowany przez ASO Mercedes w Poznaniu. Lakier zabezpieczony powłoką ceramiczną o twardości 9H. Chromy w idealnym stanie. Przekroje zamknięte oraz podwozie zakonserwowane. Absolutny brak korozji. Drewno odrestaurowane od podstaw – nowy fornir z orzecha kanadyjskiego oraz lakier. Reflektory i lampy przeciwmgielne rozebrane, odbłyśniki odnowione, zamontowane nowe elementy regulacji i uszczelki. Tapicerka skórzana w bdb. stanie. Kierownica obszyta nową skórą. Nowa, czarna podsufitka. Felgi Borbet A 17″ po renowacji z nowymi oponami Continental. Możliwość zakupu na replikach BBS widocznych na ostatnim zdjęciu (do ustalenia).

SEC opuścił fabrykę z silnikiem M116.963 (3,8 l). Z uwagi na niedobór mocy zamontowany silnik M117.963 (5.0 l wraz ze skrzynią biegów i dyfrem dopasowanymi do tego silnika). Skrzynia i silnik po kompleksowym przeglądzie. Założony układ wtryskowy EFI – wyeliminowany problematyczny układ wtryskowy k-jetronic I generacji, auto jest bardzo dynamiczne i bardziej oszczędne niż przy k-jetronic. Ori układ wtryskowy dokładam do samochodu – jest możliwość powrotu w każdej chwili do k-jetronic, jeśli ktoś miałby taką wolę, choć ja zalecam pozostanie przy EFI. Przeróbka na EFI zrobiona bezinwazyjnie (zamieszczone zdjęcie silnika już po przeróbce).

W oryginalnym układzie wydechowym zamontowane aktywne przepustnice sterowane pilotem. Jeśli chcemy podróżować w ciszy i komforcie – spaliny odprowadzane są przez oryginalny końcowy tłumik. Jeśli chcemy posłuchać brzemienia rasowego, wolnossącego V8 wciskamy przycisk na pilocie i cieszymy się rykiem silnika porównywalnym do amerykańskich musclecar`ów.

Nowe amortyzatory przód i tył oraz sprężyny tylnego zawieszenia. Auto w 100% sprawne – silnik, skrzynia, zawieszenie, klimatyzacja, układ elektryczny, szyberdach pracują bez zarzutu. Prace renowacyjne (poza lakierowaniem) wykonałem w 100% samodzielnie, nie oszczędzając na częściach i nie używając półśrodków. Samochód, jak widać na zdjęciach był rozebrany „do zera” i złożony od podstaw. Proces renowacji trwał 2 lata. Bardzo wiele nowych części OEM Mercedes – posiadam komplet faktur. Jeśli zamienniki – tylko najwyższej jakości. Nie handluję samochodami – auto odrestaurowałem dla własnej przyjemności i satysfakcji. Zapraszam do obejrzenia samochodu, naprawdę warto. Sprzedaję, gdyż planuję kolejny projekt.

Telefon: +48 500 386 345
Miejscowość: Poznań