KlasykaGatunku.pl

Mercedes 500 SL AMG R129 1991 – 165000 PLN – Wrocław

Mercedes 500 SL to mocny i luksusowy roadster o ponadczasowej linii projektu Bruno Sacco, który sprawi przyjemność nie tylko przyspieszeniem, ale i dźwiękiem widlastej ósemki ukrytej pod maską. Najwięcej wizualnego wyrazu miał w pierwszej serii produkcyjnej, ubrany w pełen ostrych linii pakiet AMG i felgi AMG Aero. Ten egzemplarz z początku produkcji to niezwykle rzadko spotykana, kompletna przeróbka AMG, nie tylko wizualna, ale również mechaniczna. Zmianie uległy między innymi elementy zawieszenia, jak sprężyny, amortyzatory, drążek środkowy. Inny jest wydech oraz zmodyfikowana została jednostka napędowa, która generuje tutaj około 350 KM. Auto jest nie tylko rzadkie i pożądane kolekcjonersko, ale zapewnia również wyjątkową dynamikę i szeroki uśmiech.

Mercedes 500 SL AMG R129
Data produkcji: kwiecień 1991
Przebieg: 62,448 km
Pojemność: 4996 cm³
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: ok. 350 KM

Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes 500SL serii R129 w kolorze „147 Arktikweiss” z szarą skórzaną tapicerką. Sprowadzony z Yokohama, Japonia. Samochód zachowany w bardzo dobrym stanie, z drobnymi śladami użytkowania i upływu czasu (31 lat). Kompletna wczesna przeróbka AMG: pakiet aerodynamiczny w skład którego wchodzą inne niż seryjne zderzaki, progi oraz spojler tzw. „ducktail”. Zmianie uległy również elementy zawieszenia jak sprężyny, amortyzatory, drążek środkowy. Układ wydechowy AMG. Felgi skręcane AMG AERO, licznik AMG, drewniany wybierak biegów, wałki rozrządu AMG, kierownica AMG oraz wiele innych. Samochód jako nowy został dostarczony z Niemiec do Kuwejtu, a w 2002 roku był importowany stamtąd do Japonii.

Nadwozie zachowane w idealnym stanie. Brak widocznych rys, wgnieceń, mankamentów. Posiada prawdopodobnie wciąż fabryczny lakier według pomiaru miernikiem. Wszystkie elementy pakietu AMG są oryginalne i nie posiadają widocznych uszkodzeń. Na każdym z elementów znajdują się tabliczki z oznaczeniami. Reflektory przednie nowe a tylne jak nowe, halogeny zderzaka AMG bez uszkodzeń. Szyby wszystkie oryginalne. Zaślepki progów i zderzaka oryginale oraz całe, niepołamane.

Poszycie dachu materiałowego jest wciąż oryginalne z 1991 i wygląda jak nowe. Wszystkie siłowniki dachu zostały zregenerowane z gwarancją na 24 miesiące przy użyciu lepszych uszczelnień niż fabryczne. Zamki dachu przesmarowane, linki naciągające sprawdzone.

W komplecie z autem jest również oryginalny windschott ORIS i zestaw narzędzi wraz z kluczem do manualnego otwierania dachu.

Wnętrze zachowane w bardzo dobrym stanie, widoczne drobne ślady użytkowania. Skórzana tapicerka bez przetarć czy uszkodzeń. Fabryczne radio Becker wraz z oryginalną anteną elektryczną. Oryginalne dywaniki. Elementy drewniane zachowane w bardzo dobrym stanie, bez widocznych pęknięć. Podsufitka nie odkleja się.

Do samochodu są dwie kierownice, fabryczna szara MB, zamontowana aktualnie w aucie oraz druga oryginalna AMG, widoczna na końcu galerii zdjęć.

Felgi AMG Aero są wszystkie z jednego kompletu. Nie posiadają typowych pęknięć w gniazdach śrub. Niestety z wieku lakier na nich pożółkł. Zostały poddane regeneracji na standard lepszy niż fabrycznie w wyspecjalizowanym zakładzie. Śrubki oryginalne OZ zostały na nowo pochromowane. Nowe dedykowane wentyle. Ranty wypolerowane wibracyjnie i pokryte specjalnym lakierem bezbarwnym, który nie jest widoczny gołym okiem. Śruby kół są wciąż oryginalne AMG, każda z 20 sztuk. Założyliśmy nowe opony Pirelli w prawidłowym rozmiarze zgodnie z homologacją AMG. Opony są z aktualnego rocznika.

Wykonane prace:
– dwukrotna wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem na Millers 5w-40, poprzedzona płukaniem silnika preparatem TEC,
– nowe kopułki, palce i osłony przeciwkurzowe Bosch,
– nowe przewody zapłonowe Beru,
– nowe świece Beru,
– nowy filtr paliwa, płukanie zbiornika,
– nowe filtry powietrza i filtr kabinowy,
– nowe uszczelki pokryw zaworów,
– nowe kompletne hamulce przód i tył ATE Classic, czyszczenie zacisków, świeży płyn hamulcowy,
– nowy termostat, świeży płyn chłodniczy,
– renowacja felg AMG w najwyższym standardzie,
– komplet nowych opon Pirelli w prawidłowym rozmiarze,
– regeneracja wszystkich siłowników dachu,
– przegląd oryginalnego radia Becker,
– wymiana uszczelnień podstawy i obudowy filtra oleju ASO MB,
– wymiana uszczelnień zbiorniczka płynu wspomagania ASO MB,
– nowe wygłuszenie maski ASO MB,
– nowa uszczelka anteny,
– nowe poduszki przednich amortyzatorów,
– nowe tylne amortyzatory,
– wymieniona uszczelka miski olejowej dolna,
– wymiana oleju w skrzyni automatycznej wraz z nowym filtrem i uszczelką,
– nowe przednie reflektory i kierunkowskazy Bosch,
– nowe wszystkie żarówki i bezpieczniki,
– nowe tuleje wahaczy,
– nowe pióro wycieraczki Bosch,
– sprawdzenie sterownika dachu,
– impregnacja dachu materiałowego preparatem Sonax i polerowanie szybek,
– diagnostyka i regulacja K-JET w wyspecjalizowanym warsztacie Jetronik Wrocław,
– polerowanie lakieru i czyszczenie wnętrza,
– nowy akumulator Varta.

Wykonanie powyższych prac zajęło kilka miesięcy.

Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.

Cena 165’000 PLN zawiera kompletne opłaty, które zostały już wykonane. Samochód odbierasz w tej cenie zatankowany do pełna i gotowy do rejestracji, z wykonanymi tłumaczeniami dokumentów, pierwszym przeglądem technicznym, ubezpieczeniem OC na 30 dni.

Możliwy nieodpłatny transport do nowego właściciela w cenie podanej w ogłoszeniu.

Zapraszamy do kontaktu pod tel. +48 791 515 905 (Michał),
+48 661 737 676 (Daniel).
Zapytania mailowe prosimy kierować pod info@klasykagatunku.pl