Debiutował na targach Geneva Motor Show w 1989 roku i był ogromnym technologicznym i stylistycznym krokiem naprzód. Najbardziej fascynowała w nim sylwetka. W odróżnieniu od poprzednika, nie był już bulwarowym kabrioletem do powolnej defilady, a stał się samochodem sportowym z krwi i kości, wyposażonym w duże silniki, które pozwalały mu rozwijać skrzydła również na autostradzie. Po raz pierwszy zastosowano w nim elektrohydraulicznie składany miękki dach, ale zachowano również ręcznie nakładany hardtop, pozwalający na wygodne korzystanie z auta w chłodniejszym okresie roku. Model utrzymał się w produkcji przez ponad dekadę, ale dziś za najbardziej kultową uchodzi jego pierwsza odmiana – z pomarańczowymi kierunkowskazami oraz listwami bocznymi i zderzakami odcinającymi się kolorem od reszty lakieru. Taki właśnie Mercedes-Benz 500 SL prezentowany jest w ogłoszeniu. To, co go wyróżnia to oryginalne pochodzenie z europejskiego rynku i bardzo niski przebieg, wynoszący obecnie niespełna 95 tys. km.
Mercedes-Benz 500 SL R129
Rocznik: 1989
Przebieg: 94800 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 326 KM
Cena: 140000 PLN
Na sprzedaż: Mercedes-Benz 500 SL (R129) – 1989, bezwypadkowy.
Bardzo rzadko spotykany tak niski przebieg w samochodach pochodzenia europejskiego: 94 800 km.
Sprzedaję wyjątkowy egzemplarz Mercedesa SL 500 z pierwszych lat produkcji – 1989, w oryginalnej europejskiej wersji, z kultowym dwukolorowym lakierem, charakterystycznym dla przełomu lat 80. i 90.
Auto z duszą i historią – zostało zakupione w Niemczech, gdzie przez ponad 20 lat było garażowane po śmierci właścicieli. Odziedziczyła je córka, mieszkająca w USA. W aucie zachowały się oryginalne rachunki z lat 90. oraz gadżety z epoki – prawdziwa podróż w czasie.
Najważniejsze cechy:
– Silnik: 5.0 V8 – pracuje perfekcyjnie: suchy, cichy, bez wycieków
– Lakier: oryginalny, w idealnym stanie, zabezpieczony powłoką kwarcową
– Kolorystyka: klasyczne, dwukolorowe malowanie – charakterystyczne dla początków produkcji R129
– Wnętrze: oryginalne, świetnie zachowane
To nie jest przypadkowe auto „na handel”. Jestem pasjonatem klasyków – to mój prywatny egzemplarz, kupiony, ponieważ wygląda niemal identycznie jak mój pierwszy SL (tamten pochodził z Japonii). Ten miał pozostać w kolekcji, ale życie pisze inne scenariusze.
Dodatkowo, wraz ze wspólnikiem prowadzę firmę, która zaczynała od produkcji części właśnie do modelu R129 – wiem, co to za samochód i jak powinien wyglądać.
Ponieważ auto miało być wizytówką naszej marki – Octoclassic – zdecydowałem się założyć felgi Lorinsera z tamtego okresu. To dla mnie jak Omega na ręce przedsiębiorcy. Mój pierwszy SL miał felgi AMG – taki „Rolex” wśród felg 🙂
Dodatkowe atuty:
– Wszystkie elementy plastikowe, lusterka, zaślepki, osłony, listwy – w idealnym stanie.
– Miękka matowa skóra foteli – bardzo dobrze zachowana.
– Oryginalny dach miękki z szybami Mercedesa.
– Felgi Lorinsera z nowymi oponami Continental.
– Czarne, oryginalne listwy przy szybach (nie wyblakłe jak w egzemplarzach wystawionych na słońce).
– Wersja z komputerem pokładowym.
– Oryginalne lampy z pomarańczowymi kierunkowskazami.
– Kierownica w oryginalnym stanie – z doskonale zachowaną teksturą.
– Windshot, zestaw kluczy MB oraz gaśnica.
– Oryginalne radio Becker.
Cena jest adekwatna do stanu pojazdu i dopasowana do polskiego rynku. Mam nadzieję, że auto pozostanie w kraju i będzie dalej cieszyć oczy oraz zyskiwać na wartości.
Samochód celowo nie jest zarejestrowany – zostawiam tę decyzję nowemu właścicielowi. Brak rejestracji daje możliwość odsprzedaży także w Niemczech, gdzie auta z niemiecką historią potrafią osiągać ceny o minimum 10% wyższe.
Tablice rejestracyjne założone na samochodzie są kolekcjonerskie (nie są prawdziwe).
Jeśli szukasz auta z historią, w kolekcjonerskim stanie, które nie wymaga inwestycji i ma duszę – masz szansę zostać jego właścicielem.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń – porozmawiajmy jak pasjonaci, nie jak handlarze.
Telefon: +48 665 564 549
Miejscowość: Wrocław