Mercedes 560 SEL 6.0 AMG W126 – Francja

Oryginalny, 6-litrowy, 32-zaworowy silnik “Hammer” sygnowany przez AMG to jest rzadkość. Choć dokładne dane nie są znane, szacuje się, że zbudowano nie więcej niż 200 sztuk tej jednostki. Odnaleźć ją można było w karoseriach W124 i W126, montowanych zarówno w siedzibie firmy w Affalterbach, jak i w japońskim oddziele AMG. 375 koni mechanicznych zamiast seryjnych 285 robiło wielką różnicę, a dodatkowo pakiet stylistyczny sprawiał, że mieliśmy do czynienia z zupełnie innym samochodem. Ten Mercedes 560 SEL 6.0 AMG W126 zachował się do dziś w fenomenalnym stanie. Ma jedynie nieco ponad 60 tysięcy kilometrów przebiegu i rachunki za serwis z lat 2009-2013, opiewające na kwotę ponad 14 tys. euro. Od tego czasu auto jest nieeksploatowane, stanowiąc część szwajcarskiej kolekcji youngtimerów. Oferowane będzie na nadchodzącej aukcji RM Sotheby’s w Paryżu, a wartość samochodu określono na około 100 – 140 tys. euro (423 – 592 tys. złotych).

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/pa20/paris/lots/r0056-1989-mercedes-benz-560-sel-amg/840565

1989 Mercedes-Benz 560 SEL AMG
€100,000 – €140,000
RM | Sotheby’s – PARIS 5 FEBRUARY 2020 – Youngtimer Collection

Chassis No. WDB1260391A497466

Original AMG upgraded 6.0-litre 32v DOHC ‘Hammer’
Stunning Anthracite Grey Metallic with Black leather
Delivered new to Japan

Completed at the Mercedes-Benz Sindelfingen factory in August of 1989, this exceptional 560 SEL was delivered new to AMG Japan for further fettling prior to delivery to its first owner. It is thus equipped with the hand-built 6.0-litre AMG version of the M117 V-8 engine with four valve heads. Its peak power output of 375 bhp makes it a very different proposition to the standard 560 SEL with its 285 bhp. The AMG body kit was also added, alongside three-piece split-rim wheels, an AMG instrument cluster, steering wheel, and overmats.

Showing just over 60,000 kilometres, it is in good condition for its age, free of corrosion and showing minimal cosmetic wear. It is accompanied by a rich service history which attests to routing ‘no expense spared’ servicing every two years in Japan; indeed, the three annual service bills between 2009 and 2013 total over €14.000. More recently it has been imported to Switzerland, where it has continued to be regularly maintained and exercised.

Pre-merger AMG build numbers are notoriously scarce, but it is believed that less than 200 of these 6.0 SELs were made. Few would more usable than this well-cared-for example.