Wśród szarych, srebrnych i czarnych współczesnych samochodów, takie auto jest jak promyk słońca w pochmurny dzień. Kolor DB877 Petrol Blue Green Metallic jest absolutnie wyjątkowy. Gdzieś pomiędzy zielenią, a błękitem, świetnie pasuje do wnętrza w odcieniu Dattel. Efekt wzmacnia fakt, że w tym egzemplarzu wszystko jest po prostu nowe. Nowy lakier, nowe wnętrze, auto jest również po kompletnej odbudowie mechanicznej. To klasyczny SL, ale prezentujący się jak okaz prosto z salonu. Mercedes 560 SL to finalna wersja generacji R107. Od zaprezentowanego w 1971 roku modelu 350 SL/450 SL nie różnił się ani jednym elementem karoserii, będąc wówczas najdłużej produkowanym Mercedesem w historii. Czym się wyróżnia? Ma większy silnik od poprzedników, ma poduszkę powietrzną kierowcy, ma felgi o średnicy o cal większej i ma wzmocnione hamulce z systemem ABS. Co oferuje? Pewne prowadzenie bez rezygnacji z komfortu, piękne brzmienie mocnej V8-mki i otwarty dach nad głową. No i te kolory. Piękna sprawa.
Mercedes 560 SL R107
Rocznik: 1985
Przebieg: 160000 km
Pojemność: 5547 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 240 KM
Cena: 186000 PLN
Wyposażenie:
– elektryczne szyby
– elektryczne lusterko pasażera
– skórzana tapicerka
– radio
– ABS
– poduszka powietrzna Kierowcy
– wspomaganie układu kierowniczego
– klimatyzacja
Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku USA. Trafił do Polski jako całkowicie bezwypadkowy, ale jak to bywa w większości blisko 40-letnich aut, w stanie do renowacji. Kolor nadwozia o numerze 877 Petrol Metalic, w odcieniu zieleni wpadający w niebieski, doskonale skonfigurowany z koniakowym wnętrzem Dattel.
Karoseria została gruntownie odrestaurowana z zachowaniem szczególnej estetyki detali. Odcień koloru zgodny z Daten Karte. Nie trzeba mówić, że przed rozpoczęciem prac Mercedes został rozebrany na do najdrobniejszego elementu. Zawieszenie po pełnej regeneracji. Wszystkie elementy gumowe zostały wymienione na nowe. Części metalowe zostały pomalowane lakierem odpornym na obicia. Śruby mocujące oraz obejmy zostały ocynkowane zgodnie z fabrycznymi wytycznymi.
W trakcie prac został zweryfikowany i zregenerowany układ elektryczny, układ ogrzewania wnętrza. Dyferencjał uszczelniony i polakierowany, podobnie jak elementy zawieszenia.
Jednostka napędowa pozostała oryginalna, ale otrzymała nowy układ wtryskowy oraz zapłonowy. Dodatkowo została wymieniona pompa wody oraz sprzęgło wiatraka (wisko). Kompletnie nowe uszczelnienia oraz oczywiście całkowity przegląd olejowy to prace zwieńczające proces odświeżenia silnika.
Skrzynia biegów, podobnie jak silnik, została uszczelniona i zalana nowym olejem.
Wał napędowy zregenerowany.
Układ hamulcowy całkowicie nowy, wszystkie elementy zmienione, włącznie z pompą.
Wnętrze w całości nowe. Tapicerka foteli uszyta na nowo z zachowaniem fabrycznego odcienia. Konsola obszyta skóra na nowo. Tarcze zegarów zregenerowane. Wszystkie wykładziny nowe. Kierownica na nowo obszyta skórą. Oczywiście mieękki dach też został zamontowany nowy.
Karoseria posiada prawie cała galanterię chromowaną fabryczną, a elementy wymagające zmiany zostały zastąpione nowymi. Mercedes otrzymał całkowicie nowe zderzaki z wersji EU. Również wkłady lamp przednich zamienione na wersje EU (LHD).
Po zakończeniu prac podwozie zostało zabezpieczone polimerem oraz fabrycznym woskiem.
Prawdopodobnie nie wszystko co zostało zrobione w tym aucie znalazło się w opisie, dlatego jesteśmy gotowi odpowiedzieć na każde Państwa pytanie.
Zapraszamy do obejrzenia samochodu na żywo w naszym salonie.
Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa