Mercedes 600 SEL W140 zadebiutował na salonie w Genewie w marcu 1991 roku. Jako pierwszy luksusowy Mercedes otrzymał silnik w królewskim układzie V12, podwójne szyby, system ESP oraz BAS, który wspomagał hamowanie. Parkowanie tego kolosa ułatwiają specjalne, wysuwane z tyłu antenki. Wszystkie drzwi, łącznie z klapą bagażnika, same się domykają. Poza tym W140 posiada wspomaganie kierownicy zależne od prędkości, boczne poduszki, adaptacyjne zawieszenie. W wersji z długim rozstawem osi odznacza się bardzo przestronnym wnętrzem, doskonałą jakością wykonania i świetnym wyposażeniem. Tu wszystkie elementy są perfekcyjnie dobrane, a czego nie dotkniemy wydaje się być najwyższej jakości. Z topowym silnikiem o widlastym układzie dwunastu cylindrów do dziś wzbudza zachwyt, jeżeli tylko mówimy o egzemplarzu utrzymanym w bardzo dobrym stanie.
Mercedes 600 SEL W140
Rocznik: 1992
Przebieg: 99000 km
Pojemność: 5987 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 408 KM
Cena: 140000 PLN
VIN: WDB1400571A057294
Sprzedam zadbaną „140” w atrakcyjnej konfiguracji. Samochód z rynku włoskiego, ze szklanym szyberdachem, bez podgrzewanych foteli, z oryginalnym kluczykiem Siemensa oraz bębenkowym licznikiem kilometrów. Formalnie jestem I właścicielem w Polsce (poprzedni go nie rejestrował). Auto bezwypadkowe, według moich pomiarów miało lakierowane jedynie lewe tylne drzwi (grubość lakieru około 200 mikronów).
Zapłaciłem za niego 3 lata temu 120 tys. zł, włożyłem jakieś 45 (prace udokumentowane) – przede wszystkim w pokaźny przegląd z racji niskiego przebiegu (usuwanie wycieków, elektryczne drobiazgi, płyny, zawieszenie, hamulce). Zregenerowane kolumny ADS (Nagengast), dorzucam dwie kolumny o odpowiadających numerach do regeneracji „na zapas”, za które zapłaciłem blisko 7000 zł. Klimatyzacja działa, opony Michelin CrossClimate o przebiegu paru tysięcy kilometrów, akumulator (MB) ma 1,5 roku. Samochód na pewno zasługuje na detailing plus jest kilka kwestii mechanicznych, którymi jeszcze trzeba by się zająć, aczkolwiek można to zrobić i za parę lat (do opowiedzenia przez telefon, kilka oznacza 3-4, a nie 9-10). Auto jeździ ładnie, zrobiłem nim w tym roku trzy trasy po 500-800 km, 4-biegowa skrzynia nie doskwiera, przy dynamicznej jeździe autostradowej spalanie to 13 l/100 km, miasto – 19-24 l/100 km.
Sprzedaję, bo nie mam czasu się nim cieszyć. Wóz stoi w garażu na Pradze-Płd., za mojej kadencji i poprzedniego właściciela był garażowany. Pierwsze dwa zdjęcia z garażu, kolejne z czasu, gdy go kupiłem – od tamtej pory nic się szczególnie nie zmieniło 🙂 Więcej fotografii Mercedesa można zobaczyć na moim profilu na Instagramie: https://www.instagram.com/marcin_globus/
Telefon: +48 514 837 300
Miejscowość: Warszawa