Mercedes E 220 Coupe C124 1996 – SPRZEDANY

Prezentowany Mercedes E 220 Coupe C124 to przedstawiciel z samego końca produkcji, czyli z 1996 roku. To pierwsza i zarazem ostatnia klasa E w smukłym dwudrzwiowym nadwoziu coupe, zbudowana na bazie sedana tej samej klasy. Gdy debiutowała, chwalono ją za świetną aerodynamikę, doskonałe wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, wysoki poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego. Z czasem polubioną jej trwałość i styl, łączący tradycję z nowoczesnością. W trakcie cyklu produkcyjnego unowocześniono również gamę silników, stosując m.in. w pełni elektroniczne układy wtryskowe, co dotyczy również pracującego tu pod maską 16-zaworowego silnika M111. Stale zwiększał się poziom wyposażenia, na które i w tym egzemplarzu nie wypada narzekać. Klimatyzacja, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i lusterka, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele, automatyczna skrzynia biegów, dwie poduszki powietrzne. Do tego piękny kolor 189 Smaragdschwarz, przybierający w zależności od światła ciemnoniebieski bądź ciemnozielony kolor i dostępny dla C124 wyłącznie w ostatnim roczniku.

Mercedes-Benz E 220 Coupe C124
Rocznik: 1996
Przebieg: 230807 km
Pojemność: 2199 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 150 KM

Wyposażenie:
189- APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
221- LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
222- RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
240- OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260- TYPE DESTINATION ON TRUNK LID – ELIMINATION
281- steering wheel 390mm and gearshift in leather trim
291- AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300- STORAGE BOX IN FRONT TRAY
340- ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
412- ELECTRIC SLIDING ROOF
420- AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430- HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
512- MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
531- AUTOMATIC ANTENNA
570- FOLDING ARMREST, FRONT
580- AIR CONDITIONER
584- ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
611- EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620- AIR POLLUTION CONTROL
640- 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731- WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
873- SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
885- HIGHTEN THEFT PROTECTION
980- REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT

Ubolewam, lecz zmuszony jestem sprzedać.
Mercedes-Benz E220 typoszeregu c124 z ostatniego roku produkcji coupe, a zatem z 1996.
Silnik 2.2 m111 połączony z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Kod lakieru 189 – Smaragdschwarz.

Moja przygoda z tą pięknością miała swój początek w marcu 2015 roku. Odkupiłem ją wówczas od znajomego, który w 2012 roku osobiście dokonał sprowadzenia z Hamburga. Zaraz po zakupie samochód przeszedł przegląd zawieszenia, w którym wymienione zostały tuleje i wahacze kwalifikujące się do zmiany. Poprzedni właściciel między innymi zapewnił nowe sprężyny, zregenerował wiązkę elektryczną silnika, czy wymienił przepływomierz. Silnik otrzymał nową uszczelkę pod głowicą wraz z jej planowaniem. Samochód w momencie zakupu został sprawdzony miernikiem lakieru. Lakierowana była tylko prawa strona samochodu (ok. 180 mikronów), reszta w oryginalnym lakierze (ok. 70 mikronów).

Niestety na nadwoziu widoczne były oznaki korozji, co poskutkowało podjęciem decyzji o zleceniu remontu blacharsko – lakierniczego w 2016 roku. Pracę rozpoczęły się w lutym, a zakończyły w lipcu. Z samochodu zostały usunięte wszystkie ogniska korozji, typowe dla tego modelu. Dodatkowo wymieniono drzwi kierowcy i oba przednie błotniki. Lakierowany był cały samochód oprócz zderzaków, listew bocznych i lusterek. Coupe otrzymało także nową przednią i tylną szybę (Pilkington). Zregenerowane zostały odbłyśniki reflektorów, które to otrzymały nowe klosze (AL). Nowy jest także szyberdach (zamiennik). Zabezpieczone zostało podwozie. Zdaniem blacharza i lakiernika samochód jest bezwypadkowy.

Silnik pracuje bardzo dobrze, olej i filtry wymieniane co rok. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku skrzyni biegów, która pracuje bez zarzutu, natomiast filtr i olej wymieniane były w niej co 2 lata.

W samochodzie całe wyposażenie jest sprawne, a jedyne mankamenty to:
– nie działa trzecie światło stop (najprawdopodobniej niepodłączone po remoncie).
– podnośnik szyby kierowcy działa najgorzej na tle pozostałych szyb, staram się go nadmiernie nie eksploatować.
– zderzaki, listwy boczne i lusterka posiadają gdzieniegdzie rysy.
– kierownica z lewej strony jest przetarta.

Opony Hankook kupione jako nowe w 2015 roku. Praktycznie nieużywane.
Coupe nigdy nie było eksploatowane zimą, zawsze garażowane, jeżdżone tylko w suche, słoneczne dni, a latem parkowane pod wiatą pozbawione dostępu promieni słonecznych.
Samochodem od momentu zakupu przejechałem około 6 tysięcy kilometrów. Nigdy nie zawiódł.

Ubezpieczenie OC do 29.04.2022.
Badanie techniczne do 22.06.2021.