W124 pickup? Czemu nie, takie wersje budowano nawet na bazie Porsche, aby pomóc w Danii ominąć podatki i ulżyć przedsiębiorcom. To analogiczne przepisy, które swego czasu w Polsce spowodowały wysyp aut „z kratką”. Taką konwersją w Skandynawii zajmowało się kilka firm karoseryjnych, największe to Sæby Karosseriværksted, Ringe Karrosserifabrik i Bøgely Karrosserifabrik. Entuzjaści dziś oceniają, że wszystkich było ledwie kilkaset. Duńskie Mercedes W124 pickup powstawały najczęściej na bazie standardowego kombi i w odróżnieniu od karawanów czy karetek pogotowia mają standardowy rozstaw osi, co pozwoliło zachować im zgrabne proporcje. Mimo niemałych kosztów przebudowy, W124 pickup finalnie nie kosztował więcej, niż standardowy sedan W124. Dziś to już się zmieniło… te najbardziej zadbane sztuki mają już po prostu wartość kolekcjonerską. Wśród zalewu zwykłych W124 na zlotach, takim samochodem można się natychmiastowo wyróżnić, a na ulicy budzi on wręcz sensację. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany, dzięki czemu może cieszyć jak nowy, ale też służyć np. jako pojazd reklamowy.
Mercedes E 320 Pickup W124
Rocznik: 1994
Przebieg: 1500 km
Pojemność: 3200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 220 KM
Cena: 215000 PLN
Wyposażenie:
– tapicerka skórzana,
– elektryczne szyby,
– automatyczne domykanie klapy,
– wspomaganie kierownicy,
– klimatyzacja,
– oryginalne radio,
– alufelgi.
Do sprzedania posiadam samochód Mercedes E320 w wersji pickup.
Oferowany samochód został przebudowany z wersji kombi w Danii w fabryce Saeby Karosserivaerksted w 1994 roku, następnie sprzedany w salonie mercedesa. W sumie powstało około 125 sztuk. Potwierdza to artykuł w Auto Bild Klassik lub Auto Świat.
https://www.auto-swiat.pl/klasyki/oldtimer/mercedesy-w-wersji-pikap-czyli-tuning-podatkowy/slge2by
W 2019 roku został sprowadzony do Polski, gdzie przez 2 lata przeszedł gruntowną renowację blacharską i mechaniczną. Każdy element został odnowiony, wypiaskowany, polakierowany bądź ocynkowany. Przy remoncie zdecydowałem się na zmianę silnika z diesla na benzynowy, a mianowicie na jednostkę o pojemności 3200 cm³ sześciennych.
Silnik, który został zamontowany, przeszedł generalny przegląd i wymianę wszystkich płynów i niezbędnych części. Przebieg silnika w momencie założenia go do samochodu wynosił 130000 km. Remont pojazdu został przeprowadzony na bardzo wysokim poziomie technicznym, co widać na zdjęciach w ogłoszeniu. W większości wykorzystano oryginalne części do tego modelu. Tapicerka również została odświeżona, na skórze nie ma żadnych przetarć, odnowione zostały wszystkie panele drewniane.
Stan licznika 1500 km jest aktualny i tyle wynosi przebieg od przeprowadzenia renowacji, licznik w trakcie remontu został wymieniony na nowy, co potwierdziła stacja diagnostyczna podczas przeglądu technicznego.
Z całej renowacji posiadam kilkaset zdjęć, które udostępnię zainteresowanym.
Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy (niemiecki, angielski, polski) lub telefoniczny (angielski, polski).
Telefon: +48 600 428 830
Miejscowość: Orzesze