BRP – Bracia Goźlińscy

Mercedes E 500 W124 1993 – SPRZEDANY

Mijają lata, a on wciąż prezentuje się pięknie. Mechaniczne i wizualne zmiany, jakie zafundowała Mercedesowi firma Porsche, uczyniły z niego jedną z motoryzacyjnych legend. Model 500E debiutował podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1990 roku. Pod jego maską znalazł się 5-litrowy silnik V8 o mocy 326 KM. Lifting w 1993 roku przyniósł nie tylko zmianę oznaczenia z 500 E na E 500, ale wprowadził również nową maskę, bezbarwne klosze kierunkowskazów przednich, dwukolorowe klosze lamp tylnych i zmodyfikowaną tylną klapę. Jest to bez wątpienia jeden z najbardziej pożądanych młodych klasyków marki.

Mercedes-Benz E 500 W124
Rocznik: 1993
Przebieg: 96886 km
Pojemność: 5000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 326 KM

Mercedes-Benz 500E, o którym mowa w ogłoszeniu, został wyprodukowany ma rynek niemiecki w lipcu 1993 roku.

Jest to oryginalna wersja niemiecka, wyprodukowana na rynek niemiecki, gdzie destynacja zamówienia była na HANOVER BRANCH.
W marcu 1998 roku został wyeksportowany i zarejestrowany w Japonii.

500’setka była garażowana i nie używana od 2008 roku.
Wyrejestrowana od 2011.

Ostatnie ważne przeglądy Shaken były wykonane przy przebiegach:
Przegląd Shaken ważny jest dwa lata.
33.600km – 2005-03-28
34.400km – 2007-03-05
Nowy licznik był zamontowany w Japonii przy przebiegu 60.719 km (większość tego przebiegu była zrobiona na niemieckich autostradach przed dostawą do Japonii).
Nowo zamontowane tacho pokazuje przebieg: 36.167km
Czyli razem 96.886 km.

Auto kupiliśmy bezpośrednio w Japonii w prefekturze Nagasaki rok temu.
Jest to czteroosobowa wersja z naprawdę dobrze zachowanym wnętrzem pojazdu, jedynie minimalne ryski na fotelu kierowcy od wsiadania i wysiadania.

Przebieg jest potwierdzony przez japoński export certyfikat oraz raport z japońskiego ministerstwa transportu – możemy wysłać dokumenty na maila.

Auto nie było poddawane zabiegom detailingowym czy też innym pracom mającym na celu poprawę jego wyglądu. Jest to tak zwany „Original Condition”.
Na aucie jest jeden punkt rdzy – przedni lewy słupek dachu (prawdopodobnie był to efekt zapchanego kanaliku odprowadzającego.

Zapraszamy do obejrzenia dokładnych zdjęć, które zrobiliśmy temu autu, aby lepiej pokazać jego rzeczywisty stan techniczny.

Zespół napędowy, tj. silnik oraz skrzynia biegów pracują bardzo dobrze.
Po postoju auta w Japonii postanowiliśmy zrobić mu duży serwis przed jego odpaleniem, tj:
– wymieniony zbiornik paliwa (stary był zardzewiały w środku),
– montaż nowych pomp paliwa,
– montaż nowych filtrów paliwa,
– wymiana układu zapłonowego na nowy (2x palec zapłonowy, 2x rozdzielacz zapłonu),
– 8 nowych świec zapłonowych,
– nowy olej oraz filtr oleju,
– nowy zimowy płyn chłodniczy,
– wymiana listwy wtryskowej wraz z 8 wtryskiwaczami paliwa,
– nowy akumulator.

Tapicerka zachowana jest w dobrym stanie bez uszkodzeń czy dużych śladów zużycia (poza charakterystycznym wytarciem fotela kierowcy na boczku – co jest widoczne na zdjęciach).
Wnętrze oraz fotele nie były poddawane żadnym pracom detailingowym – jest to oryginalny stan zachowania, bez koloryzowania.
Auto stoi na oryginalnych felgach Mercedes-Benz.
Kierownica jest matowa i bez wytarć, a przyciski nie są powycierane.
Elementy drewniane są ładnie błyszczące, nie zmatowiałe.
Skrzynia automatyczna jak i silnik pracują bardzo dobrze.
Elementy zawieszenia są w fabrycznej czarnej farbie – na niektórych zachowały się jeszcze fabryczne naklejki z kodami kreskowymi.

Zapraszam do oględzin osobistych, na pewno nikt się nie zawiedzie tym autem.
Jest to bardzo dobra propozycja dla kogoś kto szuka 500’tki z niskim przebiegiem w uczciwym stanie zachowania, lecz nie bojącej się poprawek lakierniczych, których wymaga to auto.

Poniżej rozkodowany numer nadwozia:
Engine 119974 12 008159
Transmission 722370 03 878453
Order Number 0 3 220 00565
Order Location HANOVER BRANCH
Interior LEATHER – GRAY (278)
Paint 1 BLUE-BLACK – METALLIC PAINT (199U)

249 INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDBAR
260 TYPENKENNZEICHEN AUF HECKDECKEL – WEGFALL
278A LEDER PERFORIERT GRAU
305 STAUBFILTER
412 SCHIEBE-HEBE-DACH ELEKTRISCH IN STAHLAUSFÜHRUNG
441 LENKSÄULE ELEKTRISCH EINSTELLBAR (202/170/168 MECHANISCH EINSTELLBAR)
540 ROLLO ELEKTRISCH FÜR HECKFENSTER
570 ARMAUFLAGE VORN MIT FACH
592 WÄRMEDÄMMENDES GRÜNES GLAS RUNDUM, HEIZBARE HECKSCHEIBE, BANDFILTER
620 Vehicles With Catalytic Converters
682 FEUERLÖSCHER
810 Sound System
859 MODELLPFLEGE II
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS