Historia sukcesu E 500 rozpoczyna się podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1990 roku. To właśnie tutaj Mercedes-Benz prezentuje swój nowy, topowy model z serii 124 wyposażony w 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 326 KM. Niepozorną i piekielnie szybką limuzynę rozpoznamy dopiero na drugi rzut oka. Zdradzają ją jedynie nieco bardziej wyraziste łuki nadkoli, nadwozie, które znajduje się 23 milimetry niżej i zmodyfikowany przedni zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Model 500 E był produkowany przez Porsche w Zuffenhausen na zlecenie Mercedesa. Producent samochodów sportowych zaznaczył swoją obecność już w trakcie projektowania samochodu. W 1993 roku 500 E staje się ostatnim modelem z serii 124. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży Klasy C zmieniają się oznaczenia wszystkich modeli. Od tego momentu litera lub kombinacja liter przed trzycyfrową liczbą wskazuje klasę, do której należy pojazd. Lifting, który przyniósł nie tylko zmianę oznaczenia z 500 E na E 500, wprowadził do modelu bezbarwne klosze kierunkowskazów przednich, dwukolorowe klosze lamp tylnych i zmodyfikowane linie z tyłu. Dzisiaj modele 500 E i E 500 należą do najbardziej pożądanych młodych klasyków marki z gwiazdą na masce i naprawdę dobrze prezentują się na imprezach motoryzacyjnych. Klasę samochodu wyznaczają również jedni z pierwszych nabywców tego modelu, którymi byli Michael Schumacher, Niki Lauda czy Rowan Atkinson.
Mercedes E 500 W124
Rocznik: 1993
Przebieg: 135955 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 326 KM
Przepięknie utrzymana srebrna strzała oferowana przez Legends została sprowadzona z Japonii. Ten egzemplarz Mercedes-Benz E 500 będzie nie tylko świetną ozdobą każdej kolekcji, dobrą inwestycją, ale również wspaniałym towarzyszem podróży. To samochód, którego dziś fani motoryzacji nazwali by “sleeperem” – niepozornym połykaczem kilometrów, który zawstydzi osiągami niejednego nieświadomego uczestnika ruchu.