W Ameryce wszystko jest większe. Nawet niemieckie samochody. Mercedes-Benz GL generacji X164 to samochód, który powstał, by rozwiązać amerykańskie problemy, ale okazał się zaskakująco dobrą odpowiedzią także na potrzeby zamożnych Europejczyków. I z pewnością miał argumenty, by przekonać do siebie wielu. W modnym i uterenowionym nadwoziu SUV-a inżynierom Mercedesa udało połączyć się tak pożądany luksus klasy S i praktyczność rodem z niewielkiego dostawczaka. To wszystko zapewniło mu tytuł SUV-a roku 2007 wpływowego magazynu Motor Trend.
Mercedes-Benz GL 550 4Matic X164
Rocznik: 2007
Przebieg: 109000 km
Pojemność: 5461 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 387 KM
Prezentowany egzemplarz został sprowadzony z Japonii z przebiegiem 108900 km. Jest to model przedliftowy, wyprodukowany w 2007 r. Auto jest bezwypadkowe, o czym świadczą oryginalne szyby i fabryczna grubość powłoki lakierniczej. Prawy przedni błotnik wymaga lakierowania. Do chwili oględzin decyzje pozostawiamy przyszłemu nabywcy. W naszych rękach lakier przeszedł dodatkową korektę, która pozwoliła wydobyć pełną głębię ciekawego odcieniu srebra. 20-calowe obręcze, liczne chromy i boczne stopnie dodają sylwetce imponującego wyglądu na drodze, choć trzeba przyznać, że olbrzymia bryła Mercedesa broniłaby się również sama 🙂
Wnętrze zaskakuje przede wszystkim barokowym przepychem. Jest solidne i w pełni wykończone skórą, z dbałością o najmniejszy detal. Bogate wyposażenie jest w 100% sprawne, a GL do dziś zaskakuje niektórymi funkcjami. System multimedialny został zastąpiony nowocześniejszą jednostką Panasonica, jednak na prośbę możemy przywrócić fabryczny moduł.
Luksusowy standard nie zmienia się również po zajęciu miejsca w drugim rzędzie. Na wygodnej kanapie bez problemu usiądą trzy osoby, a o ich rozrywkę zadbają dwa ekrany z odtwarzaczem wideo. Co zaskakujące nawet w tym segmencie, również pasażerowie trzeciego rzędu nie będą narzekać na brak miejsca. Choć w konfiguracji 7-miejscowej przestrzeń bagażowa jest raczej skromna. Jednak gdy potrzebujemy więcej miejsca w kufrze, wystarczy elektrycznie złożyć wszystkie siedzenia, by uzyskać aż 2300 l pojemności.
Mimo prawie 2,5-tony do poruszenia, 388-konne V8 i napęd 4Matic potrafią rozpędzić Mercedesa od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 s. A do tego silnik oferuje brzmienie i elastyczność, której próżno szukać w małolitrażowych jednostkach.
Zarówno podwozie jak i zawieszenie GL-a są w bardzo dobrym stanie. Brak oznak korozji czy jakichkolwiek wycieków.