Mercedes S 500 Coupe C140 1993 – 54800 PLN – Puck

Samochodów jest wiele, król jest tylko jeden. S klasa. W latach 90-tych, jeżeli chciałeś się wyróżnić, pytanie brzmiało tylko czy wybierasz coupe, czy czterodrzwiową limuzynę. Ewentualnie drugie – czy ma mieć pięć litrów, czy sześć. Ten ma jedną parę drzwi i 5.0 V8 pod maską oraz fabryczne oznaczenie Mercedes S 500 Coupe – czyli jest to środkowy okres produkcji generacji C140, kiedy nie był jeszcze oznaczany jako CL, ale też nie był już SECiem.

Mercedes S 500 Coupe C140
Rocznik: 1993
Przebieg: 246000 km
Pojemność: 5000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 320 KM

Cena: 54800 PLN

Wyposażenie:
ABS, ASR, szyberdach, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie ustawiane, podgrzewane fotele z pneumatyką i pamięcią ustawień, skórzane siedzenia, elektryczne szyby i lusterka, tempomat, soft close, 18 calowe felgi aluminiowe

Mercedes S500C, czyli coupe ikonicznej klasy S W140, generacji, która jak żadna inna wpłynęła na dzisiejsze postrzeganie tego modelu. Samochód absolutnie luksusowy, nawet jak na dzisiejsze standardy – oferujący gadżety, których do dziś dzień nie znajdziemy w standardzie większości samochodów.

Mój egzemplarz kupiłem latem zeszłego roku z jasnym postanowieniem, że warto wydać nieco więcej za egzemplarz, którego nie trzeba poddawać renowacji, tylko cieszyć się jazdą. I tak generalnie było, ale po jakimś czasie doszła do głosu chęć poprawienia to tego to tamtego, tak że zebrała się przez ostatni rok pokaźna lista elementów, które zostały wymienione w samochodzie – częściowo są to elementy eksploatacyjne, częściowo naprawy zapobiegające przyszłym usterkom, a częściowo rzeczy mające zapewnić komfort psychiczny w długiej podróży. A takich odbyłem nim dosyć sporo – w przeciągu roku auto przejechało przynajmniej 4 razy trasy po ponad 1000 km dziennie.

Także do rzeczy, co zostało zrobione:
– nowe hamulce (tarcze i klocki), łącznie z postojowym i linkami postojowego,
– nowe katalizatory,
– nowy tłumik środkowy,
– nowe przewody paliwowe,
– nowy akumulator,
– nowa chłodnica,
– nowy aparat zapłonowy,
– nowa wiązka górna silnika,
– nowa sonda lambda,
– nowa uszczelka pod pokrywą zaworów i koło rozrządu,
– wariator faz rozrządu,
– wymienione pompki dociągów i zamka centralnego,
– przegląd do czerwca 2022, OC do kwietnia 2022.

Wnętrze bardzo zadbane, skóry elastyczne, drewienka nie popękane, elektryka działa.

Auto mimo 30 lat na karku charakteryzuje się znakomitą solidnością strukturalną – w każdym warsztacie, w którym mu coś wymieniali, podkreślano, jak super wygląda od spodu. Co nie oznacza, że to egzemplarz muzealny, bo takie kosztują dwa razy więcej – auto ma pewną patynę na karoserii, ale co ważne, nie ma rdzy. Prezentuje się naprawdę fajnie, co mogę potwierdzić filmikiem, który ostatnio nagrałem i który mogę przesłać na życzenie.

Fajny jest – polecam.
Mogę zamienić na Mercedesa C215 albo C216, Jaguara XJ albo Range Rovera.

Numer telefonu 601629397 (polski numer do mojego taty) lub 00491726882482 (bezpośrednio do mnie).

Telefon: +49 172 688 24 82
Miejscowość: Puck