W 1997 roku Daimler reaktywował markę Maybach, pokazując prototypy dwóch luksusowych limuzyn, które weszły do produkcji 5 lat później. W 2005 roku przyszła jednak pora na nowy, flagowy model Mercedesa. Niemcy nie szukali daleko i projektując nową klasę S, zainspirowali się właśnie Maybachem. Na jego tle S-ka była bardziej stonowana, dzięki czemu z wiekiem jej sylwetka zyskała bardziej ponadczasowy charakter. W środku wyróżniała ją również nowsza technologia. Ten egzemplarz przykuwa uwagę elegancką specyfikacją kolorystyczną i pięknym stanem zachowania. Jego przebieg dziś to jedyne 36 tys. km. To ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy chcą cieszyć się „nowym” samochodem, ale od technologicznych gadżetów następnych generacji wolą tradycyjny luksus W221.
Mercedes-Benz S 550 W221
Rocznik: 2008
Przebieg: 36095 km
Pojemność: 5461 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 387 KM
Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany pod koniec 2008 i pochodzi z Japonii. Utrzymany jest w nienagannym stanie. Lakier z palety Designo w kolorze głębokiego granatu posiada fabryczne wartości na każdym z elementów, a wszystkie szyby są oryginalne, z logo producenta.
S klasa przejechała od nowości zaledwie 36 tys. km. Przebieg w 100% autentyczny. Pełna historia ASO od początku do samego końca. Ostatni wpis w książce serwisowej przy 33 tys.km gdzie auto miało wykonany obszerny serwis. W komplecie dwa kluczyki oraz przycisk START/STOP Engine umożliwiający odpalanie pojazdu bez konieczności wkładania kluczyka. Wystarczy jedynie odpowiednio zaprogramować funkcję.
Siedząc w środku łatwo zapomnieć, że Mercedes jest 13-letnim samochodem. Wrażenie to potęguje bogate wyposażenie i jakość wykonania, których próżno szukać w popularnych modelach, nawet prosto z salonu. Wnętrze nie nosi praktycznie śladów zużycia. Miękkie skóry mokka bez przetarć i przebarwień. Elementy z tworzywa i elementy dekoracyjne bez zarysowań. Na progach oraz dźwigni zmiany biegów pozostaje nadal folia ochronna.
Przepych nie kończy się na przednich siedzeniach. Szczęśliwych pasażerów drugiego rzędu również czekają liczne udogodnienia, jak m.in. elektrycznie regulowane, ogrzewane i chłodzone fotele, własna strefa klimatyzacji i elektryczne rolety. Nowy właściciel z pewnością będzie miał zagwozdkę, które miejsce najlepiej wybrać podczas podróży klasą S 🙂
Mercedes rozpieszcza kierowcę, a to za sprawą kryjącego się pod maską wolnossącego silnika V8. 388 KM rozpędza tę limuzynę od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 s. Mimo takiej mocy wszystko dzieje się płynnie i w ciszy. Podwozie jest czyste i kompletne. Brak oznak zużycia na elementach zawieszenia i osłonach. Gdzieniegdzie odnajdziemy jeszcze fabryczne naklejki z numerem części.