Mercedes SL 280 R230 2008 – 109900 PLN – Solec Kujawski

Mercedes SL 280 R230 to wersja, która pojawiła się po drugim liftingu piątej generacji modelu, w 2008 roku. Oferowana jedynie przez rok, pod maską kryła 3-litrowe V6 połączone ze świetną skrzynią 7G-Tronic (w kolejnym roku nazwę zmieniono na SL 300, zostawiając tę samą jednostkę pod maską). Była to wersja dla tych, którzy nawet myśląc o najwyższej klasy roadsterze, nie rezygnują z głosu rozsądku. Suche dane? 7,8 s do setki i spalanie na poziomie 9 l na setkę. Dla tych, którzy nie pragną się ścigać – rozwiązanie optymalne, a uprzyjemnić podróż można było przecież, dobierając odpowiednie wyposażenie. W tym egzemplarzu jest to przede wszystkim wizualna uczta związana z cennikową pozycją Sportpaket. Zawiera 19-calowe felgi, czarną tapicerkę z kontrastowymi przeszyciami, kierownicę i dźwignię zmiany biegów z perforowanej skóry, czarną podsufitkę, skrzynię 7-G Tronic Sport z łopatkami przy kierownicy, nawiercane tarcze hamulcowe, przyciemnione przednie i tylne lampy oraz sportowy filtr powietrza. W tym egzemplarzu dodatkowo znalazł się między innymi szklany dach, nagłośnienie Harman-Kardon, nawiew ciepłego powietrza na szyję i aktywny tempomat, co sprawia, że kierowca może czuć się naprawdę dopieszczony. Podróż takim roadsterem to niewątpliwa przyjemność, zwłaszcza gdy mówimy o egzemplarzu zachowanym w tak pięknym stanie.

Mercedes-Benz SL 280 R230
Rocznik: 2008
Przebieg: 150000 km
Pojemność: 2996 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 231 KM

Cena: 109900 PLN

Sprzedam swój prywatny samochód Mercedes-Benz SL 280 generacji R230 w bardzo rzadkiej odmianie – po ostatnim liftingu, który charakteryzuje się kompletnie zmienionym przodem. Jestem jego drugim właścicielem od nowości.

Samochód posiada silnik M272 o pojemności 3 litrów w wersji z fabrycznie poprawionym rozrządem (można sprawdzić po numerze silnika). Zapewnia bezawaryjność, przyzwoite przyspieszenie do setki w nieco ponad 7 sekund oraz prędkość maksymalną 250 km/h, a przy tym w trasie spala 8-8,5 litra benzyny na 100 km. Do tego fabrycznie nie posiada skomplikowanego i drogiego w serwisie hydraulicznego zawieszenia ABC. Brak zawieszenia ABC w połączeniu z bardzo bogatym wyposażeniem wnętrza oraz oszczędnym silnikiem V6 sprawiają, że mój SL jest idealną propozycją dla kogoś, kto chce cieszyć się bezproblemową jazdą tym genialnym roadsterem, nie martwiąc się o rachunki z serwisu opiewające na pięciocyfrowe kwoty.

Skrzynia biegów to 7G-Tronic, do wyboru tryby pracy Comfort, Sport, Manual, ręczna zmiana biegów możliwa łopatkami na kierownicy, jak i przesuwaniem lewarka biegów w prawo i w lewo.

Samochodu używałem głównie na długich trasach, jednak gdy pogoda była ładna często służył też do dojazdów do pracy. Jest szóstym samochodem w domu i nie jeździł po błocie, soli czy śniegu. Nie mniej dodaję do niego dwa komplety opon premium – letnie Pirelli Pzero oraz zimowe Michelin Pilot Alpin.
Samochód ma około 150000 km przebiegu, z czego ja przejechałem nim około 50000 km. Stan wnętrza nie odbiega od stanu rocznego samochodu – skóra idealnie matowa, niepoprzecierana, bez żadnych uszkodzeń czy przetarć.

Poniżej postaram się opisać wyposażenie mojego SLa.

Lakier to Palladium Silver – ciemne srebro, kolor nadal popularny wśród najdroższych Mercedesów będących aktualnie w sprzedaży. Miał wykonany detailing, położoną powłokę ceramiczną Williams F1, co roku jest kilka razy zabezpieczany najdroższymi woskami typu Zymol czy Swisswax. Przy okazji – zleciłem pokrycie podwozia bezbarwnym preparatem ochronnym Fluid Film oraz konserwację profili zamkniętych.

Z zewnątrz uwagę zwracają również elementy pakietu Sport – specjalne 19” felgi (tylne opony mają aż 295 mm szerokości), dedykowane czarne wnętrza lamp przednich oraz tylnych, subtelny dyfuzor tylnego zderzaka i dwie chromowane końcówki wydechu. Wspomniany pakiet Sport zawiera w sobie też elementy wnętrza, takie jak ozdobne dekory z aluminium, większe łopatki zmiany biegów przy kierownicy czy gałka zmiany biegów oraz częściowo kierownica obszyte perforowaną skórą. Pakiet Sport dodaje również jeden element pod maską – przekonstruowany dolot powietrza, mający wg katalogu zapewnić lepsze brzmienie i reakcję na gaz.

Przechodząc do wnętrza – ma właściwie wszystko, co można było zamówić w SLu. Jest klasyczna czarna skóra, jednak w najdroższej i najdelikatniejszej wersji Exclusive, skontrastowana z białą nicią szwów. Skórą obszyte jest praktycznie wszystko – fotele, boczki, cała deska rozdzielcza, daszek nad zegarami, ściana za tylnymi fotelami, klapki schowków, tylna półka. Do tego bardzo rzadki szklany dach z opcją Designo – cała podsufitka, słupki, daszki przeciwsłoneczne obszyte czarną Alkantarą. Fotele oczywiście elektrycznie regulowane, z pamięcią, podgrzewaniem, wentylowaniem, wielokonturowe, z masażem, a nawet Air Scarf, czyli nawiewami ciepłego powietrza na szyję.

Do tego również dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja – co ciekawe jej panel jest praktycznie taki sam, jak w modelu SLR McLaren, to samo z resztą tyczy się nawiewów, zegarów, bardzo wielu przełączników, dźwigni sterowania dachem itp. – można poczuć się trochę jak w SLR.

Jeśli chodzi o multimedia – oczywiście jest wszystko, czyli genialne nagłośnienie Harman-Kardon Logic7 sterowane przez system Command APS w najdroższej wersji – z wbudowanym bluetooth do połączenia z telefonem, a nawet dyskiem twardym do przechowywania ulubionych piosenek. Jest też oczywiście nawigacja, wbudowana zmieniarka CD, odtwarzacz DVD, tuner TV. Auto posiada też port komunikacji UCI, dzięki czemu można poprzez dowolny telefon słuchać np. muzyki z YouTube.

Pozostałe elementy wyposażenia, o których warto wspomnieć, to przede wszystkim składany elektrycznie dach. Szybkość tej operacji nie odstaje od dzisiejszych roadsterów. Dach całkowicie mieści się w bagażniku zostawiając jeszcze całkiem sporo miejsca na bagaże. Do tego aby ułatwić załadunek przy złożonym dachu jest specjalny przycisk, który go unosi. Jest również elektrycznie ustawiany windshot. Auto posiada też zestaw fabrycznych siatek do mocowania bagaży w bagażniku. Sam bagażnik jest oczywiście elektrycznie otwierany i zamykany z przycisku. W temacie bagaży należy dodać, że auto wbrew pozorom oferuje na nie bardzo dużo miejsca – bagażnik jest bardzo głęboki i ma spory schowek pod podłogą. Ponadto są dwa schowki za fotelami, a także możliwość stawiania bagaży na tych schowkach – są fabrycznie specjalne pasy do przymocowania bagaży. Można również zakupić oryginalną skórzaną torbę podróżną do R230, która idealnie wypełnia miejsce za fotelami.

Z dodatkowego wyposażenia auto posiada również Distronic, czyli aktywny tempomat zwany “radarem”, przez co znaczek na atrapie umieszczony jest za charakterystyczną szybą. Do tego czujniki parkowania, kamera cofania. Lusterka są fotochromatyczne, elektrycznie regulowane i składane. Jest oczywiście system Keyless-go, Linguatronic (sterowanie funkcjami poprzez komendy głosowe), a także biksenonowe, skrętne reflektory.
Wyposażenia jest naprawdę tyle, że trudno je całe wymienić. Auto jest oczywiście w pełni zgodne z numerem VIN.

Na koniec opiszę kwestie serwisowania. Samochód serwisowałem tylko w warsztacie mojego dobrego znajomego, który zajmuje się wyłącznie Mercedesami z wyższej półki i jest pasjonatem marki tak jak ja. Wymiany oleju zawsze na najlepszy Mobil1. 2 lata temu wymienione absolutnie wszystkie płyny i filtry, termostat, świece, pasek wielorowkowy wraz z dwoma kółkami, tarcze hamulcowe i klocki ATE, nowy akumulator bagażnika. Dosłownie 2 tygodnie temu wymieniłem przedni wahacz oraz zakupiłem nowy akumulator w komorze silnika – nowy z ASO, koszt 1000 zł. Po drodze było jeszcze trochę szczegółów, typu nowe lampki tablicy rejestracyjnej (ASO), nowe przednie postojówki LED czy nowa klamka drzwi kierowcy – przestało działać w niej Keyless-Go (również ASO, jak pamiętam kosztowała 1500 zł).

Samochód jest wg mnie w stanie wzorowym. Jeśli ktoś naprawdę ma zamiar kupić R230, to po obejrzeniu mojego egzemplarza na pewno się na niego zdecyduje.

W razie pytań czy chęci obejrzenia samochodu proszę o kontakt. Dzwonić można właściwie przez cały dzień 7 dni w tygodniu, jednak ze względu na charakter pracy (jestem lekarzem) często nie mogę odebrać. Pozdrawiam i zapraszam do kontaktu.

Telefon: +48 889 665 887
Miejscowość: Solec Kujawski