Mercedes SL 500 R129 1995 – 92900 PLN – Kalisz

Rewelacyjny silnik V8 i świetne podwozie czynią z niego kultowy, sportowy samochód. W chłodniejszym sezonie możemy się w nim skryć pod aluminiowym hardtopem, by latem czerpać pełną radość z jazdy bez dachu. To magiczne połączenie, wobec którego trudno pozostać obojętnym. Mercedes SL 500 R129 w klasycznym zestawieniu koloru blue black i szarego, skórzanego wnętrza łączy elegancję i sportowe geny. Jeżeli myślicie o pierwszym i jedynym weekendowym samochodzie – to wybór obowiązkowy. Ten egzemplarz ma amerykańskie pochodzenie, wciąż niewysoki przebieg i dodatek, który jest wyjątkowym rarytasem – to felgi IZAR Ceginus, model dostępny w katalogu akcesoriów Mercedesa i oryginalnie montowany w kultowych modelach E500 Limited oraz 190E EVO II.

Mercedes SL 500 R129
Rocznik: 1995
Przebieg: 119000 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 320 KM

Cena: 92900 PLN

Na sprzedaż wyjątkowo zadbany i dopieszczony egzemplarz Mercedesa SL 500. Jest to egzemplarz przedliftowy w pięknym dwukolorowym malowaniu (góra ciemnoszara, prawie czarna, dół szary o ton jaśniejszy), ale już z wtryskiem elektronicznym, dociąganiem szyb i licznikiem elektronicznym. Silnik V8 5 l 320 KM i bezawaryjna automatyczna skrzynia to idealne połączenie i najlepszy napęd do tego samochodu.

Samochód został ściągnięty z USA 2 lata temu z tzw. clean title, jest bezwypadkowy (miał tylko pęknięty przedni zderzak i uszkodzoną szybkę w miękkim dachu), na całości jest oryginalny lakier w świetnym stanie, wygląda rewelacyjnie, gdzieniegdzie ma jednak drobne ryski, 26 lat robi swoje.

Samochód w topowej konfiguracji, włącznie z elektrycznie sterowanym wewnętrznym lusterkiem, fabrycznym telefonem analogowym, systemem dźwięku BOSE, zmieniarką, elektryką siedzeń z pamięcią itd. Samochód stoi na pięknych felgach Izar Ceginus, które były dostępne tylko do jednej z limitowanych wersji SL 500. W komplecie także twardy aluminiowy dach, co czyni samochód całorocznym dzięki ASR, który jest na wyposażeniu.

Samochód po przyjeździe z USA został przez poprzedniego właściciela i przeze mnie doprowadzony do stanu jak najbardziej zbliżonego do nowego, zrobione zostały następujące, w większości bardzo kosztowne rzeczy, które z racji wieku i tak wymagają wymiany w 26-letnim aucie:
– wymiana miękkiego dachu na zupełnie nowy (zrobione tydzień temu),
– wymiana akumulatora,
– nowe tarcze i klocki przód,
– wymiana pompy paliwa,
– nowe wiązki silnika i przepustnicy,
– regeneracja siłowników dachu,
– nowe kopułki zapłonowe,
– nowe świece zapłonowe,
– radio Becker Exquisit przerobione na fale europejskie,
– wymiana reflektorów na europejskie,
– nowe tłumiki środkowe,
– nowe katalizatory,
– nowe praktycznie kompletne przewody układu chłodzenia,
– nowe opony,
– wymiana oleju w tylnym moście/dyferencjale,
– wymiana oleju w skrzyni biegów,
– wymiana uszczelniaczy półosi,
– wymiana poduszki silnika,
– na tylnej osi założone dystanse Eibach pro kit 15 mm,
– 2 m-ce temu zrobiony serwis olejowy silnika z wymianą wszystkich filtrów, włącznie z kabinowym, serwis klimatyzacji z odgrzybianiem,
– skóra na fotelach oryginalna, regularnie konserwowana.

Wiele z powyższych części zostało wymienionych nie dlatego, że już nie działały, tylko widać było na nich zmęczenie czasem, a ja wolę być pewny auta, którym jeżdżę, nawet jeśli tylko sporadycznie i wyłącznie dla przyjemności.

Samochód ma znikomy jak na 26-letnie auto przebieg 119 tys. km (74.000 mil), silnik pracuje idealnie równo, jest w znakomitym stanie, nie bierze oleju, a w ostatnio robionych pomiarach przyspieszenia 0-100 km/h trzyma fabryczne 6 s. Nie ma żadnych śladów rdzy, najdrobniejszych wycieków z silnika czy luzów w zawieszeniu.

W aucie została już praktycznie do zrobienia ostatnia nie do końca działająca rzecz – nie grzeje siedzisko kierowcy (podgrzewanie oparcia kierowcy i całego fotela pasażera funkcjonuje bez zarzutu).
Poza tym wszystko w samochodzie działa bez zarzutu – każdy element funkcjonuje idealnie, dach otwiera się i zamyka bezproblemowo.

Samochód do obejrzenia w Kaliszu, możliwość sprawdzenia w dowolnym serwisie lub stacji diagnostycznej na terenie Kalisza. Ubezpieczenie OC ważne równy rok, parę dni temu wykupiłem nowe. Przegląd techniczny zrobiony również tydzień temu, ważny rok.

Auto jest w pełni oryginalne, nie dokonywałem w nim żadnych modyfikacji wydechu czy zawieszenia, egzemplarze przedliftowe to już youngtimery ze sporym potencjałem na wzrost cen. Dodatkowo większość egzemplarzy przedliftowych ma wtrysk mechaniczny K-Jet, który dzisiejszym mechanikom sprawia sporo problemów, ten egzemplarz ma już nowocześniejszy wtrysk elektroniczny.

Jestem osobą prywatną, nie zajmuje się sprzedażą profesjonalnie. To moje prywatne auto kupione na prywatne potrzeby, sprzedaż tylko na umowę kupna-sprzedaży.

Telefon: +48 602 265 760
Miejscowość: Kalisz