Archiwum kategorii: Mercedes

Mercedes 190E 2.3-16 W201 1988 – 91500 PLN – Poznań

Mercedes 190 E 2.3-16, zwany popularnie Cosworthem, był wynikiem współpracy ze słynną, brytyjską firmą inżynieryjną. To właśnie Cosworth wziął standardowy, 8-zaworowy silnik o pojemności 2,3 litra i modernizując go, udoskonalił. Wielkim wydarzeniem był wyścig, który zorganizowano wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek. Na nowej nitce Nurburgringu, na dystansie 12 okrążeń, za kierownicami tych Mercedesów zmierzyli się najwięksi mistrzowie, wśród nich Brabham, Hill, Lauda, Moss i Prost. Zwyciężył jednak nowicjusz, który zadebiutował w Formule 1 dwa miesiące wcześniej i nazywał się Ayrton Senna. Tak rodziły się dwie legendy…
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.3-16 W201 1988 – 91500 PLN – Poznań

Mercedes 280 SLC C107 1978 – 61000 PLN – Gaj

Mercedes 280 SLC C107 konstrukcyjnie był blisko spokrewniony z modelem SL. Dłuższy rozstaw osi i zamknięte nadwozie zmieniły jego charakter. Dzięki temu bardziej niż do niedzielnej przejażdżki po bulwarze nadawał się on na dalsze, komfortowe podróże. Silnik 2,8 l pojawił się w ofercie w kilka lat po debiucie, w odpowiedzi na oczekiwania klientów oczekujących bardziej ekonomicznych pojazdów w dobie kryzysu paliwowego. Dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik zapewniał wcale nie mniej wigoru, niż oferowane równolegle V8, zwłaszcza w odprężonych wersjach dostępnych za Oceanem. Zapewne to skłoniło pierwszego właściciela tego egzemplarza do zamówienia i prywatnego importu modelu, który wówczas w USA oferowany nie był. Do rejestracji konieczne było jedynie wymienienie licznika na taki, który pokazuje prędkość w milach. Oczywistym gratisem było zachowanie o wiele bardziej urodziwych zderzaków i świateł wersji europejskiej, a także – niedostępnej za Oceanem – welurowej tapicerki.
Czytaj dalej Mercedes 280 SLC C107 1978 – 61000 PLN – Gaj

Mercedes E36 AMG Cabrio A124 1995 – 349000 PLN – Dębe Wielkie

To jest prawdziwy Święty Graal dla miłośników Mercedesa i AMG. Wyprodukowano ich zaledwie 68 sztuk i było to pierwsze fabryczne AMG zbudowane po wchłonięciu legendarnej tuningowej firmy przez koncern Daimlera. Dostępny od września 1993 roku Mercedes E36 AMG Cabrio posiada 272-konny, 3,6-litrowy silnik AMG w technice czterozaworowej. Dzięki subtelnie skomponowanym elementom, ten topowy model gamy kabrioletów A124 wyróżnia się również estetycznie. Przedni spojler, listwy progowe i tylny zderzak zostały wykończone w kolorze karoserii i harmonijnie zintegrowane z kształtem nadwozia. 17-calowe felgi aluminiowe AMG dopełniły pakiet, a we wnętrzu wyróżniają go wskaźniki AMG z prędkościomierzem wyskalowanym do 280 km/h i gałka dźwigni zmiany przełożeń z wytłoczonym znakiem E36.
Czytaj dalej Mercedes E36 AMG Cabrio A124 1995 – 349000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 230 /8 Automatic W114 1970 – 130000 PLN – Poznań

„/8” w nazwie to oznaczenie wszystkich modeli serii W114 i W115. Czytane po niemiecku jako „Strich Acht” oznacza datę rozpoczęcia produkcji modelu, czyli rok 1968. Największą nowością w tym samochodzie jest zawieszenie tylnej osi, oparte na skośnych wahaczach, zrywające z reliktem w postaci osi wahliwej, zapewniające lepszą stabilność podczas szybkiej jazdy oraz podczas hamowania. Nasz egzemplarz w garażu dołączył do modelu W108. Jak to mówią – bez gwiazdy nie ma jazdy. Daje radość, i to nie tylko za kierownicą. Wszędzie na drodze budzi sentymenty, każdy wspomina. Z tą drobną różnicą, że w Polsce kiedyś królowały wyłącznie diesle, a tu jest dumne sześć cylindrów, dwa gaźniki Zenith’a i układ zapłonowy, czyli jest to model W114. Nasz Mercedes 230 /8 Automatic to przedstawiciel pierwszej serii, w słonecznym żółtym kolorze. Jest po pracach renowacyjnych, które objęły wszystkie elementy samochodu. Zarówno wizualnie, jak i mechanicznie, jest po prostu jak nowy.
Czytaj dalej Mercedes 230 /8 Automatic W114 1970 – 130000 PLN – Poznań

Mercedes S 500 W220 2002 – 49800 PLN – Radlin

Linie jego są gładkie, a rozmiary rozłożyste. O ile stylistyka poprzednika często była nazywana przyciężką, nowa generacja W220 była zdecydowanym krokiem w nowoczesność i ukłonem w stronę młodszej klienteli. To były czasy, kiedy do takiej limuzyny nie wypadało montować jednostek czterocylindrowych, a do wyboru były silniki sześcio-, ośmio- lub dwunastocylindrowe. Dziś luksusowe auto z początku XXI wieku może być już traktowane jako youngtimer, właśnie ze względu na silnik, choćby taki jak w prezentowanym samochodzie. Mercedes S 500 W220 to wersja zasilana 306-konnym, 5-litrowym V8. Auto sprowadzone zostało z Japonii i ma przebieg jedynie 58902 km.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W220 2002 – 49800 PLN – Radlin

Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 2003 – 90000 PLN – Katowice

Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 to piekielnie mocna i obłędnie luksusowa limuzyna. W poliftowej wersji dopracowanej przez nadwornego tunera Mercedesa, AMG, jego wzmocniony kompresorem silnik V8 generuje obłędne 500 KM mocy maksymalnej i 700 Nm momentu obrotowego. Wystarczająco, by pierwszą setkę osiągnąć w mniej niż 5 sekund, a po usunięciu limitera prędkości rozpędzić się do ponad 300 km/h. Można nim zaszaleć, ale można też jeździć w pełnym relaksie. Wśród gadżetów odnajdziemy tu takie rozwiązania jak masaże i wentylacja foteli, chłodzony podłokietnik, system automatycznego domykania drzwi czy wreszcie zawieszenie ABC, dynamicznie dostosowujące się do stylu jazdy. To klasa S, która idealnie nawiązuje do genezy swojej nazwy – „Sonderklasse”. Jest wyjątkowa, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu z wydłużonym rozstawem osi, zachowanym w doskonałym stanie, z przebiegiem jedynie 73000 kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 2003 – 90000 PLN – Katowice

Mercedes 190E 2.6 W201 1988 – 29500 PLN – Czechowice-Dziedzice

Baby Benz ciągle na polskich ulicach spotykany jest dość często, ale – nie z takim silnikiem. Jednostka M103 o pojemność 2,6 l to największy silnik montowany w tym kompaktowym nadwoziu i zarazem jedyny sześciocylindrowy. Był montowany również w większym W124, a nawet w S klasie W126, ale to oczywiście tutaj pokazuje się z najlepszej strony, oferując najlepszą dynamikę dzięki najniższej masie samochodu. W zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów takim autem jeździ się niezwykle przyjemnie. Ten Mercedes nie jest kolekcjonerskim egzemplarzem z super niskim przebiegiem, lecz dzięki zdrowej blacharce i skrupulatnemu serwisowi wciąż prezentuje się i jeździ bardzo dobrze.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.6 W201 1988 – 29500 PLN – Czechowice-Dziedzice

Mercedes C63 AMG W204 2009 – Krapkowice

Mercedes C 63 AMG W204 to samochód niemal nam współczesny, lecz oferuje coś, czego wkrótce w salonach już nie dostaniemy. Już za chwilę pod maską tak oznaczonego modelu odnajdziemy wyłącznie cztery cylindry mocno poganiane turbosprężarką. Warto spojrzeć na model sprzed ledwie dekady, by zobaczyć jak powinno wyglądać prawdziwie sportowe auto. Takie, które tworzone było przez miłośników motoryzacji, a nie przez normy politycznej i ekologicznej poprawności. Wolnossące V8 o pojemności 6,2 l i mocy 457 KM to jest to. W tym przypadku w wersji przedliftowej, w zestawieniu białego lakieru i czarnego wnętrza.
Czytaj dalej Mercedes C63 AMG W204 2009 – Krapkowice

Mercedes 400E W124 1992 – 107000 PLN – Poznań

Niepozorny i zaskakujący, taki właśnie jest Mercedes 400E W124. Pod grzeczną i z pewnością elegancką karoserią skrywa się czterolitrowe V8, które generuje aż 279 KM. W zestawieniu z kultową 500-tką, 400 E ma zdecydowanie obniżony poziom hałasu przy wysokich prędkościach. Udało się to osiągnąć dzięki zwiększeniu przełożenia głównego. W odróżnieniu od modelu budowanego przez Porsche, tu zdecydowano się pozostawić wąskie błotniki… i tak właśnie powstał „sleeper” idealny.
Czytaj dalej Mercedes 400E W124 1992 – 107000 PLN – Poznań

Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafi wykrzesać z siebie godne podziwu 185 koni mechanicznych. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne lakieru 581 INKAROT z jasnym wnętrzem. Zadbany, z niskim przebiegiem, nigdy nie naprawiany blacharsko i wolny od korozji egzemplarz, prezentuje się fantastycznie. Na pokładzie ma klimatyzację, która z pewnością w dzisiejszych gorących czasach jest mile widziana.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj