Archiwum kategorii: Mercway

Mercway powstało z zamiłowania do starych samochodów. Sprowadzamy samochody głównie z Niemiec i Szwajcarii, przeważnie bezpośrednio od pierwszych właścicieli. Naszym oczkiem w głowie zawsze były Mercedesy, jednak przy wyszukiwaniu i wyborze samochodów do naszej oferty, kierujemy się przede wszystkim jak najlepszym stanem zachowania danego egzemplarza, dlatego oferujemy samochody różnych marek w ponadprzeciętnym stanie – zarówno te klasyczne, jak i nieco młodsze.

BMW 740i E38 1996 – 36500 PLN – Gliwice

Elegancja samochodów BMW z lat 90-tych zdaje się być nie do pobicia. W swojej linii stylistycznej były charakterystyczne, ale jednocześnie stonowane. Nie były wyzywające, ale miały klasę. A największą – te największe w rozmiarach, czyli oznaczone jako seria 7. W kolorze białym te auta nie były często spotykane, ale to właśnie takie wyglądają najbardziej okazale. BMW 740i E38 w produkcji znajdowało się w latach 1994-2001. Kiedy zaprezentowano jego następcę, gwałtownie zwiększyło się zainteresowanie tym modelem. Gdy teraz patrzymy na tak pięknie zachowaną „siódemkę”, na usta cisną się słowa – „kiedyś to było”. Wspominać można z rozrzewnieniem, ale jeździć nimi też jest przyjemnie. Tu pod butem czeka chętne do pracy 286 koni mechanicznych pędzonych na tylną oś, więc nie ma miękkiej gry, a jest piękne brzmienie. Takie auto zawsze będzie dawać radość, o ile lubimy limuzyny.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1996 – 36500 PLN – Gliwice

BMW 328Ci E46 1999 – 34500 PLN – Gliwice

BMW 328Ci E46 to kultowa trójka z czasów, gdy wrażenia z jazdy stawiane były na pierwszym miejscu. Jest precyzyjna, daje doskonałe wyczucie drogi, pozwala na dynamiczne i pewne manewry. W rękach wprawnego kierowcy czynić może cuda. Sześć cylindrów w rzędzie zapewnia solidną dawkę płynnie rozwijanej mocy, a masa własna około półtorej tony pozwala szybko przelatywać po zakrętach. Minęły dwie dekady od daty produkcji, lecz prawa fizyki od tego czasu się nie zmieniły. Dlatego pięknie zachowane egzemplarze wciąż trzymają cenę i zmieniać się to nie powinno. Ten przedliftowy egzemplarz ma jasne, materiałowe wnętrze, ciekawy kolor Orientblau Metallic i nie ma M-pakietu, co nie jest często spotykane i może być odbierane jako zaleta.
Czytaj dalej BMW 328Ci E46 1999 – 34500 PLN – Gliwice

Mercedes 190E 2.6 W201 1988 – 29500 PLN – Czechowice-Dziedzice

Baby Benz ciągle na polskich ulicach spotykany jest dość często, ale – nie z takim silnikiem. Jednostka M103 o pojemność 2,6 l to największy silnik montowany w tym kompaktowym nadwoziu i zarazem jedyny sześciocylindrowy. Był montowany również w większym W124, a nawet w S klasie W126, ale to oczywiście tutaj pokazuje się z najlepszej strony, oferując najlepszą dynamikę dzięki najniższej masie samochodu. W zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów takim autem jeździ się niezwykle przyjemnie. Ten Mercedes nie jest kolekcjonerskim egzemplarzem z super niskim przebiegiem, lecz dzięki zdrowej blacharce i skrupulatnemu serwisowi wciąż prezentuje się i jeździ bardzo dobrze.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.6 W201 1988 – 29500 PLN – Czechowice-Dziedzice

Mercedes 420 SE W126 1990 – 44500 PLN – Gliwice

Mercedes 420 SE generacji W126 może służyć za wzór długowieczności i niezawodności. Widząc zdjęcia tego egzemplarza pewnie rzadko kto potrafiłby dobrze wytypować jego przebieg, który wynosi obecnie już 368 tysięcy kilometrów. W tym przypadku taki przebieg to już duma i doskonale podkreśla to fakt, jak udaną konstrukcją była S klasa. Projektowana w dobie kryzysu lat 70-tych tak, by mogła służyć jak najdłużej i jak najwierniej. To były czasy, gdy rozpowszechnione dziś zasady planowanego zużycia były inżynierom absolutnie obce. Dzięki temu zbudowano samochody, które przy odpowiedniej trosce służyć mogą przez pokolenia. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca piękną konfiguracją kolorystyczną, a jego tapicerka utrzymana jest w nienagannym stanie dlatego, że auto miało na siedzeniach pokrowce.
Czytaj dalej Mercedes 420 SE W126 1990 – 44500 PLN – Gliwice

Mercedes S 500 W220 2000 – SPRZEDANY

Mercedes S 500 W220 to był w swoim czasie luksus najwyższego kalibru. Adaptacyjne zawieszenie, wentylowana tapicerka, masujące fotele, czterostrefowa klimatyzacja. Żyć, nie umierać, aż się chce ruszyć w trasę, niezależnie od jej długości. W 1999 roku, gdy model W220 zastępował generację W140, był ogromnym stylistycznym i technologicznym krokiem w nowoczesność. Ten egzemplarz sprowadzony bezpośrednio od drugiego właściciela ze Szwajcarii, do dzisiaj przejechał 168 tysięcy kilometrów, jak na limuzynę – to niewiele.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W220 2000 – SPRZEDANY

Mercedes 190E W201 1989 – 32500 PLN – Czechowice-Dziedzice

Takie samochody konstruował niegdyś Mercedes, a tęsknimy za nimi do dzisiaj. Użyteczne, pięknie zaprojektowane zarówno od strony stylistycznej, jak i mechanicznej. Wykorzystane z użyciem materiałów obliczonych na jak najwyższą trwałość, doskonale wykonane, mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych – bardzo komfortowe. Mercedes 190 generacji W201 powstawał w latach 1982-93. Zbudowano ich niemal 2 miliony, to sprawia, że w naszej szerokości geograficznej styczność z nimi miał niemal każdy. I każdy, kto takiego miał, złego słowa nań nie powie. Jedynie z latami jest coraz ciężej o zadbany egzemplarz. A taki, który wygląda i jeździ jak nowy, z minimalnym przebiegiem, może mieć już status kolekcjonerski. I to się ceni. Właściciel tego pięknego egzemplarza z włoski rodowodem postarał się już o żółte blachy, na które takie auto jak najbardziej zasługuje.
Czytaj dalej Mercedes 190E W201 1989 – 32500 PLN – Czechowice-Dziedzice

BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 72000 PLN – Gliwice

Początkowo zasilane było jedynie silnikami czterocylindrowymi, lecz w roku 1997 do oferty dołączyła jednostka M52 B28, w październiku 1998 udoskonalone M52TU B28. Dzięki mocy czerpanej z sześciu cylindrów, BMW Z3 Roadster 2.8 E36/7 nie tylko wygląda znakomicie, ale i jeździć potrafi nadzwyczaj efektownie. Kierowca siedzący tu niemal na tylnej osi może się poczuć królem driftu, szczególnie w wersji wyposażonej w manualną skrzynię biegów, jak w prezentowanym egzemplarzu. 193 konie mechaniczne pozwalają tu osiągnąć pierwszą setkę już po 7 sekundach, co zdecydowanie wywołuje uśmiech. Do września 2000 roku powstało 24204 sztuk tych efektownych roadsterów, a ich wartość ma obecnie tendencję wzrostową. Zadbane egzemplarze są z pewnością propozycją wartą rozważenia.
Czytaj dalej BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 72000 PLN – Gliwice

BMW 735i E38 1998 – 34500 PLN – Gliwice

BMW 735i E38 to prawdziwy wzór niemieckiej elegancji lat 90-tych. Szlachetny czarny kolor w tym egzemplarzu przełamany został brązową, skórzaną tapicerką. Taka limuzyna w pięknym stanie zdecydowanie zasługuje na szacunek, a silnik V8 zapewnia przyjemne doznania dźwiękowe. 3,5-litrowa jednostka serii M62 zastąpiła 3-litrowe M60 w marcu 1996 roku. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 290 Nm do 320 Nm, a moc z 218 KM do 235 KM. Jesienią 1998 roku wprowadzono lift, i taki właśnie egzemplarz jest tu zaoferowany. Jest to jedna z 8510 wyprodukowanych sztuk z tym silnikiem. Wprowadzenie sterowanego elektronicznie systemu zmiennych faz rozrządu VANOS pozwoliło tu jeszcze podnieść maksymalne osiągi (345 NM, 238 KM), dodatkowo poprawiono elastyczność i obniżono spalanie. Samochód przeszedł również drobne zmiany na zewnątrz i we wnętrzu.
Czytaj dalej BMW 735i E38 1998 – 34500 PLN – Gliwice

Ford Focus Turnier Mk1 2000 – SPRZEDANY

Takie okazy nie zdarzają się często. Przedmiotem sprzedaży jest fabrycznie nowy Ford Focus pierwszej generacji w wersji kombi. Posiada oryginalny przebieg 18 (osiemnastu) kilometrów. Samochód z europejskim pochodzeniem, sprowadzony z Niemiec, gdzie stał niespełna 20 lat w salonie Forda. Samochód posiada sprawdzoną i niezawodną jednostkę benzynową 1,6 l 100 KM. Warto wspomnieć, że pojazd w 1999 roku został nagrodzony prestiżową nagrodą „Car of the Year”.
Czytaj dalej Ford Focus Turnier Mk1 2000 – SPRZEDANY

Volkswagen Passat B3 1993 – SPRZEDANY

Volkswagen Passat B3 zaprezentowany został w 1988, wyznaczając nowe standardy w klasie średniej. Jego aerodynamiczny front wywodził się wprost z koncepcyjnego VW Auto 2000 z 1981 roku i pozwolił na znaczne obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cx=0,29. W Polsce to niegdyś był po prostu symbol. Auto, na które pracowało się latami, by przez kolejne lata wiernie i dzielnie mogło służyć. Dziś pozwoli po prostu przywołać piękne chwile. Z pewnością zabrać może w niejedną podróż, nie tylko sentymentalną. Ten zrobi to nadzwyczaj komfortowo, umilając podróż automatyczną skrzynią biegów, tempomatem i klimatyzacją.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B3 1993 – SPRZEDANY