MG MGB GT 1970 – 60000 PLN – Warszawa

MG MGB GT ze stałym dachem wprowadzono na rynek w październiku 1965 roku. Łącząc pochylone tylne okno z pokrywą bagażnika, GT zaoferowało użyteczność kombi, zachowując styl i kształt coupe. Ta nowa konfiguracja miała konstrukcję 2 + 2 ze znacznie większą przestrzenią bagażową niż w roadsterze. Za zaprojektowanie tej wersji nadwozia odpowiedzialna była słynna włoska firma Pininfarina. Zestawiając z roadsterem, MGB GT otrzymało inne sprężyny zawieszenia i stabilizatory oraz inną szybę przednią. Ten egzemplarz sprowadzony został do USA jako nowy i spędził tam z jednym właścicielem 25 lat. Później przeniósł się do Holandii, u kolejnego właściciela spędzając kolejne 21 lat. To u niego otrzymał dodatkowe wyposażenie w postaci Haldy, kierownicy Moto Lita i podrasowanego silnika, dzięki któremu podróżowanie z prędkościami rzędu 110-120 km/h jest przyjemnością. Auto pozostaje w dużym stopniu oryginalne, nigdy nie przechodziło pełnej odbudowy. Obecny właściciel posiada samochód od 2016 roku. Podczas ostatnich lat przeprowadził on szereg prac mechanicznych, w tym odbudowę silnika, gaźników i hamulców. Auto zjeździło pół Polski, ciesząc pewną jazdą, klasyczną stylistyką Pininfariny i kolorystyką w stylu lat 70-tych, niezmiennie przykuwającą spojrzenia.

MG MGB GT
Rocznik: 1970
Przebieg: 99999 km
Pojemność: 1800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 70 KM

Cena: 60000 PLN

1800cc B series engine, dual HS4 SU carburettor, 3 door, overdrive, fog lamps, GTI Rally Twin tripmaster, Moto Lita steering wheel, bespoke exhaust, 13″ Smoke grey MiniLite alloys wheels and Vredestein tyres

This lovely bronze yellow MGB GT was imported into the US in 1970 where it remained with the same owner for 25 years. It was then imported into Holland where it stayed again with the new owner for 21 years. I have owned it since 2016 when I imported it from Holland. The Dutch owner used the car regularly for classic car rallies across Europe, fitting a GTI Rally Twin tripmaster, Moto Lita steering wheel and upgrading the engine such that it will happily cruise at 110/120km/h and feels very torquey. The wide exhaust gives the car a lovely engine note.

The car is 100% original and has never been restored. Certainly I can see that some panels may have been painted in the past and and that the rubber seals are aging, but during my ownership while it was garaged every night, the only work I carried out besides annual servicing was rebuilding the carburetors, replacing the brake pads and shoes, rebuilding the engine, replacing the water pump and clutch, and replacing the headlights – the car just wants to be driven. Again, I have been all over Poland in this car. It’s a different beast that the MGA that I am selling in that it feels much more solid on the road. The classic Pininfarina design & 70s colour catches the eye of any discerning motorist.

Telefon: +48 732 401 070
Miejscowość: Warszawa