Archiwum kategorii: MG

MG ZT 2004 – 9900 PLN – Stalowa Wola

Może nie klasyk to, ale z pewnością auto rzadkie i nieszablonowe. MG ZT stworzone zostało przez sportowy oddział marki Rover. Różniło się wieloma detalami, ale to właśnie te detale odmieniły charakter samochodu. ZT miał zupełnie inaczej zestrojenie zawieszenie i dzięki temu prowadził się bardzo dobrze, no i wyglądał o wiele lepiej. Wersję ZT 260 napędzał silnik 4.6 V8 zapożyczony z Forda Mustanga z napędem przenoszonym na tylną oś – to jednak nie jest ta wersja… za to silnik CDTi, który umieszczono pod maską tego okazu, to nic innego jak BMW M47, czyli pancerny silnik z BMW 320d. Z rozsądnym silnikiem i automatyczną skrzynią, świetnymi fotelami a’la Recaro i… niestety kierownicą po niewłaściwej stronie. Ale zaraz, zaraz… wiecie dlaczego samochody wyścigowe mają bardzo często kierownicę po prawej stronie?
Czytaj dalej MG ZT 2004 – 9900 PLN – Stalowa Wola

MG Midget Mark III 1974 – 42000 PLN – Warszawa

MG Midget narodził się na początku lat 60-tych, jako nieco bogatsza wersja drugiej generacji modelu Austin-Healey Sprite. Ten mały roadster gwarantuje radość za kierownicą. Niewielkie wymiary, niska masa i otwarty dach nad głową dają odczucie prędkości, do której nigdy nie były potrzebne tabuny koni pod maską. Midget utrzymał się w produkcji aż do 1980 roku, przy czym prezentowany egzemplarz pochodzi z końca trzeciej generacji modelu (1966-74), uchodzącej za najbardziej poszukiwaną. Do jego napędu użyto silnika czterocylindrowego o pojemności 1,3 l i mocy 67 KM. To jednostka znana z samochodu Mini Cooper S, w której zastosowano inną głowicę, obniżając nieco osiągi. Egzemplarz z tego ogłoszenia prezentuje się okazale i wyposażony jest w opcjonalne, 13-calowe koła szprychowe.
Czytaj dalej MG Midget Mark III 1974 – 42000 PLN – Warszawa

MG Metro 6R4 1998 – SPRZEDANE

MG Metro 6R4 naradziło się w krótkiej, turbodoładowanej erze potworów z Grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata. Po rajdowych sukcesach modeli TR7 V8 i TR8, Metro 6R4 był realizacją optymistycznych pragnień Austin Rover Motor Sport, realizowanych pod kierownictwem John’a Davenport’a. Postanowił on pójść w ślady Audi i skorzystać z rewolucyjnego stałego napędu 4WD, na co dano mu zielone światło. Davenport współpracował z najlepszymi mózgami inżynierskimi w kraju, a do jego zespołu dołączyli Patrick Head i John Piper z teamu Williams F1. David Wood zaprojektował 3-litrowe, 90-stopniowe V6 i umieścił je tuż za przednimi siedzeniami, czyniąc z małego samochodu prawdziwego zabójcę. Samochód przedstawiono w dwóch wersjach: drogowej „Clubman”, której silnik rozwijał około 250 KM, zbudowanej w około 200 egzemplarzach oraz wersji w specyfikacji międzynarodowej Grupy B, których powstało 20 sztuk. Niestety w 1986 roku Grupa B pożegnała się z rajdami, po serii śmiertelnych wypadków, w których ginęli zarówno kierowcy, jak i widzowie. Przez to 6R4 nigdy nie uzyskało prawdziwej szansy w rajdach, choć jego późniejsze sukcesy w rallycrossie są godne podziwu. Może dziwić fakt, że egzemplarz MG 6R4 wystawiony na aukcji ma podaną tak późną datę produkcji, lecz wynika to z faktu, że samochód został odbudowany z użyciem nowej karoserii po wypadku, jakiemu uległ na Mewla Epynt Rally w 1998 roku. Czy okaz wyceniony na 80 000 – 100 000 funtów (ok. 400 – 500 tys. złotych) znalazł nowego właściciela, pod koniec lutego. Sprzedany został za bagatela 88 310 funtów (ok. 448 tys. złotych).
Czytaj dalej MG Metro 6R4 1998 – SPRZEDANE

MG Midget 1980 – SPRZEDANE

MG Midget narodził się na początku lat 60-tych, jako nieco bogatsza wersja drugiej generacji modelu Austin-Healey Sprite. Ten mały roadster gwarantował odczucia, z których zawsze słynęły brytyjskie wozy. Niewielkie wymiary, niska masa i otwarty dach nad głową dawały odczucie prędkości, do której nigdy nie były potrzebne tabuny koni pod maską. Midget utrzymał się w produkcji aż do 1980 roku, przy czym jego czwarta generacja otrzymała silniki 1.5 l z samochodu Triumph Spitfire i gumowe zderzaki, pozwalające spełnić amerykańskie normy bezpieczeństwa. Ten oferowany egzemplarz to sama końcówka produkcji, szczęśliwie pozbawiona swojego najbardziej szpetnego, oryginalnego elementu. W zestawieniu z dodanym roll-barem (pałąkiem bezpieczeństwa) wygląda jak rasowa wyścigówka.
Czytaj dalej MG Midget 1980 – SPRZEDANE

MG MGB 1978 – 39500 PLN – Białystok

Jest brytyjski, niewątpliwie rasowy i ma sportowy charakter. MG MGB to jeden z najpopularniejszych, klasycznych roadsterów. Produkowany od 1962 do 1980 powstał w ponad 500 tys. sztuk, z których wiele służy do dziś. W klasycznej brytyjskiej zieleni wyścigowej prezentuje się wyśmienicie, choć jego bezpieczne zderzaki będące cechą amerykańskiej wersji urody z pewnością mu sie przysparzają. Szczęśliwie nie jest problemem zastąpienie ich klasycznymi, chromowanymi zamiennikami, o ile tylko nie jest ktoś ortodoksyjnym miłośnikiem oryginalnej specyfikacji. Zaletą prezentowanego egzemplarza z pewnością jest kompleksowa odbudowa mechaniki, co pozwala ufać w bezproblemową eksploatację.
Czytaj dalej MG MGB 1978 – 39500 PLN – Białystok