Motocykle

BMW K1 1989 – 39500 PLN – Wrocław

BMW zawsze robiło świetne motocykle turystyczne, ale ten jest czymś więcej. BMW K1 to ikona designu. Motocykl, który można choćby postawić w salonie albo przestronnym garażu i będzie zachwycać. Pierwszy tak aerodynamicznie obudowany motocykl turystyczny, szczególnie w czerwono-musztardowej kolorystyce, jest już dziś ikoną na miarę modelu E9 w motoryzacji. I w takim zestawieniu – wciąż można go kupić za ułamek wartości samochodu. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszego roku produkcji, dzięki czemu jest to wersja nie wyposażona jeszcze w system ABS. Mimo sporego jak na motocykl przebiegu, maszyna prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW K1 1989 – 39500 PLN – Wrocław

Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa

Cafe racer to seryjny motocykl przerobiony tak, by wyglądał i jeździł jak wyścigowy. Rasowy Cafe Racer powinien przypominać najlepsze motocykle wyścigowe z lat ich świetności: Nortona Manxa, AJS 7R, BSA Gold Star, czy Triumpha GP. Rockersi, używający Cafe Racerów w latach 60. i 70. w Wielkiej Brytanii, montowali w swych maszynach wąskie, niskie kierownice i wąskie wyścigowe siodełka. Okazuje się, że Honda CB 750 pasuje do tych przeróbek idealnie. Może nie jest mistrzem prędkości, ale dziś w Cafe Racerach chodzi bardziej o stylistykę niż wyścigowe możliwości. CB to prawdziwy wehikuł czasu, pachnący i pracujący jak klasyk. Dlatego ta stylizacja pasuje do niej idealnie.
Czytaj dalej Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa

Suzuki GSX-F 650 Cafe Racer 2007 – Warszawa

Termin café racer powstał we wczesnych latach 60. za sprawą brytyjskich entuzjastów motocyklowych, gdzie maszyny wykorzystywano do krótkich przejażdżek pomiędzy barami. Motocykle dziś nazywane Cafe Racer stylizowane są na wzór motocykli biorących udział w wyścigach Grand Prix we wczesnych latach 60. Od strony technicznej Suzuki GSX-F 650 to Bandit 650, którego wyposażono w pełną owiewkę. Ogromnym atutem tego motocykla jest bardzo elastyczny silnik o mocy 85 KM chłodzony cieczą. Kiedy trzeba, GSX 650F potrafi być łagodny, ale jeżeli odkręcimy mocniej gaz, temperament silnika jest na tyle duży, że zadowoli nawet doświadczonych motocyklistów.
Czytaj dalej Suzuki GSX-F 650 Cafe Racer 2007 – Warszawa

Honda Motocompo NCZ50 1982 – 5650 EUR – Łódź

Honda Motocompo NCZ 50 to składany skuter, który powstał na początku lat 80. Był to najmniejszy motocykl kiedykolwiek wyprodukowany przez Hondę i można go było złożyć w foremny prostopadłościan, co ułatwiało przechowywanie albo… pozwalało na przewożenie w samochodzie. Doskonale ograno ten temat marketingowo, oferując i reklamując jednoślad wraz z Hondą City / Jazz, modelem klasy mini. Z masą ledwie 45 kg był to kompaktowy rekordzista, choć warto pamiętać, że nie był to pierwszy mini jednoślad od Hondy. Kilkanaście lat wcześniej pojawiły się modele Monkey i Dax, choć trzeba przyznać, że Motocompo było zupełnie nową stylistycznie jakością i świetnym gadżetem. Od 1981 do 1983 roku sprzedano nieco ponad 53 tysiące egzemplarzy, zważywszy na możliwości producenta ilość znikomą, i śmiało można stwierdzić, że to był pomysł, który wyprzedził swoją epokę. Fascynuje dopiero dziś, w zestawieniu z wszystkim, co przyszło po niej – pierwszymi komputerami, 8-bitową grafiką, całą kulturą i wzornictwem lat 80. Może nie była doceniona za młodu, ale dziś Motocompo zdecydowanie stała się ikoną swojej epoki i pożadanym kolekcjonersko pojazdem.
Czytaj dalej Honda Motocompo NCZ50 1982 – 5650 EUR – Łódź

Honda CBR1000F 1994 – 25000 PLN – Obrowiec

Honda CBR 1000F w swoim pierwszym wcieleniu została wprowadzona na rynek w 1987 roku jako duży motocykl o sportowym zacięciu. Wygodne dwuosobowe siedzenie, komfortowa pozycja za kierownicą, solidna rama, elastyczny silnik i rozbudowana owiewka czyniły CBR atrakcyjną dla niestroniących od dodatkowej dawki adrenaliny amatorów dalekich podróży. W produkcji utrzymała się przez dekadę, niezmiennie kusząc kompromisem pomiędzy własnościami turystycznymi i sportowymi. To zawsze był wybór dla tych, którzy chcieli mieć „tysiąc”, ale nie po to, by jeździć nim bardzo szybko. Tak pozostało dziś, a jej świetna jakość wykonania sprawia, że zadbany egzemplarz z przebiegiem 24 tys. km prezentuje się niemal jak nowy.
Czytaj dalej Honda CBR1000F 1994 – 25000 PLN – Obrowiec

Indian Four Model 441 1941 – Belgia

Indian Motorcycle to legendarna, amerykańska marka motocykli, działająca w Springfield od 1901 do 1953 roku. Dobre, czterocylindrowe jednostki napędowe firma ta zawdzięcza marce Ace i projektowi silnika autorstwa Williama Hendersona. Pierwszy Ace Four zaoferowany został pod koniec 1919 roku i odniósł wiele sukcesów, m.in. ustanawiając rekord prędkości motocykla w USA na poziomie 129,61 mil na godzinę. Niestety nie przełożyło się to na sprzedaż. Po bankructwie Ace, technologia przeszła w ręce Indiana, a Indian Ace Four stał się sztandarowym modelem firmy. Produkcja modelu trwała do 1942 roku i był to ostatni czterocylindrowy motocykl w Ameryce. Dziś Indian Four to jeden z najbardziej kolekcjonerskich motocykli na świecie. Egzemplarz wystawiony na aukcji to piękny i wyjątkowo oryginalny motocykl znajdujący się w rękach dopiero trzeciego właściciela. Wycena przedaukcyjna to 90 do 120 tysięcy euro, a czy się sprzeda sprawdzimy już 13 maja.

Czytaj dalej Indian Four Model 441 1941 – Belgia

MZ ES 250/2 Trophy De Luxe 1968 – 25000 PLN – Piła

Motocykle MZ w latach 60. uchodziły za najlepsze konstrukcje na świecie. Nawet 20 lat później dla wielu ludzi w Polsca ta marka często była niedoścignionym marzeniem. MZ ES 250/2 Trophy był prawdziwym hitem eksportowym marki. Trophy w jej nazwie znalazło się w 1968 roku dla uczczenia zwycięstw w tzw. „sześciodniówce”, prestiżowych zawodach trialowych, w których team MZ wygrywał w latach 1963 – 1967. Wiele z importowanych do naszego kraju egzemplarzy trafiło na zamówienie MSW dla Milicji Obywatelskiej, lecz wiele trafiło również do Polmozbytów i finalnie w prywatne ręce. Ten pięknie odrestaurowany egzemplarz jest w wersji De Luxe, czyli z podwójną kanapą zamiast osobnych siedzeń.
Czytaj dalej MZ ES 250/2 Trophy De Luxe 1968 – 25000 PLN – Piła

MZ ES 250/2 Trophy 1967 – 27000 PLN – Piła

Motocykle MZ w latach 60. uchodziły za najlepsze konstrukcje na świecie. Nawet 20 lat później dla wielu ludzi w Polsca ta marka często była niedoścignionym marzeniem. MZ ES 250/2 Trophy był prawdziwym hitem eksportowym marki. Trophy w jej nazwie znalazło się w 1968 roku dla uczczenia zwycięstw w tzw. „sześciodniówce”, prestiżowych zawodach trialowych, w których team MZ wygrywał w latach 1963 – 1967. Wiele z importowanych do naszego kraju egzemplarzy trafiło na zamówienie MSW dla Milicji Obywatelskiej, lecz wiele trafiło również do Polmozbytów i finalnie w prywatne ręce. Ten egzemplarz odrestaurowany został z wielką fantazją, chrom odnajdziemy na nim nawet tam, gdzie fabrycznie nie występował.
Czytaj dalej MZ ES 250/2 Trophy 1967 – 27000 PLN – Piła

Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 47000 PLN – Obrowiec

CRF450 R 50th Anniversary to dla Hondy specjalny motocykl. Powstał, aby uczcić półwieczną obecność firmy w motocrossie. Pionierem był debiutujący w 1973 roku model CR250M Elsinore, który przez zwycięstwa na arenie sportowej doskonale ucieleśnił maksymę „Win on Sunday, sell on Monday”. Również i dziś bezpośrednie osiągnięcia i opinie motocylistów HRC z mistrzostw FIM World MXGP, AMA Supercross i Pro Motocross nadały kierunek rozwoju flagowego modelu CRF450R. Techniczne aktualizacje najnowszej wersji objęły zmiany w układzie dolotowym, co zapewnia silnikowi większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Zmieniono sztywność ramy i zawieszenie, co zapewnia większą stabilność podczas hamowania, szybsze skręcanie, lepszą przyczepność przedniej opony i lepsze prowadzenie w koleinach. Są też zmiany wizualne – niebieskie siedzenie, złota kierownica, złote felgi i pamiątkowa grafika, podkreślająca unikatowość tej limitowanej serii.
Czytaj dalej Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 47000 PLN – Obrowiec

Simson S51 1986 – SPRZEDANY

Simson S51 zadebiutował w roku 1980. Produkcja w zakładach IFA trwała do 1990 roku, zatem dotrwała zjednoczenia Niemiec, od początku do końca nie zmieniła się jedna rzecz – popularność. Wyprodukowano ich ponad 5 milionów, zawsze chwalono za niezawodność i zawsze wspominano z uznaniem. Mimo, że to motorower, osiągami nawet dziś może zaskoczyć – moc 3,7 KM, czterostopniowa skrzynia, prędkość maksymalna sięgająca 70 km/h. Dla wielu młodych ludzi było to niegdyś marzenie i nikt kto je spełnił, nie był rozczarowany. Dlatego dziś zachowany w idealnym stanie egzemplarz, który przejechał dotąd jedynie 511 kilometrów, może być już kolekcjonerskim kąskiem.
Czytaj dalej Simson S51 1986 – SPRZEDANY